بررسی عوامل حیاتی در تمیز کردن سیستم‌های لنز برای آندوسکوپی پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دوریس شولز عوامل مهم در تمیز کردن سیستم‌های لنز برای آندوسکوپی پزشکی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

در آندوسکوپی پزشکی، تشخیص قابل اعتماد به تصاویر واضح و دقیق با کیفیت استثنایی بستگی دارد. یک عامل تعیین کننده تمیزی سیستم لنزهای نوری مورد استفاده است. یک سازنده مشهور اپتیک های دقیق پوشش داده شده برای مرحله نهایی تمیز کردن به UCMSmartLine متکی است. سیستم تمیز کردن غوطه وری چند محفظه اولتراسونیک بر اساس ماژول های استاندارد شده مستقیماً به اتاق تمیز متصل می شود.

آندوسکوپی تشخیصی و درمانی در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است. در نتیجه، فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته، بینش‌های بسیار دقیق و دقیقی را از بدن انسان امکان‌پذیر می‌سازد. دقت ساخت و تمیزی سیستم‌های لنز میله‌ای نوری مورد استفاده نقش عمده‌ای در این زمینه بازی می‌کند. هنگام تمیز کردن چنین اپتیک های دقیق قبل از مونتاژ در اتاق تمیز، الزامات استثنایی از نظر ذرات باقیمانده و آلودگی از نوع فیلم باید رعایت شود.

بر الزامات پاکیزگی و توان عملیاتی تمرکز کنید

مشخصات تمیزی بالا یکی از معیارهایی بود که یک سازنده معروف آندوسکوپ در کارخانه جدید برای تمیز کردن نهایی سیستم‌های لنز پوشش‌دار با قطر کمتر از دو تا ده میلی‌متر و طول بین 1.5 تا 40 میلی‌متر قرار داد. معیارهای دیگر شامل طراحی فرآیند تمیز کردن و استفاده مداوم از حامل های قطعه کار موجود بود. علاوه بر این، سیستم جدید باید قادر به برآوردن اهداف توان عملیاتی سالانه در محدوده پنج رقمی بالایی باشد.

نظافت بر اساس تقاضا به صورت مقرون به صرفه اجرا شده است

این شرکت UCMSmartLine را از شرکت سوئیسی UCM AG، بخش گروه SBS Ecoclean که در تمیز کردن بسیار ظریف و دقیق تخصص دارد، انتخاب کرد. این یک سیستم غوطه وری اولتراسونیک با حمل و نقل خودکار قطعات است. این کارخانه بر اساس ماژول های استاندارد شده و آزادانه برای فرآیندهای شستشو، شستشو و خشک کردن و همچنین بارگیری و تخلیه است. قطعات الکترونیکی و کنترلی در هر واحد جداگانه یکپارچه شده اند، بنابراین هیچ فضای اضافی برای کابینت کنترل مورد نیاز نیست. در مقایسه با سیستم‌های تمیزکننده اولتراسونیک سفارشی که اغلب برای این کار استفاده می‌شوند، اصل مدولار متغیر به معنای تولید مقرون‌به‌صرفه‌تر و دسترسی سریع‌تر به سیستم است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 راه حل برتر برای اتصال خودکار دستگاه بلوتوث در آیفون

آزمایشات گسترده ای در مرکز فناوری سازگار با اتاق تمیز سازنده تجهیزات قبل از اعطای قرارداد انجام شد. تمرکز بر روی این بود که آیا می‌توان با این نوع سیستم نیاز به پاکیزگی و توان عملیاتی بالا را برآورده کرد و آیا هنوز هم می‌توان از حامل‌های قطعه موجود استفاده کرد. جنبه شیمیایی فرآیند برای تمیز کردن لنزهای نوری مختلف همراه با تولیدکنندگان مربوطه طراحی شده است، همانطور که تصفیه آب نیز طراحی شده است.

تجهیزات آینده نگر برای فرآیندهای تمیز کردن قوی

سیستم حمل و نقل خودکار استاندارد برای انتقال قطعات از طریق خط تمیز کردن دارای یک سروو درایو است. یک واحد رول اور اضافی، حامل های قطعه را قادر می سازد تا در طول فرآیندهای شستشو، آبکشی و خشک کردن به صورت عمودی با سرعت های مختلف نوسان کنند.

برای تمیز کردن قطعات، سیستم کاملاً محصور در مجموع دارای شش ایستگاه مرطوب با مخازن به ابعاد 370 x 420 x 390 میلی‌متر (L x W x H) است که چهار مورد از آنها مجهز به دستگاه اولتراسونیک هستند. سرریز دو طرفه توسعه یافته توسط UCM، که به صورت استاندارد ارائه می شود، بیشتر به نتیجه تمیز کردن خوب کمک می کند: رسانه ها از پایین وارد شده و به بالا منتقل می شوند، جایی که از دو طرف سرریز می شوند. این یک جریان دائمی ایجاد می‌کند که نه تنها به درمان فشرده قطعات کمک می‌کند، بلکه اطمینان می‌دهد که ذرات جدا شده و باقی مانده‌های دیگر فوراً از حمام‌ها حذف می‌شوند، بنابراین خطر آلودگی مجدد قطعات هنگام برداشتن یا جابجایی به حداقل می‌رسد. قطعات با هوای گرم خشک می شوند. و یک ایستگاه خالی که بلافاصله در پایین دست خشک کن متصل می شود، می تواند در صورت لزوم برای ادغام خشک کن دوم – مادون قرمز، خلاء، یا هوای گرم – در مرحله بعدی استفاده شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای عدم نمایش وضعیت WhatsApp برای همه مخاطبین در اندروید و آیفون

تمیز کردن تمام اتوماتیک با انتقال مستقیم به اتاق تمیز

سیستم های لنز به طور خودکار به صورت دسته ای در چهار موقعیت در ایستگاه بارگیری قرار می گیرند. برنامه تمیز کردن مناسب ذخیره شده در کنترلر دستگاه با اسکن یک بارکد انتخاب می شود که علاوه بر این شامل کد مقاله و شماره سفارش و همچنین اطلاعات دیگر است.

این قطعات در حمام اول و سوم با استفاده از امواج مافوق صوت تمیز می شوند و عمل تمیز کردن از طریق حرکات چرخشی در حدود 200 دور در دقیقه افزایش می یابد. برای فرآیند شستشو در حمام دوم و چهارم، از آب تراوش استفاده می شود که قطعات آن تا 500 دور در دقیقه نوسان دارند. به همین ترتیب، دو فرآیند شستشوی فوق ریز زیر، اولین با اولتراسونیک. در اینجا از آب دیونیزه شده استفاده می شود که مانند آب دو مخزن شستشوی قبلی آبشاری شده و به سیستم تصفیه آب وارد می شود. پس از آخرین آبکشی، یک بلند کردن یا چرخش قسمتی خاص تا سرعت 1500 دور در دقیقه به طور موثری قطعات را قبل از اینکه به خشک کن هوای گرم منتقل شوند، از قبل خشک می کند، که آنها را به طور کامل و بدون لک خشک می کند. فیلترهای HEPA و دو جعبه جریان آرام در بالای ایستگاه خشک کردن و ایستگاه تخلیه که دارای چهار فضا است، شرایط محیطی سازگار با اتاق تمیز را تضمین می کند. سپس اپتیک‌های دقیق مستقیماً به اتاق تمیز تخلیه می‌شوند و اطلاعات دسته‌ای در یک صفحه کنترل اضافی نمایش داده می‌شود. این داده ها همچنین از طریق یک رابط کنترل کننده ماشین مبتنی بر شخصی به MES شرکت منتقل می شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jJf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *