بررسی تبلت گوگل پیکسل: همه چیز در مورد داک است

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بررسی تبلت گوگل پیکسل: همه چیز در مورد داک است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

نیازی به شکرک زدن نیست تاریخچه تبلت های اندرویدی خشن است. برخی استثناها وجود دارد. به عنوان مثال، سامسونگ توانسته است بازار خوبی را برای خود در این فضا ایجاد کند، به لطف سخت افزار خوب و سفارشی سازی سنگین اندروید. سازنده گلکسی رتبه 2 ثابت پشت اپل را به خود اختصاص داده است – تقریباً یک چهارم کل محموله ها در سه ماهه اول 2023، به ازای IDC.

همه چیز از آنجا به سرعت از بین می رود. هواوی در واقع با حدود 7 درصد از بازار در جایگاه سوم قرار دارد. این بر اساس کیفیت سخت افزار تعجب آور نیست، اما مبارزات بسیار تبلیغاتی این شرکت با دولت ایالات متحده باعث شده است که آن را در کمین قرار دهد. آنها همچنین شرکت را از وابستگی اندروید خود به سیستم اصلی خود یعنی HarmonyOS کنار زدند.

Lenovo یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تبلت اندرویدی در میان پنج شرکت برتر است. آمازون در رتبه پنجم قرار دارد، اما Fire OS واقعاً از نظر بسیاری از معیارها واجد شرایط نیست. این شرکت در سخت افزار خوب و نوآورانه برتر است، در حالی که تبلت هایش بین سه سیستم عامل Android، Windows و Chrome تقسیم می شوند.

ما نمی گوییم که چرا این سیستم عامل به همان شکلی که گوشی هایش در تبلت ها تلاش کرده است – اما قطعاً می توانیم بگوییم که این به خاطر عدم تلاش نیست. پس از اکراه اولیه در مورد سازندگان سخت‌افزار که سیستم‌عامل موبایل را به یک فاکتور بزرگ‌تر منتقل می‌کنند، گوگل کمی بیش از یک دهه پیش تلاش خود را در تبلت‌های اندرویدی آغاز کرد.

در سال 2012، این شرکت با Asus در Nexus 7 و Samsung برای Nexus 10 شریک شد. Nexus 9 ساخت HTC در سال 2014 وارد شد. Pixel C در سال بعد در میان تغییر به سخت افزار شخص اول پس از سال ها همکاری منتشر شد. . Pixel Slate در سال 2018 با تغییر به کروم به عنوان سیستم عامل تبلت ترجیحی گوگل وارد بازار شد. بسیار شبیه به پیشینیان خود، مدت زیادی دوام نیاورد.

هنگامی که تبلت پیکسل برای اولین بار در سال 2022 معرفی شد، یک سوال اساسی در مورد بقیه مطرح شد: چرا این زمان باید متفاوت باشد؟ علاوه بر مشکلات استاندارد پذیرش، رویکرد گوگل به مقوله تبلت بیش از همه با عدم تصمیم گیری شدید تعریف شده است. پذیرش لوازم الکترونیکی مصرفی اغلب یک سوختگی آهسته است، که نیازمند تعهد است. در طول سال‌ها، این حس تزلزل‌ناپذیر وجود دارد که تیم سخت‌افزار گوگل پس از هر نوسان بعدی، دستان خود را با ناامیدی بالا می‌برد.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

هنگامی که تبلت پیکسل به طور کامل در I/O رونمایی شد، به نظر می رسید که پاسخ این بود: این بار متفاوت خواهد بود زیرا رویکرد متفاوت است. اسکله موضوع است. هیچ اشتباهی نکن. داک چیزی است که تبلت پیکسل را جالب می کند. در واقع، من بیشتر تمایل دارم که از آن به عنوان یک Nest Home با صفحه‌نمایش جداشدنی یاد کنم تا یک تبلت Pixel با داک – هرچند مطمئن هستم که گوگل با این طبقه‌بندی خاص هیجان‌زده نخواهد شد.

منصفانه بگویم، زمانی که Home Hub در ابتدا راه اندازی شد، نوشتم: «از نقطه نظر طراحی، این محصول به بهترین وجه به عنوان یک تبلت هفت اینچی است که روی بلندگو با زاویه 25 تا 30 درجه قرار دارد.» بیشتر از هر صفحه نمایش هوشمند دیگری در بازار در آن زمان، گوگل شبیه تبلت کوچکی بود که روی پایه بلندگو پیوند زده شده بود. من نمی‌توانم تنها کسی باشم که برای لحظه‌ای احساس می‌کنم مجبورم ببینم آیا می‌توانم آن را حذف کنم یا نه.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین مانیتور بازی ارزان قیمت زیر 200 دلار

تبلت پیکسل توسعه منطقی واضح آن طراحی است. اینکه در نهایت تبلت باشد یا صفحه نمایش هوشمند، در نهایت در چشم کاربر است. چیزی که من می گویم این است که گوگل تصمیمی جدی گرفت که این دو را با هم ترکیب کرد. در واقع، در حال حاضر، این تبلت را فقط می توان به صورت بسته ای خریداری کرد. شاید در برخی موارد، کاربران جاده بخواهند تخته سنگ را جداگانه خریداری کنند، اما در حال حاضر هیجان زده شدن در مورد دستگاه به عنوان یک دستگاه مستقل دشوار است.

این یک قطعه سخت افزاری محکم است. این دستگاه به اندازه کافی ممتاز است و آی‌پد استاندارد را در چندین اکانت بهتر می‌کند. صفحه نمایش 10.95 اینچ با وضوح 2650 x 1600 – در مقایسه با نسل دهم آیپد 10.9 اینچی و صفحه نمایش 2360 x 1640 (Pixel تراکم پیکسلی کمی بالاتر دارد). باتری آن 12 ساعت در مقایسه با آیپد 10 است. با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، به ترتیب 4 و 64 گیگابایت آیپد عرضه می شود. دوربین های جلو و عقب هر دو هشت مگاپیکسلی هستند که نسبت به آیپد 12 مگاپیکسلی کمتر است.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

از بسیاری جهات، تبلت پیکسل به بهترین شکل به عنوان معادل گوگل با iPad سطح پایه شناخته می شود. این یک دستگاه کاربردی بدون فلاش است که کارهایی را که برای انجام آن به تبلت نیاز دارید انجام می دهد. این محصولی است که گوگل به طور فرضی می‌توانست حدود یک دهه قبل تولید آن را آغاز کند، نه اینکه در رویکرد خود به فضا و شرکای سخت‌افزاری مانند سامسونگ، هوآوی و لنوو اجازه دهد ناهار آن را بخورند.

اما، پس از آن، به نظر می رسید که گوگل در گذشته همیشه رابطه ناآرامی با مفهوم سخت افزار شخص اول داشت. ترجیح داد به شرکت های سخت افزاری موجود اجازه دهد کارهای سنگین را انجام دهند. هنگامی که دستگاه خود را منتشر کرد، عموماً فاقد پیگیری بود. اما چند اتفاق مهم در این بین رخ داده است:

1. گوگل در سال 2014 Nest را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری کرد و سال های متمادی را صرف ساخت خانه هوشمند خود از جمله دستگاه های مختلف Home Hub کرده است.
2. این شرکت در بخش پیکسل سوخت، تکه ای از IP HTC را خرید و از ابتدا بازسازی کرد.
3. این شرکت اندروید L را توسعه داده است، نوعی سیستم عامل برای نمایشگرهای بزرگتر – بی شباهت به iPadOS

این مورد آخر از برخی جهات ضروری ترین است. زمانی که در اواخر سال 2021 سقوط کرد، شرکت کاملاً در مورد پیام‌رسانی روشن نبود (همانطور که مشهودی آشکار در این پست توسط همکار فوق‌العاده منطقی من، فردریک، نشان می‌دهد). Android 12L تا حدی برای جلب توجه رو به رشد در مورد گوشی های تاشو معرفی شد. همچنین به توسعه دهندگان یک راه بومی برای آوردن اندروید به تبلت می دهد. به سرعت توسط شرکت هایی مانند سامسونگ، لنوو و مورد استقبال قرار گرفت.

برخی از ویژگی‌های کلیدی مانند یک صفحه نمایش چندکاره که از طریق نوار وظیفه قابل دسترسی است را به همراه دارد. با فعال بودن آن، می‌توانید به راحتی رسانه‌ها را از Google Photos به برنامه‌ها بکشید و رها کنید.
نمایش ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید همیشه زیربنای اساسی سخت‌افزاری مصرف‌کننده گوگل بوده است و دلیلی وجود ندارد که باور کنیم تبلت پیکسل نتیجه مستقیم این فلسفه نیست.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

اما عرضه یک تبلت خوب – البته تا حد زیادی غیر استثنایی – در سال 2023، گلوله جادویی نخواهد بود که در نهایت یک دهه تلاش برای تثبیت خود را در این دسته بندی معکوس می کند. از سوی دیگر، ترکیب تبلت/نمایشگر هوشمند/ هاب خانه پیشنهادی قانع کننده است. در مورد قیمت هم همینطور. عرضه تبلت پیکسل به تنهایی با قیمت 499 دلار نیز فروش سختی بود. مگر اینکه سامسونگ نباشید، باید قیمت سیستم خود را بسیار تهاجمی‌تر از اپل بگذارید (آی‌پد استاندارد از 449 دلار شروع می‌شود). از سوی دیگر، افزودن داک بلندگو و عملکرد Nest Home Hub، معامله را به میزان قابل توجهی شیرین می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه همه پست های اینستاگرام را به طور همزمان لغو یا ذخیره کنیم؟

ناگهان دستگاهی دریافت کردید که دو بخش اصلی سخت افزار مصرف کننده گوگل (Pixel، Nest) را به خوبی در بر می گیرد. البته گوگل اولین کسی نیست که این را امتحان می کند. آمازون احتمالاً بهترین نمونه است، با داک‌های Fire که به عنوان دستگاه‌های اکو به لطف «Show Mode» برای FireOS دو برابر می‌شوند. معادل گوگل حالت هاب است.

به طور پیش فرض، سیستم یک گالری چرخشی از تصاویر را نشان می دهد. پس از اتصال به بقیه دستگاه های خانه هوشمند خود، می توانید به پنلی دسترسی داشته باشید که نظارت و کنترل چراغ ها، ترموستات ها و موارد مشابه را متمرکز می کند. همه این کارها را می توان بدون باز کردن قفل دستگاه انجام داد، اگرچه موارد حساس تری مانند دوربین های امنیتی همچنان به باز کردن قفل نیاز دارند.

اعتبار تصویر: گوگل

هنگامی که سیستم را متصل می کنید، حالت هاب به طور خودکار روشن می شود، آن را به صورت مغناطیسی در جای خود می بندد، بنابراین پین های شارژ در یک ردیف قرار می گیرند (زمانی که داک در دسترس نیست، سیستم را می توان از طریق USB-C نیز شارژ کرد). یک انیمیشن کوتاه می بینید که به شما اطلاع می دهد طبق برنامه کار می کند. اگر موسیقی را روی رایانه لوحی پخش می کنید، آهنگ به بلندگوهای داک منتقل می شود که به طور قابل توجهی پرتر از آن چیزی است که با تخته سنگ دریافت می کنید. مانند Nest Hub، این یک راه خوب برای تماشای چیزهای سریع مانند ویدیوهای یوتیوب است.

مطمئناً آن را دستگاه اصلی تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی خود نمی‌دانم، اما همیشه متوجه شده‌ام که Nest Hubs همراهی عالی برای بلندگوهای هوشمند بهتری مانند Google Home Max (RIP?) است. این یک کنترل رسانه تصویری کوچک عالی برای موسیقی در حین پخش است. می توانید از آن با سرویس های مختلفی از جمله Spotify و Apple Music استفاده کنید.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

این یکی از چیزهای خوب استفاده از تبلت اندرویدی در مقابل نمایشگر هوشمند است: دسترسی به یک کتابخانه بزرگ برنامه. این بدان معنی است که رایانه لوحی متصل به عنوان یک دستگاه کنفرانس راه دور کوچک و مفید برای مواردی مانند Google Meet و Zoom نیز خدمت می کند. دوربین جلو و بلندگوها برای انجام کار کافی هستند.

وقتی نوبت به عرضه تبلت جدید در سال 2023 رسید، گوگل کار بسیار دشواری را در پیش داشت. این یک دسته بسیار بالغ با بازیکنان تثبیت شده است. درست مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها تا حد زیادی بهبود یافته‌اند که رک و پوست کنده شده‌اند. Convertible ها تا حدودی مورد قانع کننده ای برای ادامه خلاقیت ایجاد کرده اند، اما تخته سنگ ها خود در یک مسابقه مشخصات تکراری مشابه قرار گرفته اند. با این حال، برای اولین بار، گوگل این تکلیف را درک کرد. هر سخت افزار جدیدی که قرار بود معرفی کند باید بیش از یک تبلت باشد. Pixel اولین تبلتی نیست که دارای قابلیت اتصال به خانه هوشمند است، اما اولین تبلتی است که در آن این عملکرد بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، اصلی‌تر به نظر می‌رسد.

تبلت پیکسل قرار نیست دنیا را به آتش بکشد، اما از برخی جهات، گوگل کار غیرممکنی را انجام داده است: یک لوح استاندارد و ابتدایی در سال ارباب ما، 2023 جالب توجه است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jdIEUj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *