حداکثر س: یک دعوی قضایی؟ بالای استارشیپ؟ شوکه شدم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم حداکثر س: یک دعوی قضایی؟ بالای استارشیپ؟ شوکه شدم
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سلام و به Max Q خوش آمدید! وجود داشت مقدار زیادی از اخبار Starship در این هفته، تا حدی به لطف توئیتر Spaces آموزنده با مدیر عامل SpaceX ایلان ماسک. برای همه جزئیات آبدار به ادامه مطلب بروید.

در این شماره:

  • شکایت طرفداران محیط زیست بر سر استارشیپ
  • برنامه Nuview برای ساختن یک نقشه از جهان
  • اخبار مکسار و بیشتر

ائتلافی از گروه های مدافع علیه اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) به دلیل رسیدگی به ارزیابی زیست محیطی طرح های پرتاب اسپیس ایکس در جنوب شرقی تگزاس شکایت کردند.

FAA تابستان گذشته به برنامه پرتاب Starship اسپیس ایکس چراغ سبز نشان داد، با این شرط که این شرکت مجموعه ای از اقدامات را برای کاهش اثرات زیست محیطی بر مناطق اطراف انجام دهد. اما این دادخواست می‌گوید که این تحلیل و اقدامات کاهش‌دهنده مورد نیاز برای جبران یا حتی درک کامل اثرات کامل پرتاب‌های مجدد Starship کافی نیست.

در حالی که FAA استارشیپ را در انتظار تحقیقات در مورد آزمایش پرواز 20 آوریل که به انفجاری در هوا ختم شد زمین گیر کرده است، دعوا از دادگاه می خواهد تا مجوز پرتاب اسپیس ایکس برای پرواز موشک را به طور کامل لغو کند تا ارزیابی کامل زیست محیطی انجام شود.

سفینه فضایی اسپیس ایکس در غروب آفتاب قبل از پرتاب برنامه ریزی شده خود از پایگاه ستاره ای اسپیس ایکس در بوکا چیکا، تگزاس در 18 آوریل 2023 می ایستد.

اعتبار تصویر: پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

ده‌ها کن معتبر و شرکت‌کنندگان جدیدتر در حال رقابت برای ارائه پیشرفته‌ترین داده‌های سنجش از راه دور به مشتریان هستند. این شرکت‌ها ممکن است از ابزارهای فراطیفی، حرارتی، رادار یا نوری استفاده کنند – اما هنوز هیچ کدام از تشخیص نور و محدوده (lidar) استفاده نمی‌کنند، فناوری‌ای که بیشتر به دلیل استفاده در خودروهای خودران شناخته شده است. Nuview، یک شرکت فناوری فضایی که از مخفی کاری پدید آمده است، می خواهد آن را تغییر دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جمع‌بندی TechCrunch+: SaaS فروش toughlove، نظرسنجی امنیت سایبری، «سرپرست جدید عادی»

این شرکت قصد دارد مجموعه ای متشکل از 20 ماهواره تجاری مجهز به سیستم لیدار اختصاصی خود بسازد. همانطور که کلینت گرومن، بنیانگذار و مدیر عامل Nuview می گوید، «پایان بازی»، نقشه برداری از کل سطح زمین با لیدار – به صورت سالانه است.

ارتباطات ماهواره ای جهانی  نمایش مفهومی یک شبکه جهانی از ماهواره های ارتباطی، مانند ماهواره های Starlink.

ارتباطات ماهواره ای جهانی نمایش مفهومی یک شبکه جهانی از ماهواره های ارتباطی، مانند ماهواره های Starlink. اعتبار تصویر: گتی ایماژ

اخبار بیشتر از TC و فراتر از آن

  • نجومی تایید کرد که اولین ماموریت خود از 4 می لغزش یافته است زیرا ارائه‌دهنده پرتاب، United Launch Alliance، به بررسی یک ناهنجاری در موشک Vulcan Centaur ادامه می‌دهد. (آستروباتیک)
  • آژانس فضایی اروپا در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی برای بررسی آنچه برای توسعه یک موشک قابل استفاده مجدد و سنگین برای اروپا لازم است را بررسی کند. (ESA)
  • فضای تکاملشرکتی که در حال توسعه یک پلت فرم پرتاب بسیار کوچک است، ماه گذشته برای اولین بار از خط کارمان عبور کرد. (سیر تکاملی)
  • فضای نسلبازوی آمریکایی سرافیم اسپیس، هشت استارتاپ شرکت کننده در شتاب دهنده خود را اعلام کرد. (ADS Advance)
  • لاکهید مارتین در حال سازماندهی مجدد کسب و کار فضایی خود در سه بخش کلیدی است: عمران تجاری. امنیت ملی؛ و استراتژیک و موشکی. (اسپیس نیوز)
  • ماکسار فروش 6.4 میلیارد دلاری خود را به سهام خصوصی تکمیل کرد و این شرکت چهارشنبه گذشته اعلام کرد که دیگر در بورس نیویورک فهرست نشده است. (TechCrunch)
  • اوربکس گفت که ساخت و ساز در بندر فضایی ساترلند اسکاتلند آغاز شده است، که پس از تکمیل، اولین فرودگاه فضایی پرتاب عمودی در سرزمین اصلی بریتانیا خواهد بود. (اوربکس)
  • فاز چهار، یک توسعه دهنده سیستم پیشرانه ماهواره ای مبتنی بر پلاسما، مقدار مالی نامشخصی را از Veteran Ventures Capital به دست آورد. (شرکت های کهنه کار)
  • آزمایشگاه موشک دو ماهواره برای ماموریت TROPICS ناسا به فضا پرتاب کرد. بعلاوه، پیتر بک، مدیر عامل شرکت، جدیدی در بلومبرگ بیزینس ویک دارد. (آزمایشگاه موشک/بلومبرگ)
  • اسپیس ایکس در حال خرج کردن است مقدار زیادی پول برای توسعه Starship – حدود 2 میلیارد دلار تنها در سال جاری. چه مدت شرکت می تواند قبل از اینکه نیاز به افزایش بودجه داشته باشد فعالیت کند؟ (کوارتز)
  • کشتی ستاره ای فرمان خود تخریبی بلافاصله در این آزمایش پرتاب اخیر، با گذشت 40 ثانیه قبل از منفجر شدن موشک، عمل نکرد. (TechCrunch)
  • باکره مدار طبق پرونده های ثبت شده در دادگاه ورشکستگی دلاور، فروش ورشکستگی ادامه می یابد و فروش نهایی دارایی ها (یا شرکت) تا 2 ژوئن بسته می شود. (قوس سهموی)
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 تا از بهترین ماوس های بی سیم برای Chromebook در سال 2023

Max Q توسط من برای شما آورده شده است، آریا علمالهدایی. اگر از خواندن Max Q لذت می برید، آن را به یکی از دوستان خود فوروارد کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HBAVkQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *