ایلان ماسک استارتاپ xAI را راه اندازی کرد تا طبیعتاً جهان هستی را درک کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایلان ماسک، میلیاردر، دوباره وارد دنیای هوش مصنوعی می‌شود، زیرا به طور رسمی آخرین سرمایه‌گذاری تجاری فناوری خود، xAI را معرفی می‌کند که هدف آن “درک ماهیت واقعی جهان” است.

جزئیات مربوط به اینکه xAI دقیقاً چه چیزی را برای صنعت به ارمغان می آورد در حال حاضر ناشناخته است. رسمی بسیار مبهم است، اما برای کسب اطلاعات بیشتر لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانیم. این شرکت در حال برنامه ریزی برای برگزاری یک چت Twitter Spaces در این جمعه، 14 ژوئیه است که در آن افراد می توانند به آن بپیوندند و سوالات خود را از تیم بپرسند (امیدوارم، هیچ کس خشم ترک نمی کند این بار).

با این حال، چندین سرنخ در وب سایت رسمی وجود دارد که نشان می دهد محصول یا خدمات آینده می تواند به نوعی با هوش مصنوعی مولد مرتبط باشد. با نگاهی به توضیحات وب سایت، تیم با مهندسان سابق شرکت های فناوری بزرگ مانند ، گوگل، OpenAI و همچنین تسلا ترکیب شده است. کار این کارشناسان منجر به “برخی از بزرگترین پیشرفت ها” و تکنیک های یادگیری در هوش مصنوعی شده است. این تحقیق حتی منجر به توسعه LLM های قابل توجه (مدل های زبان بزرگ) مانند GPT-4.

مبارزه با اطلاعات غلط

ممکن است از خود بپرسید که “چرا ماسک این کار را می کند؟”

خب، به نظر می رسد که ایلان ماسک در نهایت می خواهد هوش مصنوعی مولد خود را با تأکید بالقوه زیادی بر ایمنی بسازد. از زمان راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲، ماسک منتقد سرسخت آن و توسعه‌دهنده OpenAI و همچنین سایر سیستم‌های مشابه بوده است. تا جایی که، در اواخر مارس 2023ماسک، همراه با دیگر چهره‌های فناوری، نامه‌ای را امضا کرد و از همه آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان خواست که آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را «حداقل برای شش ماه» متوقف کنند. در این نامه از توسعه دهندگان خواسته شده است تا سرعت خود را کاهش دهند و “پروتکل های ایمنی” را برای مهار اطلاعات نادرست اجرا کنند

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فورد با نسخه BlueCruise 1.3 سرعت را در رانندگی بدون دست افزایش می دهد

درست است که چت بات ها گاهی اوقات اطلاعات نادرست تولید می کنند. توسعه دهندگان این سیستم ها در تلاشند راهی برای این کار بیابند مبارزه با توهم.

و ما معتقدیم که این چیزی است که ایلان ماسک با xAI به آن دست یافته است. او یک چت بات می خواهد که پاسخ ها را جعل نکند. ماسک حتی دن هندریکس، مدیر مرکز ایمنی هوش مصنوعی، یک سازمان غیرانتفاعی که اخیرا نامه ای سرگشاده منتشر کرده است درخواست از رهبران فناوری برای کاهش “خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی”. بله، آنها در مورد انقراض واقعی انسان صحبت می کنند که گویی این یک یک است نابود کننده فیلم سینما.

تجزیه و تحلیل: این به نفع چه کسی است؟

همه اینها برای شما چیست؟ راستش ما نمی دانیم. مطمئناً، می‌توانید استدلال کنید که چت ربات xAI بالقوه ماسک می‌تواند بهتر از ChatGPT یا Google Bard باشد، زیرا فناوری خاصی برای اطمینان از دروغ گفتن دارد. اگر این در دست شخص دیگری بود، ما صادقانه به آن اعتقاد داشتیم. اما، در دوران سلطنت ماسک، در میان سایر اقدامات مشکوک، مطابق با خواسته های سانسور دولت و حساب ElonJet را مسدود کرد برای ارسال داده های در دسترس عموم

آیا واقعاً اطلاعات واقعی یک نگرانی اصلی برای مدیر عامل جنجالی است؟ اقدامات ماسک چیز دیگری می گوید. سوال برانگیز است که چنین ربات چت هوش مصنوعی حتی پاسخ های صادقانه ای ارائه دهد. شاید آنها فقط نسخه ایلان ماسک از حقیقت باشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  وب سایت دولتی بنگلادش اطلاعات شخصی شهروندان را فاش می کند

یکی از بنیانگذاران گرگ یانگ بیان می کند که شرکت قصد دارد “نظریه ای درباره همه چیز” را ایجاد کند که “همه را قادر می سازد تا جهان ریاضی ما را درک کنند.” بنابراین اگر برای انجام تکالیف Philosophy 101 به کمک نیاز دارید، ربات چت xAI را دارید.

جدای از شوخی‌ها، دیدن آنچه از چت فضایی توییتر در 14 جولای بیرون می‌آید جالب خواهد بود. هوش مصنوعی مولد که اطلاعات 100 درصد دقیق را ارائه می‌کند چیزی است که جهان در حال حاضر به آن نیاز دارد. اطلاعات نادرست یک مشکل بزرگ است که بسیاری از جنبه های جهان را تحت تأثیر قرار داده است. ما فقط تعجب می کنیم که آیا ایلان ماسک فرد مناسبی برای توسعه آن است یا خیر.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OPA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *