اوراکل «کلاد مستقل» خود را برای مشتریان اتحادیه اروپا راه اندازی کرد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اوراکل «کلاد مستقل» خود را برای مشتریان اتحادیه اروپا راه اندازی کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اوراکل امروز رسماً «EU Sovereign Cloud» خود را برای مشتریان در اتحادیه اروپا (EU) راه‌اندازی می‌کند، تقریباً یک سال پس از افشای برنامه‌های اولیه برای این ابتکار.

به‌اصطلاح «حاکمیت دیجیتال» به‌عنوان یک موضوع حیاتی برای شرکت‌هایی که در سرتاسر اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند، پدید آمده است، که تحت تأثیر مقررات موجود مانند GDPR و همچنین مقررات آتی مانند قانون هوش مصنوعی و سپر حریم خصوصی 2.0 قرار دارد. علاوه بر این، سازمان‌های خصوصی و دولتی به طور فزاینده‌ای نگران این موضوع شده‌اند چگونه داده‌های آنها ممکن است توسط غول‌های فناوری بزرگ که هزاران مایل دورتر قرار دارند، مهار شود.

به همین دلیل است که ما شاهد تلاشی هماهنگ از سوی شرکت‌هایی بوده‌ایم که به دنبال کاهش چنین ترس‌هایی با نزدیک‌تر کردن داده‌ها و کنترل‌های مربوطه به محل حضور مشتریانشان هستند. در ژوئیه گذشته Cloud for Sovereignty را با هدف مستقیم سازمان‌های بخش عمومی – به‌ویژه در اروپا – راه‌اندازی کرد که نه تنها می‌خواهند ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها را به خانه نزدیک‌تر کنند، بلکه کنترل‌های دقیق‌تر و شفافیت بیشتری را می‌خواهند. در همین حال، گوگل اعتبارنامه حاکمیت داده خود را به طرق مختلف تقویت کرده است، از جمله مشارکت قابل توجه با بازیکنان محلی در زمین، مانند دویچه تلکام T-Sytems در آلمان.

در همین حال، AWS کمی جالب‌تر بازی می‌کند، با استفان اشمیت، افسر ارشد امنیت، از ابر مستقل به عنوان «بیش از هر چیز دیگری یک اصطلاح بازاریابی» یاد می‌کند، در حالی که به کنترل‌های موجود برای اقامت داده در اروپا اشاره می‌کند. با این حال، شش ماه پیش، AWS در واقع از به اصطلاح “تعهد حاکمیت دیجیتال” خود پرده برداری کرد و تعهدات کنترل داده خود را در کتاب مقدس گنجاند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برادران وارنر دیسکاوری در نظر دارد مجوز عناوین HBO را به نتفلیکس بدهد

و پس از آن، ما افرادی مانند TikTok را داریم که در اروپا در یک حمله جذاب جذاب بوده است، که شامل مهاجرت به مراکز داده اروپایی است، اگرچه این امر با تأخیرهای مکرر ضربه خورده است.

رفتن محلی

با سهم بازار خدمات زیرساخت ابری ترکیبی حدود دو سوم، آمازون (AWS)، مایکروسافت (Azure) و گوگل (Google Cloud Platform) معمولاً به عنوان «سه بزرگ» با هم ترکیب می‌شوند و اوراکل در فضایی خارج از آن ساکن است که شامل بازیکنان دیگر مانند IBM و Alibaba. مانند همتایان خود، اوراکل در حال حاضر زیرساخت های محلی را برای مشتریان اروپایی خود ارائه می دهد تا داده های خود را ذخیره و پردازش کنند، اما Sovereign Cloud جدید اتحادیه اروپا با ارائه اطمینان از اینکه تمام عملیات داخلی و مسئولیت های پشتیبانی مشتری به ساکنان اتحادیه اروپا نیز در کنار موارد جدید اعطا می شود، این را گسترش می دهد. چارچوب هایی پیرامون نحوه ذخیره و مدیریت دسترسی به داده های مشتری توسط اوراکل. این شامل اشخاص حقوقی کاملاً مجزایی است که در اتحادیه اروپا ادغام شده‌اند، و یک معماری تکنولوژیکی که در زیرساخت‌های خود جدا از سایر مناطق تجاری اوراکل – از جمله مناطق اروپا – وجود دارد.

این امر برای سازمان‌های بخش عمومی یا کسب‌وکارهای بسیار تحت نظارت که تاکنون به دلیل داده‌های حساسی که مسئول آن هستند، تمایلی به انتقال به فضای ابری نداشته‌اند، اهمیت ویژه‌ای دارد. و در حالی که درست است که سایر ارائه‌دهندگان ابری خود را با هی حاکمیت داده هماهنگ کرده‌اند، اوراکل می‌گوید که یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش آن این است که خدمات خود را برای هر کسی که به آن نیاز دارد، نه فقط سازمان‌های بخش عمومی، در دسترس قرار می‌دهد.

جیسون ریس، رئیس مهندسی فناوری اوراکل در منطقه EMEA، در بیانیه ای که برای TechCrunch منتشر شد، گفت: «این سرویس EU Sovereign Cloud برای بخش ها و مشتریانی طراحی شده است که به دنبال کنترل بیشتر بر داده های خود در اتحادیه اروپا هستند. اوراکل اولین hyperscaler است که این سرویس را برای هر شرکتی که در اتحادیه اروپا فعالیت می کند ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پلتفرم ایمیل متمرکز بر توسعه‌دهنده، ارسال مجدد ۳ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند

ابر مستقل جدید اوراکل در مراکز داده در آلمان (فرانکفورت) که توسط غول مرکز داده Equinix میزبانی می شود و اسپانیا (مادرید) که اوراکل را با واقعیت دیجیتال شریک می بیند تقسیم شده است.

شایان ذکر است که علیرغم تلاش‌های فزاینده از سوی تمامی ارائه‌دهندگان بزرگ ابر، نگرانی‌ها احتمالاً همیشه باقی خواهند ماند، زیرا سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند ابر خصوصی خود را راه‌اندازی کنند یا از یک رویکرد ترکیبی استفاده می‌کنند که در آن حجم کاری حساس‌تر آنها در خانه نگهداری می‌شود. در واقع، فقط به این دلیل که یک منطقه مرکز داده در اروپا واقع شده است، هنوز هم در نهایت متعلق به شرکتی است که دفتر مرکزی آن هزاران مایل دورتر است، به همین دلیل است که می‌تواند بازار قابل توجهی برای راه‌حل‌های داخلی بیشتر وجود داشته باشد – فقط چند هفته پیش، یک استارت‌آپ سوئدی. تماس گرفت Evroc از مخفی کاری ظاهر شد با برنامه ریزی برای ساخت مراکز داده کاملاً محلی و فوق مقیاس در اروپا.

اما با این حال، واضح است که مقررات، و همچنین انتظارات از سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان، تغییراتی را در نحوه برخورد شرکت‌ها با داده‌های کاربران خود ایجاد می‌کنند – با اروپا در مرکز این تغییر.

ابر مستقل جدید اوراکل اکنون برای سازمان‌ها در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین شرکت‌های جهانی با الزامات حاکمیت داده در منطقه، با همان توافق‌نامه‌های قیمت‌گذاری و سطح خدمات (SLA) که به ارائه ابر عمومی موجود پیوست شده است، باز است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CctVlv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *