اگر اپل ثابت بماند، پشتیبانی از مک های اینتل به زودی ناپدید می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمانی که برای اولین بار ایر M1 را در سال 2020 عرضه کرد و با آن آینده نامشخصی برای مک بوک های مبتنی بر پردازنده اینتل نامشخص بود، به تراشه های سری M خود روی آورد، زیرا این غول فناوری به آرامی پشتیبانی را کاهش می دهد.

اپل تمایل دارد تا چندین سال پس از انتشار اولیه از دستگاه های خود پشتیبانی کند. با توجه به داده های جمع آوری شده توسط Ars Technica، “مک متوسط ​​حدود 6.6 سال به روز رسانی macOS را دریافت می کند که ویژگی های جدیدی را اضافه می کند، به علاوه دو سال دیگر به روز رسانی فقط امنیتی.” بر این اساس، مک های 2017 به احتمال زیاد تقریباً 6.3 سال به روز رسانی macOS را دریافت خواهند کرد.

با توجه به نقشه راه اینتل برای حفظ پشتیبانی از نسل‌های پردازنده‌اش، زمانی که محصول به تاریخ «پایان عمر سرویس» (ESL) برسد، سازنده دیگر هیچ پشتیبانی فنی یا به‌روزرسانی‌ای ارائه نخواهد کرد. زمانی که محصولی در 12 ماه از تاریخ ESL خود باشد، اینتل آن را به آن اضافه می کند این صفحه. و بر اساس همه اینها، ما می دانیم که نسل هفتم CPUهای ‘Kaby Lake' برای مک بوک های 2017 در مارس 2024 به آن تاریخ ESL خواهند رسید.

این با انتشار آخرین سیستم عامل اپل، macOS Sonoma، که شش ماه پس از تاریخ ESL Kaby Lake عرضه خواهد شد، مرتبط است. این امر اپل را با انتخاب سختی روبرو می‌کند، زیرا پشتیبانی مداوم از مک‌های اینتل که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند به معنای به‌روزرسانی مداوم سیستم عامل و درایورهای به‌روزرسانی شده برای جلوگیری از خرابی، باگ و بی‌ثباتی عمومی است. و به نظر می رسد که اپل در حال حاضر پشتیبانی از Sonoma را کاهش داده است برای مک های قدیمی تر

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین راه حل برای خطای "اکانت شما اجازه ویرایش در مک را نمی دهد" در مایکروسافت 365

در حالی که یکی از دلایل اصلی تمایل به پایان دادن به پشتیبانی، یکی از مواردی است که به نفع اپل است – یا اینکه مشتریان را تشویق می‌کند به جای چسبیدن به لپ‌تاپ‌های قدیمی، یک لپ‌تاپ جدید بخرند – همچنین برای کاربران مفید است. غول فناوری پشتیبانی از مک اینتل را کنار می گذارد. به عنوان مثال، همانطور که Ars Technica اشاره می کند، حذف پشتیبانی معماری قدیمی اینتل از macOS Ventura بین 3 تا 4.5 گیگابایت فضای دیسک ذخیره می شود در آن مک بوک ها در مقایسه با مک بوک هایی که macOS Monterey را اجرا می کنند.

اپل چه خواهد کرد؟

سناریوهای مختلفی وجود دارد که در آن اپل می تواند پشتیبانی از مک های اینتل را برطرف کند، همانطور که توسط Ars Technica بیان شده است. اولین مورد این است که اپل تنها از مک های اینتل 2019/2020 با macOS 15 آینده پشتیبانی می کند و در عوض آن را با macOS 16 به پایان می رساند. مورد دوم این است که اپل تمام پشتیبانی از مک اینتل را با macOS 15 پایان می دهد. و آخرین مورد این است که اپل از تمام مک های اینتل با macOS 15 پشتیبانی می کند و پشتیبانی از MacOS 16 را پایان می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه حل برای صفحه سیاه اینستاگرام در اندروید و آیفون

از بین همه این موارد، با توجه به رفتار گذشته اپل، مورد اول به احتمال زیاد است. همانطور که قبلاً مشخص شد، اپل معمولاً برای حدود شش سال و نیم از دستگاه های گذشته پشتیبانی می کند و پس از آن دو سال دیگر به روز رسانی فقط امنیتی می شود. و با توجه به اینکه تا همین اواخر در سال 2023 مک پرو 2019 را می‌فروخت، قطع پشتیبانی از چنین نسخه‌های نسبتاً اخیری بسیار مغایر با روش‌های عادی آن خواهد بود.

اگر از قبل از سال 2018/2019 مالک اینتل مک هستید، ممکن است لازم باشد برای اطمینان از پشتیبانی مناسب، خود را برای سرمایه گذاری در یکی از جدیدترین و بهترین مک بوک ها آماده کنید. با این حال، اگر مدل جدیدتری دارید، باید حداقل برای چند سال دیگر ایمن باشید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DyMAAh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *