اپل واچ سری 9 در مقابل اپل واچ اولترا 2: کدام بهتر است

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از اپل واچ سری 9 در مقابل اپل واچ اولترا 2: کدام بهتر است با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

روزهایی که ساعت ها وسیله ای برای تشخیص زمان بودند، گذشته است. با اضافه شدن ردیاب‌هایی برای نظارت بر ضربان قلب، صفحه‌نمایش‌های بزرگ برای ارسال پیامک و بلندگوهایی برای برقراری تماس، آن‌ها به تلفن‌های همراه جمع و جور تبدیل شده‌اند. اما آیا می توان این ویژگی ها را بهبود بخشید؟ اجازه دهید آخرین اپل واچ سری 9 را با اپل واچ اولترا 2 مقایسه کنیم.

اپل واچ سری 9 یا اپل واچ اولترا 2 کدام اپل واچ جدید را باید انتخاب کنید

با عرضه اخیر دستگاه های جدید اپل، انتخاب گیج کننده بین اپل واچ ها گیج کننده تر شده است. بنابراین، برای شفاف‌تر شدن انتخاب، اجازه دهید به تمام ویژگی‌های جدید معرفی‌شده در ساعت‌های جدید اپل نگاهی بیندازیم و سپس با مقایسه دقیق اپل واچ سری 9 در مقابل اپل واچ اولترا 2، شروع کنیم.

اپل واچ سری 9 در مقابل اپل واچ اولترا 2: مشخصات

قبل از شروع مقایسه اپل واچ جدید سری 9 و اپل واچ اولترا 2، اجازه دهید مشخصات هر دو دستگاه را بررسی کنیم.

اپل واچ سری 9 اپل واچ اولترا 2
اندازه صفحه نمایش 45 میلی متر یا 41 میلی متر 49 میلی متر
وزن تا 42.3 گرم 61.4 گرم
باتری تا 18 ساعت تا 36 ساعت
روشنایی تا 2000 نیت تا 3000 نیت
جی پی اس آره GPS دقیق دو فرکانس
ضد آب تا 50 متر تا 100 متر
تراشه S9 SiP S9 SiP
پشتیبانی از ژست پشتیبانی پیشرفته Double Tap پشتیبانی پیشرفته Double Tap
جستجوی دقیق برای آیفون آره آره
در دستگاه سیری آره آره
SOS اضطراری آره آره
دکمه اکشن خیر آره
شارژ سریع آره آره
گونه آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ تیتانیوم

اجازه دهید این ویژگی‌ها را به تفصیل مورد بحث قرار دهیم و ببینیم کدام ساعت اپل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ویژگی های جدید اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2

قبل از اینکه ویژگی های اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را با هم مقایسه کنیم، به طور مختصر به بررسی برخی از ویژگی های مشترک تازه معرفی شده در هر دو دستگاه می پردازیم.

1. دو ضربه سریع بزنید

یک ویژگی بسیار کاربردی، Double Tap روی Series 9 و Apple Watch Ultra 2 به شما امکان می دهد حتی بدون لمس صفحه ساعت، اقدام کنید. برای استفاده از این ویژگی، کافی است انگشت اشاره و انگشت شست دستی را که اپل واچ روی آن دارید دوبار ضربه بزنید.

ژست دوبار ضربه زدن اپل واچ

همانطور که اپل توضیح می‌دهد، می‌توانید از این ویژگی برای پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌ها، بی‌صدا کردن یادآوری‌ها و موارد دیگر استفاده کنید، حتی زمانی که دست‌هایتان درگیر هستند.

2. پردازنده

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را می توان یک نیروگاه در نظر گرفت، همه اینها به لطف تراشه دو هسته ای S9 است. یکی از موارد اخیر، تراشه S9 SiP با پردازنده 64 بیتی دو هسته ای خود دارای یک موتور عصبی 4 هسته ای است که به بهبود عملکرد کلی کمک می کند. تراشه S9 همچنین به ویژگی‌های جدیدی مانند Double-Tap Gestures و On-Device Siri کمک می‌کند.

اپل واچ S9

از طرف دیگر، موتور عصبی 4 هسته ای هنگام انجام وظایف یادگیری ماشینی مفید است و هر دو ساعت را تا 2 برابر سریعتر از مدل های قبلی خود می کند. همچنین به ارائه عملکرد کارآمد باتری کمک می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مایکروسافت برنده پرونده خرید Activision Blizzard با FTC شد

3. Siri روی دستگاه + پرس و جوهای سلامت

اتصال بد اینترنت می تواند باعث شود سیری به درستی بر روی اپل واچ شما کار نکند. برای حل این مشکل، اپل اطلاعات پردازش سیری را روی دستگاه اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 قرار داده است. این نه تنها باعث کارآمدتر شدن فرآیند می شود، بلکه حریم خصوصی داده های شما را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر این، می‌توانید از سیری در اپل واچ خود اطلاعات مربوط به سلامتی خود مانند کیفیت خواب شب گذشته خود را بپرسید. این ویژگی تا پایان سال جاری در دسترس خواهد بود.

4. جستجوی دقیق برای آیفون

در حالی که گزینه پینگ آیفون از اپل واچ جدید نیست، اپل آن را بهبود بخشیده است. اکنون می‌توانید با دریافت فاصله و جهت تقریبی در اپل واچ خود، همراه با بازخورد لمسی مفید برای راهنمایی شما در این مسیر، آیفون خود را دقیقاً تعیین کنید. اگر شما (مثل من) همیشه آیفون خود را گم می کنید و می خواهید کمی بیشتر برای پیدا کردن آن کمک کنید، این می تواند بسیار مفید باشد.

جستجوی دقیق اپل واچ

5. Live Activity در آیفون

برخی از برنامه‌های آیفون شما می‌توانند ویژگی Live Activities را فعال کنند و به شما امکان می‌دهند به‌روزرسانی‌های زمان واقعی را از صفحه قفل خود ردیابی کنید. اما با اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2، هر کاری که فعال شود، مانند تغییر حالت دوچرخه‌سواری، به‌طور خودکار Live Activities را در آیفون شما باز می‌کند تا داده‌ها را همگام‌سازی کند و دید بهتری از پیشرفت شما به شما ارائه دهد.

6. کربن خنثی

با تعهد اپل مبنی بر خنثی شدن کربن تا سال 2030، جای تعجب نیست که اکنون با استفاده از مواد بازیافتی برای کمک به کاهش ردپای کربن ساخته می شوند. در همین راستا، انواع خاصی از اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 100% کربن خنثی هستند که برای اولین بار برای اپل است.

Apple Watch Carbon Neutral

Apple Watch Series 9 در مقابل Apple Watch Ultra 2: The Differences

اکنون که می دانیم چه ویژگی های جدیدی برای Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 معرفی شده است، اجازه دهید به طور خلاصه به برخی از مشخصات کلیدی که هر دو دستگاه را متمایز می کند نگاهی بیندازیم.

1. اندازه و وزن

اگر به دنبال ساعتی با اندازه صفحه نمایش بزرگ هستید و گرمای اضافی برایتان مهم نیست، Apple Watch Ultra 2 برای شما مناسب است. اندازه قاب تیتانیومی 49 میلی متری آن به اندازه کافی بزرگ است تا اطلاعات را حتی در فضای باز به وضوح نمایش دهد. اگرچه این اندازه باعث حجیم شدن آن در 61.4 گرم می شود.

اندازه اپل واچ

اگر اهل ساعت‌های بزرگ و درهم نیستید و چیزی سبک‌وزن می‌خواهید، اپل واچ سری 9 یکی از آن‌هاست. این دستگاه با انواع 45 و 41 میلی‌متری خود جمع‌وجورتر است و بسته به نوع آن، در محدوده وزنی 31.9 گرم تا 42.3 گرم نسبتاً سبک‌تر است.

2. عمر باتری

عمر باتری اپل واچ اولترا 2 بهبود چشمگیری داشته است. در شرایط عادی می تواند تا 36 ساعت دوام بیاورد. اگر در حالت کم مصرف کار می کنید، تا 72 ساعت طول می کشد. با این حال، عمر باتری اپل واچ سری 9 تنها تا 18 ساعت کم است. یا تا 36 ساعت در حالت کم مصرف.

باتری اپل واچ

در حالی که 18 ساعت را می توان کافی در نظر گرفت، این زمان ممکن است هنگام استفاده از آن با برخی برنامه ها یا خدمات دیگر کاهش یابد. در این حالت، می‌توانید حالت کم مصرف را فعال کنید یا استفاده از دستگاه خود را کنترل کنید. یا اگر عادت دارید برای مدت طولانی تری در خارج از منزل بمانید و همیشه به نقاط شارژ دسترسی ندارید، Apple Watch Ultra 2 بهترین گزینه شماست.

3. روشنایی

در حالی که می توانید در اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 تا 1 نیت پایین بیایید، وقتی سعی می کنید روشنایی را افزایش دهید، داستان متفاوتی می شود. اپل واچ اولترا 2 صفحه نمایش رتینا همیشه روشن را ارائه می دهد که به 3000 نیت می رسد. همچنین مقرراتی برای تشخیص نور کم و حالت شب بر این اساس دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین آشکارساز مونوکسید کربن با نمایشگر

اپل واچ سری 9، با نمایشگر Always-On Retina خود، تنها می تواند تا 2000 نیت را افزایش دهد. ممکن است به روشنایی Ultra 2 نباشد، اما در مقایسه با Apple Watch Series 8 یک پیشرفت است.

4. دوام

اپل واچ اولترا 2 که برای استفاده در فضای باز پیکربندی شده است تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است. علاوه بر این، می توان از آن برای غواصی تفریحی تا 40 متر نیز استفاده کرد. این، همراه با گواهینامه EN13319 و سنسورهای عمق و آب سنج، آن را به بهترین انتخاب برای علاقه مندان به فضای باز تبدیل می کند. همچنین در برابر گرد و غبار مقاوم است.

اپل واچ بادوام

از طرف دیگر، اپل واچ سری 9 دارای همان رتبه مقاومت در برابر گرد و غبار است اما فقط تا 50 متر در برابر آب مقاوم است. هیچ سنسور آب یا عمق سنج در دسترس نیست. بنابراین، اگر بیشتر به فعالیت در فضای باز علاقه دارید، اپل واچ اولترا 2 بدون شک باید بیشتر با نیازهای شما سازگار باشد. برای پوشیدن معمولی، اپل واچ سری 9 نیز کار می کند.

5. بلندگو و میکروفون

اپل واچ اولترا 2 دارای بلندگوهای دوگانه و آرایه سه میکروفون با فرم دهی پرتو است. این می تواند به ارائه صدای واضح و شفاف کمک کند. همچنین با کاهش صدای باد همراه است. اپل واچ سری 9 دارای یک بلندگوی پایه نسل دوم با تنظیم میکروفون است که برای ارتباطات روزمره کافی است.

6. سلامت و ویژگی های SOS

در حالی که هر دو ساعت مجهز به جدیدترین حسگرهای اکسیژن خون و قلب الکتریکی هستند، اپل واچ اولترا 2 با گنجاندن سنسور عمق سنج برای غواصی و آژیر که از فاصله 600 فوتی شنیده می شود، یک قدم جلوتر می رود. تو گم شدی. Ultra 2 همچنین از GPS دقیق دو فرکانس برای اطلاعات دقیق تر جهت و استفاده می کند.

Apple Watch Health

اگرچه ممکن است این افزوده زیاد به نظر نرسد، اما گام خوبی در تقویت ویژگی‌های امنیتی موجود در اپل واچ شما است. این ممکن است برای فعالیت هایی مانند ورزش های شدید، پیاده روی و غیره مفید باشد.

7. سفارشی سازی دکمه عمل

با معرفی یک دکمه اکشن قابل تنظیم در آیفون 15 پرو، واقعاً جای تعجب نیست که این ویژگی در اپل واچ نیز ایجاد شده است. این به شما کنترل بیشتری بر روی دکمه Action می‌دهد و می‌تواند در راه‌اندازی هر برنامه یا ویژگی پرکاربرد بسیار مفید باشد. با این حال، این ویژگی در حال حاضر در انحصار Apple Watch Ultra 2 است.

دکمه اکشن اپل واچ

8. گزینه های رنگ

رنگ های مختلف را فراموش کنید؛ اپل واچ سری 9 دو انتخاب مواد مختلف دارد. اگر به دنبال یک روکش بافت تر هستید، می توانید نوع فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید که در سه رنگ طلایی، نقره ای و گرافیت ارائه می شود. نوع استاندارد آلومینیومی دارای انتخاب های رنگی نسبتاً بیشتری مانند رنگ های نیمه شب، نور ستاره، نقره ای، صورتی و محصول (قرمز) است.

رنگ های اپل واچ

از طرف دیگر، اپل واچ اولترا 2 تنها در نوع تیتانیوم با یک انتخاب رنگ استاندارد، یعنی طبیعی عرضه می شود.

9. قیمت

یکی از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری برای یک محصول، قیمت نهایی است. در حالی که اپل واچ اولترا 2 قطعاً ویژگی های بیشتری دارد، اما با قیمت گزاف 799 دلار به فروش می رسد. از طرف دیگر، اپل واچ سری 9 با قیمت 399 دلار برای مدل پایه GPS نسبتاً مناسب جیب است. با این حال، اگر به دنبال عملکرد بیشتر هستید، این افزایش می یابد. در اینجا خلاصه ای کوتاه آورده شده است:

گونه اپل واچ سری 9 اپل واچ اولترا 2
فقط GPS 399 دلار
GPS + تلفن همراه 499 دلار 799 دلار
نوع فولاد ضد زنگ از 699 دلار شروع می شود

سوالات متداول

1. چه زمانی می توان اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را سفارش داد؟

در حال حاضر سفارش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در وب سایت اپل باز است. ساعت‌ها از 22 سپتامبر 2023 ارسال خواهند شد. اگرچه بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است تحویل آن کمی بیشتر طول بکشد.

2. آیا نسخه های مختلفی از اپل واچ سری 9 موجود است؟

اپل با هرمس همکاری کرده است تا یک اپل واچ ویژه سری 9 هرمس را منتشر کند. علاوه بر این، می‌توانید اپل واچ سری 9 را با باندهای ورزشی نایک سفارشی‌شده نیز دریافت کنید.

Apple Watch Ultra 2 در مقابل Apple Watch 9: کدام یک را انتخاب کنید

در این بحث Apple Watch Series 9 یا Apple Watch Ultra 2، برنده کاملاً به فعالیت های شما بستگی دارد. اگر از علاقه مندان به ورزش هستید و از دلارهای اضافی برایتان مهم نیست، اپل واچ اولترا 2 یک انتخاب عالی و واضح است. با این حال، اگر به دنبال ساعتی برای استفاده روزمره هستید یا بودجه کمی دارید، اپل واچ سری 9 یک رقیب عالی است.

امیدواریم از این مقاله اپل واچ سری 9 در مقابل اپل واچ اولترا 2: کدام بهتر است مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qWRkex
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *