چرا مقررات هوش مصنوعی برای نوآوری و رهبری ایالات متحده حیاتی است

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم چرا مقررات برای نوآوری و رهبری ایالات متحده حیاتی است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

در نوجوانی خودم را در داستان های علمی تخیلی غرق کردم. در حالی که دیدگاه های بسیاری از فیلم ها و رمان ها محقق نشده است، من هنوز از توانایی نویسنده افسانه ای اسحاق آسیموف در تصور آینده ای از هوش مصنوعی و روباتیک شگفت زده هستم. اکنون، در میان همه تبلیغات پیرامون هوش مصنوعی مولد و سایر ابزارهای هوش مصنوعی، زمان آن فرا رسیده است که از رهبری آسیموف پیروی کنیم و مجموعه‌ای از قوانین جدید بنویسیم.

البته قوانین هوش مصنوعی برای قرن بیست و یکم به سادگی سه قانون رباتیک آسیموف (که در I, Robot رایج شده است) نخواهد بود. اما در میان نگرانی در مورد ظهور ابزارهای هوش مصنوعی و فشار نادرست برای توقف تحقیقات پیشرفته هوش مصنوعی، صنعت می‌تواند و باید قوانینی را برای توسعه هوش مصنوعی ایجاد کند. مطمئناً، پیشرفت‌های قرن گذشته در فن‌آوری، تجربیات زیادی را در ارزیابی مزایای پیشرفت فناوری و مشکلات احتمالی به ما داده است.

تکنولوژی خود خنثی است. نحوه استفاده ما از آن – و نرده‌هایی که در اطراف آن نصب می‌کنیم – است که تأثیر آن را دیکته می‌کند. به عنوان انسان، استفاده از نیروی آتش به ما این امکان را داد که گرم بمانیم و زمان نگهداری غذا را افزایش دهیم. اما آتش همچنان می تواند مخرب باشد.

به این فکر کنید که چگونه آتش‌سوزی‌های اخیر کانادا جان و دارایی را در کانادا تهدید کرده و به کیفیت هوای ایالات متحده آسیب رسانده است. انرژی هسته‌ای به شکل بمب‌های اتمی هزاران نفر را در ژاپن در طول جنگ جهانی دوم کشت، اما انرژی هسته‌ای بیشتر فرانسه را روشن می‌کند و ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را نیرو می‌دهد.

ما در لحظه ای حساس برای آینده یک فناوری شگفت انگیز، پیچیده و پیامد هستیم. ما نمی توانیم اجازه دهیم کشورهای دیگر رهبری را به دست بگیرند.

در مورد هوش مصنوعی، ابزارها و پلتفرم های جدید می توانند مشکلات بزرگ جهانی را حل کنند و دانش ارزشمندی ایجاد کنند. در جلسه اخیر مدیران ارشد اطلاعات منطقه دیترویت، شرکت کنندگان به اشتراک گذاشتند که چگونه هوش مصنوعی مولد در حال حاضر سرعت ورود به بازار را افزایش داده و شرکت های آنها را رقابتی تر می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خوب، آنچه را که در مورد اخراج‌های فنی گفتم پس می‌گیرم •

هوش مصنوعی مولد به ما کمک می‌کند به گونه‌های مختلف جانوری گوش کنیم. هوش مصنوعی با حمایت از کشف دارو و تشخیص بیماری، سلامت ما را بهبود می بخشد. ابزارهای مشابه همه چیز را از مراقبت شخصی از سالمندان گرفته تا امنیت بهتر برای خانه های ما فراهم می کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی بهره وری ما را بهبود می بخشد، با مطالعه جدیدی که توسط McKinsey انجام شده است که نشان می دهد هوش مصنوعی مولد می تواند سالانه 4.4 تریلیون دلار اقتصاد جهانی را تقویت کند.

با این همه احتمال، آیا چنین فناوری شگفت انگیزی می تواند بد هم باشد؟ برخی از نگرانی ها در مورد پلتفرم های هوش مصنوعی مشروع هستند. ما باید نگران خطر جعل‌های عمیق، دستکاری سیاسی و کلاهبرداری با هدف جمعیت‌های آسیب‌پذیر باشیم، اما همچنین می‌توانیم از هوش مصنوعی برای شناسایی، رهگیری و مسدود کردن نفوذهای سایبری مضر استفاده کنیم. هم موانع و هم راه حل ها ممکن است دشوار و پیچیده باشند و ما باید روی آنها کار کنیم.

برخی نیز ممکن است ساده باشند. ما در حال حاضر مدارسی را می بینیم که امتحانات شفاهی را برای آزمایش دانش دانش آموزان آزمایش می کنند. پرداختن به این مسائل به جای اینکه سرمان را در شن و ماسه بگذاریم با مکثی در تحقیقاتی که اجرای آن غیرممکن است و برای بهره برداری توسط گران بد آماده است، ایالات متحده را به عنوان یک رهبر در صحنه جهانی قرار خواهد داد.

در حالی که رویکرد ایالات متحده به هوش مصنوعی متفاوت بوده است، به نظر می رسد کشورهای دیگر درگیر یک ازدحام بیش از حد نظارتی هستند. اتحادیه اروپا در آستانه تصویب قانون هوش مصنوعی گسترده ای است که شرکت ها را ملزم می کند برای نوآوری مجوز بگیرند. در عمل، این بدان معناست که تنها دولت یا شرکت‌های بزرگ با بودجه و ظرفیت لازم برای پرداخت هزارتوی صدور گواهینامه که شامل حریم خصوصی، IP و مجموعه‌ای از الزامات حفاظت اجتماعی است، می‌توانند ابزارهای هوش مصنوعی جدید توسعه دهند.

یک مطالعه اخیر از دانشگاه استنفورد همچنین نشان داد که لایحه هوش مصنوعی اتحادیه اروپا همه مدل‌های زبان بزرگ فعلی از جمله GPT-4 OpenAI و Bard Google را ممنوع می‌کند. قانونگذاران کانادایی در حال پیشبرد یک لایحه بیش از حد گسترده هوش مصنوعی هستند که می تواند به طور مشابه نوآوری را خفه کند. از همه نگران‌کننده‌تر، چین به‌سرعت به دنبال تسلط بر هوش مصنوعی غیرنظامی و نظامی از طریق حمایت گسترده دولت است. علاوه بر این، دیدگاه متفاوتی درباره حقوق بشر و حفاظت از حریم خصوصی دارد که ممکن است به تلاش‌های هوش مصنوعی آن کمک کند، اما با ارزش‌های ما مخالف است. ایالات متحده باید برای محافظت از شهروندان و پیشبرد نوآوری هوش مصنوعی اقدام کند وگرنه ما عقب خواهیم ماند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  علی‌بابا رهبری خود را متزلزل می‌کند، OpenAI با قانون‌گذاران اتحادیه اروپا لابی می‌کند، و بازار در مرحله آخر یک آشفتگی است.

آن شبیه چیست؟ برای شروع، ایالات متحده به یک لایحه فدرال پیشگیرانه برای حفظ حریم خصوصی نیاز دارد. مجموعه قوانین ایالت به ایالت امروزی به این معنی است که با داده ها هر بار که از یک مرز نامرئی عبور می کنند، به گونه ای متفاوت رفتار می شود – که باعث سردرگمی و موانع انطباق برای مشاغل کوچک می شود. ما به یک قانون ملی حفظ حریم خصوصی با دستورالعمل‌ها و استانداردهای واضح برای نحوه جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط شرکت‌ها نیاز داریم. همچنین به ایجاد شفافیت برای مصرف کنندگان کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که شرکت ها می توانند با رشد اقتصاد دیجیتال اعتماد را تقویت کنند.

ما همچنین به مجموعه ای از اصول در مورد استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی نیاز داریم. در حالی که من مقررات کمتری را ترجیح می‌دهم، مدیریت فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی نیازمند قوانین روشنی است که نحوه توسعه و بکارگیری این فناوری را مشخص می‌کند. با توجه به نوآوری‌های جدید در هوش مصنوعی که تقریباً روزانه رونمایی می‌شوند، قانون‌گذاران باید به جای تلاش برای سلطنت در فناوری‌های خاص، بر روی نرده‌های محافظ و نتایج تمرکز کنند.

قوانین همچنین باید سطح خطر را در نظر بگیرند و بر سیستم‌های هوش مصنوعی تمرکز کنند که می‌تواند به طور معناداری به حقوق اساسی آمریکایی‌ها یا دسترسی به خدمات حیاتی آسیب برساند. همانطور که دولت ما تعیین می کند که “سیاست خوب” چگونه به نظر می رسد، صنعت نقش حیاتی ایفا خواهد کرد. انجمن فناوری مصرف کننده در حال همکاری نزدیک با صنعت و سیاست گذاران برای توسعه اصول یکپارچه برای استفاده از هوش مصنوعی است.

ما در لحظه ای حساس برای آینده یک فناوری شگفت انگیز، پیچیده و پیامد هستیم. ما نمی توانیم اجازه دهیم کشورهای دیگر رهبری را به دست بگیرند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ASc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *