فورد با نسخه BlueCruise 1.3 سرعت را در رانندگی بدون دست افزایش می دهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم فورد با نسخه BlueCruise 1.3 سرعت را در رانندگی بدون دست افزایش می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

فورد در تلاش است تا اطمینان حاصل شود که رانندگان آن تا زمانی که ممکن است دست خود را از چرخ دور نگه دارند. به هر حال رانندگانی که خودروهای مجهز به BlueCruise دارند.

امروز، این شرکت BlueCruise 1.3 را معرفی می‌کند که تنها چند ماه پس از انتشار نسخه 1.2 حذف می‌شود، که زیبایی‌هایی مانند تغییر خودکار خطوط را اضافه کرد.

برای 1.3، BlueCruise در گوشه های سفت تر از قبل درگیر می شود. همچنین خودرو را با دقت بیشتری در خطوط باریک قرار می دهد.

نه، اینها تغییرات اساسی در نحوه عملکرد BlueCruise نیست، و همچنین زندگی افرادی را که تا 800 دلار در سال برای دسترسی به خدمات پرداخت می کنند، متحول نخواهد کرد. اما، تکاملی بودن و سریع تکرار شدن دقیقاً نکته است.

زمانی که سامی عمری یک سال پیش به فورد ملحق شد، تیم‌های نرم‌افزاری فورد نسخه‌های داخلی نرم‌افزار را به صورت فصلی منتشر می‌کردند. او گفت: «اکنون، ما هر هفته یک نسخه داخلی داریم.

عمری مدیر اجرایی فناوری‌های پیشرفته کمک راننده فورد و مدیر عامل شرکت تابعه جدید فورد، Latitude AI است. عمری از موشنال، سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری آپتیو-هیوندای، به آن پیوست.

عمری گفت: بدیهی است که رفتن از نسخه سه ماهه به نسخه هفتگی ابزار زیادی است و همچنین تغییرات ذهنی زیادی دارد. امروزه تمرکز فورد کمتر بر روی جمع آوری نیازمندی ها و بیشتر بر پرداختن به بازخورد مشتریان است.

این بازخورد است که تا حد زیادی به صورت خودکار وارد می شود. عمری گفت: «اگر شرکت کنید، هر بار داده‌ها را به اشتراک می‌گذارید، به عنوان مثال، در حین هندزفری که خودرو را تحویل می‌گیرید و خودتان کنترل می‌کنید، یا اگر وسیله نقلیه شما را بیرون می‌زند و می‌گوید «لطفاً دوباره تحویل بگیرید».

سامی عمری، رئیس هوش مصنوعی Latitude فورد

اعتبار تصویر: آب کم عمق

تیم او این مداخلات را به صورت روزانه بررسی می‌کند که بر اساس عواملی مانند جغرافیا، وسیله نقلیه و نوع جاده گروه‌بندی می‌شوند. مهندسان فورد با تمرکز بر آن لحظات، پنجره عملیاتی پیشرفته‌ترین سیستم کمک راننده پیشرفته خود (ADAS) را به طور گسترده گسترش داده‌اند و به رانندگان بیشتری اجازه می‌دهد زمان بیشتری را با دستان خارج از فرمان بگذرانند.

عمری درباره آخرین نسخه می گوید: «ما اساساً آن 3X را بهبود بخشیده ایم. برای کسانی که از BlueCruise 1.0 می آیند، فورد می گوید که به پیشرفت پنج برابری نزدیکتر است.

این بخشی از چگونگی امیدواری فورد برای ادامه بهبود جذابیت BlueCruise و بخشی از تکامل مداوم آن است تا کمتر یک شرکت خودروسازی و بیشتر یک شرکت خدماتی باشد.

«این همان راهی است که نتفلیکس به ارائه محتوا نیاز دارد […] ما در این مورد به همین صورت فکر می کنیم. عمری گفت: اگر شخصی در BlueCruise باشد، به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌های مشابه را دریافت می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی جدید "انقلابی" راه اندازی شد

اما نتفلیکس تنها شرکتی نیست که فورد از آن تقلید می کند. شاید در اشاره به داگ فیلد، مدیر ارشد توسعه محصولات و فناوری پیشرفته فورد که در سال 2022 از استخدام شد، عمری می گوید که فورد نیز برای الهام گرفتن به کوپرتینو می رود.

“این در مورد ADAS است، اما همچنین در مورد ADAS بسیار بیشتر است. این اساساً در مورد توانایی فورد برای داشتن یک پایه سخت افزاری نصب شده روی بسیاری از وسایل نقلیه ما است. همان‌طور که اپل آیفون‌ها را بدون در نظر گرفتن آیفون 10، 11 تا 14 دارد، و آنها می‌توانند به‌روزرسانی‌های iOS را مرتباً عرضه کنند. ما در مورد این موضوع دقیقاً به همین شکل فکر می کنیم.»

به عبارت دیگر، مانند تسلا، تفاوت‌های سال مدل بی‌اهمیت می‌شوند.

در حالی که عمری از لیست مشخصی از ویژگی‌ها و عملکردهای بعدی BlueCruise خودداری کرد، اما فن آوری فورد را رد نکرد که در نهایت بتواند رانندگان را از بزرگراه‌های محافظت‌شده و به خیابان‌های روستایی و حتی شهری هدایت کند.

«این اساساً درک این است که مشتریان ما عمدتاً کجا هستند [are] استفاده از وسایل نقلیه و سپس گسترش در آن مناطق.»

با این حال، یک مرز وجود دارد که BlueCruise، حداقل در ظاهر فعلی‌اش، از آن عبور نمی‌کند: رانندگی چشم‌پوشی. رانندگی به اصطلاح سطح 3، که در آن خودرو می تواند در برخی شرایط به طور کامل از خود مراقبت کند اما ممکن است کنترل را به راننده بازگرداند، در سخت افزار فعلی موجود در Mach-E و F-150 Lightning امکان پذیر نیست.

عمری گفت: “ما به سخت افزار جدید نیاز داریم و دلیل آن تا حد زیادی افزونگی است.” این شامل افزونگی حسگر می شود، به طوری که چندین سنسور خودرو را به صورت 360 درجه پوشش می دهند و همچنین در هنگام کنترل ویژگی هایی مانند فرمان برقی، افزونگی را شامل می شود.

افزونگی سخت‌افزار چیزی نیست که بتوان از طریق به‌روزرسانی OTA به مجموعه فعلی خودروهای فورد اضافه کرد.

در عوض، کمک راننده واقعی، از آن دستی که مرسدس بنز اخیراً مجوز فروش آن را دریافت کرده است، تنها بر روی نسل بعدی خودروهای برقی فورد که در سال 2025 پیش بینی می شود و حداقل بخشی از آن در مجتمع 5.6 میلیارد دلاری BlueOval City ساخته می شود، عرضه خواهد شد.

این عملکرد نه تنها به سطوح جدیدی از سخت افزار برای فعال کردن نیاز دارد، بلکه به یک پشته نرم افزاری دقیق تر و یکپارچه تر نیز نیاز دارد.

در حال حاضر، بخش “درک” BlueCruise، که اولین سطح پردازش اطلاعات از سنسورهای مختلف خودرو است، تا حدی توسط نرم افزار دارای مجوز از Mobileye مدیریت می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ارسال پیام در واتساپ از آیفون، اندروید، وب و دسکتاپ

این ممکن است برای راه‌حل آینده فورد تغییر کند: «ما به طور خاص در مورد اینکه تا چه حد به استفاده از Mobileye در حرکت رو به جلو ادامه خواهیم داد، صحبت نکرده‌ایم. اما ما اوایل امسال تیم Latitude را وارد کردیم که تعداد بسیار زیادی از مهندسان ادراکی بسیار با تجربه دارد.

باید دید که این برای Mobileye چه معنایی دارد. معنی آن برای فورد این است که بسیاری از کارگران آواره پروژه Argo مشاغل جدید و هدف جدیدی دارند.

حلقه یادگیری BlueCruise و پیشرفت (نمودار)

اعتبار تصویر: آب کم عمق

عمری می‌گوید حدود 550 کارمند در شمال، عمدتاً کارکنان سابق آرگو، اکنون با Latitude، بخش رانندگی خودکار جدید فورد کار می‌کنند که از بسیاری جهات در حال جمع‌آوری قطعات ناشی از پایان ناگهانی پروژه هوش مصنوعی Argo در اکتبر 2022 است.

در ظاهر، این یک حرکت گیج‌کننده است که یک بخش جدید خودمختاری را با این سرعت پس از پایان دادن به آخرین تبر انجام دهیم، اما عمری می‌گوید که هدف بسیار متفاوت است.

او گفت: “آرگو همه چیز در مورد رباتاکسی های سطح چهار بود.”

عمری گفت: «در عین حال، با L3، ما محصولی داریم که می دانیم مشتریان ما آن را دوست دارند، و ما یک مسیر بسیار روشن برای اینکه چگونه می توانیم این را از نقطه نظر فناوری بسازیم، داریم. بسیار کوتاه تر: “لحظه ای که مردم می توانند چشم خود را از جاده بردارند، این یک تغییر بزرگ است… مردم مایلند برای آن هزینه کنند – مبلغ بسیار قابل توجهی.”

بنابراین، هدف Latitude ایجاد شاتل های بدون راننده کاملاً مستقل از نوعی که Waymo و Cruise سال ها در حال توسعه هستند، نیست. در عوض، تغییر به سمت فناوری‌هایی برمی‌گردد که می‌توانند سریع‌تر و سودآورتر در وسایل نقلیه مسافربری مستقر شوند.

بسته حسگر هوش مصنوعی Argo که بر روی سقف خودروهای آزمایشی آن نصب شده است، قیمت بیشتری نسبت به خود خودروها دارد. برای بسته آپشن در خودروهای مصرفی فورد در آینده نزدیک، مقرون به صرفه بودن کلید خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این سیستم چشم انداز آینده، مجهز به Latitude، دقیقاً چگونه به نظر می رسد و چقدر هزینه خواهد داشت. با این حال، در حال حاضر، نسخه 1.3 BlueCruise در تابستان امسال روی تمام شاسی بلندهای سازگار فورد موستانگ Mach-E قرار خواهد گرفت.

دارندگان F-150 Lightning با BlueCruise باید کمی بیشتر صبر کنند، اما عمری قول داده است که آن را تا پایان سال دریافت کنند.

و او هر ورژن جدید را در هر مرحله آزمایش می‌کند: “هر هفته جمعه سوار خودرو می‌شوم، جدیدترین نسخه را دریافت می‌کنم، به آزمایش رانندگی می‌روم.”

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SXd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *