ظاهراً به‌روزرسانی ویندوز 11 سرعت رایانه‌های شخصی را کاهش می‌دهد و اتصالات اینترنت را قطع می‌کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چند روز پیش 11 یک به‌روزرسانی تجمعی جدید (لحظه 3) دریافت کرد، و حالا نگاه نکنید – خوب، در واقع نگاه کنید، وگرنه برای خواندن این مقاله دچار مشکل خواهید شد – اما شکایاتی وجود دارد که در مورد تعدادی فیلتر می‌شوند. از مسائل

اصلی‌ترین بحث در مورد وصله KB5028185 برای ویندوز 11 22H2 مواردی از کندی عملکرد – با موارد شدید در برخی گزارش‌ها – و مشکلات مربوط به اتصالات ضعیف به اینترنت است.

بیایید ابتدا با مشکلات عملکرد مقابله کنیم، و شاید لازم به ذکر باشد که مشکل کند SSD همچنان با این به‌روزرسانی حل نشده است، همانطور که اخیراً پیش‌بینی کرده بودیم (این یک بشکه دردسرهای مداوم بود).

جدای از آن، در موضوع Reddit که به‌روزرسانی را اعلام می‌کند، شاهد شکایات متعددی هستیم که رایانه‌های شخصی کندتر کار می‌کنند و/یا با کندی راه‌اندازی می‌شوند.

به عنوان مثال، یکی از Redditor خاطرنشان می کند: “KB5028185 زباله است. با تشکر از این به‌روزرسانی، زمان راه‌اندازی مجدد و راه‌اندازی من هر دو بسیار طولانی‌تر است، به مدت 17 ثانیه در صفحه خوش‌آمدگویی که قبلاً حدود 4 و نیم ثانیه بود. زمان خاموش شدن نیز طولانی‌تر است، اما من آن را زمان‌بندی نکردم.»

این مشکل پس از حذف به روز رسانی برطرف شد.

کاربر دیگری مشاهده می کند: «چرا بعد [updating]، همه بازی‌ها و برنامه‌های من خیلی کند شدند؟»

و شخص دیگری به آن پاسخ می دهد: «برای من هم همین اتفاق افتاد. نمی توانم باور کنم عملکرد چقدر افتضاح است. آپدیت رو حذف کردم و به حالت عادی برگشت. من از اینکه چگونه همیشه چنین به روز رسانی های شکسته ای را در ویندوز 10/11 اعمال می کند متنفرم. هرگز با ویندوز 7/8 این مشکل را نداشتم.

شکایت دیگری به این شرح است: «آیا شخص دیگری پس از به‌روزرسانی با سخت‌تر شدن شما سروکار داشته است؟ دیشب کاملاً خوب کار کرد، امروز صبح به‌روزرسانی‌ها را دریافت کردم، 4 ساعت طول کشید تا به‌روزرسانی‌ها دانلود/نصب شوند، 45 دقیقه دیگر برای نصب صحیح پس از 2 راه‌اندازی مجدد، و اکنون، 4 ساعت بعد از اتمام راه‌اندازی‌ها، همه چیز همچنان بسیار کند است. ”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  VR مرده است | TechCrunch

شخصی که به لپ تاپ بسیار متعجب نگاه می کند

(اعتبار تصویر: Shutterstock / Roman Samborskyi)

بسیار خوب، به دومین مسئله مهمی که گزارش شده است، یعنی قطع شدن اتصال اینترنت در لوله های ضرب المثلی. گزارش‌هایی از اتصال Wi-Fi و Ethernet (سیمی) وجود دارد.

باز هم، در اینجا چند پست از Redditors آسیب دیده است. یک نفر می نویسد: «کامپیوتر من الان روی اینترنت نمی آید. بدون وای فای یا اترنت و فایروال من شروع نمی شود. قبل از این «به‌روزرسانی» خوب بود.»

یکی دیگر از این موارد: «اترنت من از به‌روزرسانی دیروز به خوبی کار نمی‌کند… ویرایش: پس از حذف به‌روزرسانی‌های KB5028851، KB5028185 از طریق منوی تنظیمات، اتصال اینترنت من دوباره کار می‌کند! 10 دقیقه طول کشید.»

و دیگری: “KB5028185 اینترنت من را نیز خراب کرد، بدون اتصال از طریق اترنت یا WiFi/Hotspot، هر دو گفتند “متصل است، اما اینترنت در دسترس نیست.” عیب‌یاب‌ها برای حل مشکل بی‌فایده بودند، بنابراین تصمیم گرفتم به‌روزرسانی را حذف کنم و همه چیز خوب کار می‌کند.»

در جاهای دیگر شاهد شکایت در مورد پایداری شبکه Wi-Fi به طور کلی هستیم.

مزاحم سوم در اینجا این است که نماد امنیت ویندوز در سینی سیستم (در سمت راست نوار وظیفه) در برخی موارد شکسته است، به این معنی که وقتی روی آن کلیک می‌کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد (اما اسکن‌های ویروس همچنان به خوبی کار می‌کنند). باز هم تأییدیه های متعددی از این اشکال وجود دارد.


تحلیل: چه باید کرد؟ خوب، راه‌حل‌هایی وجود دارد، اما با شکاف

متأسفانه به نظر می رسد KB5028185 در تعدادی از زمینه ها مشکل ساز است. اگر به‌روزرسانی تجمعی جولای را نصب کرده‌اید و با یکی از این مشکلات مواجه شده‌اید – یا خرابی‌های تصادفی، که ما نیز گزارش آن را دیده‌ایم – پس یک راه‌حل موقت حذف نصب KB5028185 است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Coveris "ReCover" را به عنوان بخشی از استراتژی پایداری معرفی می کند

نکته منفی این است که شما بدون آخرین اصلاحات امنیتی در رایانه شخصی ویندوز 11 خود خواهید ماند، که عالی نیست. و همچنین، به‌روزرسانی به‌طور خودکار در نهایت نصب می‌شود (شما فقط می‌توانید آن را برای مدت طولانی با نسخه خانگی ویندوز 11 به تعویق بیندازید).

در ضمن، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که امیدوار باشیم که مایکروسافت در حال بررسی باگ‌های فوق‌الذکر باشد و برای رایانه‌های شخصی آسیب‌دیده از این مشکلات راه‌حل‌هایی تولید کند.

تنها پیشنهاد دیگری که در Reddit ارائه شد، خاموش کردن Core Isolation (یکپارچگی حافظه) است، زیرا برخی از افراد ادعا کرده اند که این امر باعث بیشتر مشکلات مربوط به تاخیر و خرابی سیستم می شود. به ما گفته می‌شود که خاموش کردن آن – فقط «Isolation هسته» را جستجو کنید، به پانل بروید و روی نوار لغزنده کلیک کنید تا یکپارچگی حافظه را غیرفعال کنید (سپس راه‌اندازی مجدد کنید) – ممکن است مشکلات عملکرد شما (یا در واقع قطع اینترنت) را برطرف کند.

با این حال، یک اخطار بزرگ در اینجا وجود دارد، یعنی اینکه این یک ویژگی امنیتی است که واقعاً باید برای دفاع از خود در برابر سوء استفاده‌های احتمالی اجرا کنید.

بنابراین، شما در هر صورت از شانس استفاده می کنید – بدون به روز رسانی یا بدون یک ویژگی امنیتی مهم – اما اگر مشکلات KB5028185 شما را تا این حد آزار می دهد، ممکن است شانسی باشد که بخواهید از آن استفاده کنید (به مسئولیت خود، مثل همیشه).

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LwZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *