بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5: بهترین Flippin’ Foldable!

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5: بهترین Flippin' Foldable! با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

برای چند سال پیشرو در نوآوری در فضای تاشو بوده است. در چند سال گذشته، ما شاهد آن بوده‌ایم که در تلاش برای تکمیل محصولات تاشو خود، مرزها را کنار زده است. در حالی که این درست است که تاشوی این شرکت هنوز در حال پیشرفت است، همچنین درست است که آنها اکنون به کمال نزدیک‌تر شده‌اند.

نقد و بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5

به عنوان نمونه، جدیدترین Galaxy Z Flip5 از سامسونگ. این تاشوی تاشو از این شرکت بسیار مناسب است، از جمله قیمت، طراحی و مجموعه ویژگی های اصلی. اما آیا تاشوی است که باید بخرید؟ بیایید در بررسی دستگاه خود بدانیم.

Samsung Galaxy Z Flip5: مشخصات

تاشو 6.7 اینچی AMOLED تطبیقی ​​Full HD+ 120Hz
صفحه نمایش جلد AMOLED 3.4 اینچی 60 هرتز
چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy
رم 8 گیگابایت (LPDDR5X)
ذخیره سازی 256 گیگابایت / 512 گیگابایت (UFS 4.0)
سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1.1
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل، f/1.8 w/ OIS
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل، f/2.2، 123º FoV
دوربین جلو 10 مگاپیکسل، f/2.2، 85º FoV
باتری 3700 میلی آمپر ساعت
وزن 187 گرم

Samsung Galaxy Z Flip5: طراحی و نمایشگر

در حالی که سری گوشی های گلکسی زد فولد بیشتر برای علاقه مندان است، این سری گلکسی زد فلیپ است که محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارد. این به دلیل زبان طراحی کاربرپسندتر و ارگونومیک آن است.

Samsung Galaxy Z Flip 5 بررسی DSC05454

زبان طراحی آن مسیری آسان را برای کاربرانی که برای اولین بار می‌خواهند گوشی‌های تاشو را تجربه کنند، ارائه می‌کند. در عین حال، طراحی سری Z Flip بسیار فراگیر است. به علاوه، برای کسانی که یک گوشی شیک می خواهند نیز جذاب است.

Galaxy Z Flip5 اصلاحاتی را در طراحی خود به ارمغان می آورد و تجربه را در مقایسه با نسل قبلی Z Flip تاشو بهبود می بخشد. اکنون در مقایسه با پیشینیان خود پریمیوم‌تر به نظر می‌رسد و آینده‌نگرتر به نظر می‌رسد.

بیشتر این به دلیل نمایشگر جلویی جدید آن است که نحوه استفاده روزمره از Galaxy Z Flip5 را کاملاً تغییر می دهد. تا قبل از Z Flip4، نمایشگر جلوی گوشی فقط برای اعلان ها قابل استفاده بود.

Samsung Galaxy Z Flip 5 بررسی DSC05468

با این حال، Z Flip5 در عوض یک صفحه نمایش AMOLED 3.4 اینچی با رزولوشن 720p/60HZ ارائه می‌کند که به لطف پشتیبانی از اکثر برنامه‌های کاربردی روزانه، صفحه بیرونی را برای کارهای روزمره قابل استفاده می‌کند. به این ترتیب، اکنون می‌توانید به سرعت به پیام‌ها پاسخ دهید، تماس‌های تلفنی بگیرید و کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام دهید، بدون اینکه حتی صفحه نمایش تاشو گوشی را باز کنید.

جدای از این، ارتقاء بزرگ دیگری که در بخش طراحی شاهد آن هستیم، لولای فلکس جدید است. این اکنون به Z Flip5 اجازه می دهد تا به طور کامل بسته شود، بدون هیچ شکافی بین دو طرف صفحه نمایش تاشو.

بزرگترین مزیت این ویژگی این است که با اطمینان از اینکه گرد و غبار قادر به یافتن راه خود بین دو طرف صفحه نمایش تاشو نیست، دوام گوشی را بهبود می بخشد. بعلاوه، ظاهر ممتازتری به گوشی می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین چراغ برای ویدیوهای YouTube

با باز شدن، به صفحه نمایش اصلی گوشی دسترسی پیدا می کنیم. راستش را بخواهید از پارسال تغییر چندانی در اینجا نداشته است. این یک پنل 6.7 اینچی با فرکانس 120 هرتز است که رنگ‌های تند ارائه می‌کند و استفاده از آن عالی است. اگر تعجب می کنید دقیقاً بدون چروک نیست.

Samsung Galaxy Z Flip 5 بررسی DSC05466

بنابراین اگر به صفحه نمایش گوشی خاموش یا از زاویه نگاه کنید، قطعاً چین خوردگی آن قابل مشاهده است. اما قطعا در مقایسه با گلکسی Z Flip4 سامسونگ کمتر آشکار است.

این صفحه نمایش در مقایسه با نمایشگر نسل قبلی Flip نیز روشن تر است. بنابراین به جای حداکثر درجه روشنایی 1200، پنل Z Flip5 اکنون می تواند حداکثر روشنایی 1750 نیت را لمس کند. این باعث می شود Z Flip5 برای استفاده حتی در زیر نور مستقیم خورشید عالی باشد.

Samsung Galaxy Z Flip 5 بررسی DSC05478

نکته قابل توجه دیگر این است که Galaxy Z Flip5 دارای رتبه IPX8 برای مقاومت در برابر آب است. این بدان معنی است که دستگاه تا حدودی از آب محافظت می کند. در این حالت می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین زنده بماند.

Samsung Galaxy Z Flip5: عملکرد و باتری

زیر کاپوت، گلکسی زد فلیپ 5 از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می گیرد. این قدرتمندترین چیپست موجود برای گوشی های اندرویدی در سال 2023 است. این چیپست با 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. بله، از امسال، سامسونگ نسخه 128 گیگابایتی را حذف کرده است، که به نظر من یک حرکت خوشایند برای سال 2023 است.

همه این سخت‌افزار اصلی با هم ترکیب می‌شوند تا عملکرد مناسبی را در استفاده روزمره ارائه دهند، با کارهای اساسی مانند مرور، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، پخش جریانی و به طور کلی چندوظیفه بدون هیچ مشکلی توسط تلفن انجام می‌شود.

عملکرد در طول کارهای روزانه روان و سریع است، به طوری که تلفن در زمان استفاده از آن هیچ نشانه ای از تاخیر یا لکنت ندارد. به‌علاوه، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نیز باعث می‌شود تعامل با تلفن روان‌تر و پاسخ‌گوتر به نظر برسد.

صفحه نمایش Galaxy Z Flip5

این چیپست همچنین به اندازه کافی برای مدیریت برنامه های کاربردی و ها و همچنین بنچمارک ها به اندازه کافی قدرتمند است. ما دستگاه را با اجرای Call of Duty Mobile و Asphalt Legends روی آن تست کردیم و هر دو بازی بدون هیچ مشکلی اجرا شدند.

با رفتن به بخش باتری، عملکرد آن در مقایسه با Galaxy Z Flip4 سال گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که Flip5 همان باتری 3700 میلی آمپر ساعتی گوشی تاشو سامسونگ سال گذشته را در خود جای داده است.

گلکسی زد فلیپ 5 دارای سیستم دو باتری است که دو باتری مجزا را در یک باتری با ظرفیت کل 3700 میلی آمپر ساعت ترکیب می کند. با این حال، از آنجایی که این گوشی از یک رم و چیپست با باتری کارآمدتر استفاده می کند، این گوشی با یک بار شارژ زمان بیشتری را برای کارکرد نوید می دهد.

Samsung Galaxy Z Flip 5 بررسی DSC05475

در طول بررسی ما، زمانی که باتری تا لبه شارژ شد، تقریباً یک روز از تلفن استفاده کردیم. و پس از تخلیه کامل، کمی بیش از نیم ساعت طول کشید تا گوشی را از صفر تا 50 درصد شارژ کنیم و حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا باتری را تا لبه پر کنیم. البته همه اینها با استفاده از فناوری شارژ سریع سیمی 25 واتی سامسونگ.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: سرویس ابری جدید Bedrock آمازون به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا هوش مصنوعی مولد را ترکیب کنند

Samsung Galaxy Z Flip 5: دوربین ها

دوربین‌ها بخشی هستند که ما احساس می‌کنیم سامسونگ می‌توانست کمی بیشتر انجام دهد. در واقع، اینجا جایی است که سامسونگ بیشترین زمینه را برای بهبود داشت و در کمال تعجب، منطقه ای بود که امسال رشد بسیار کمی داشته است.

از نظر سخت افزاری، دوربین های گلکسی زد فلیپ 5 همانند گلکسی زد فلیپ 4 هستند. با این حال، به دلیل نرم افزار بهبود یافته و استفاده از یک ISP پیشرفته تر، عملکرد این بخش در سال جاری کمی بهتر شده است.

20230817_164122

در طول روز، لنز اصلی قادر است مقدار مناسبی از نور را برای اطمینان از عکس‌های واضح و دقیق بگیرد. این تصاویر رنگ‌های طبیعی، محدوده دینامیکی مناسب و تراز سفیدی دقیق را ارائه می‌دهند.

با این حال، عملکرد همچنان یک پله پایین تر از آن چیزی است که در اکثر گوشی های پرچمدار دیگر بازار دریافت می کنید. دوربین اصلی همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K تا 60 فریم با تثبیت و کیفیت صدای خوب است. اما نتایج دوباره هیچ چیز خارق العاده ای نیست.

20230817_164022

جدای از این، تنها لنز دیگری که روی دستگاه دارید یک لنز فوق عریض است. در حالی که درست است که لنزهای بیشتر همیشه از نظر لنزهای دوربین در تلفن‌ها بهتر نیست، اما Z Flip5 با تنها دو لنز، در مقایسه با سایر پرچمداران کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

مانند لنز اصلی، این لنز نیز در طول روز به خوبی عمل می کند، اما در نور کم ضعف نشان می دهد. همین امر در مورد دوربین سلفی نیز صدق می کند، که در نور خوب عکس های سلفی مناسبی می گیرد اما در نور کم مشکل دارد. با این حال، یک راه حل سریع برای این کار، استفاده از صفحه نمایش روی گوشی برای کلیک کردن بر روی عکس های سلفی با استفاده از دوربین پشتی دستگاه است.

اگر صادق باشیم، دوربین های Galaxy Z Flip5 بد نیستند. اما مشکل این است که آنها نیز چشمگیر نیستند. سخت افزار دوربین بدون تغییر گوشی برای عکاسی در شبکه های اجتماعی به اندازه کافی خوب است. با این حال، هر چیزی فراتر از آن به نظر می رسد خارج از محدوده آن باشد.

20230817_164505

و اگر آن را در نبرد مستقیم با سایر پرچمداران مانند Z Fold5، Pixel 7 Pro، گوشی های سری Galaxy S23 یا جدیدترین آیفون ها قرار دهیم، عملکرد در همان سطح نیست.

20230817_164205

اما باز هم، هیچ یک از این دستگاه ها، به جز Z Fold5، صفحه نمایش تاشو ارائه نمی دهند. و Z Fold 5 تقریبا دو برابر Flip5 قیمت دارد. بنابراین قطعاً باید موردی برای گوشی تاشوی جدید سامسونگ ساخته شود.

Galaxy Z Flip5: آیا باید آن را بخرید؟

خوب، ما می گوییم بله.

گلکسی زد فلیپ 5 بدون شک بهترین گوشی تاشوی تاشو تا به امروز است. طراحی بهبود یافته، عملکرد و صفحه نمایش پوششی کاملاً جدید آن را به گزینه بسیار خوبی برای بررسی تبدیل کرده است. در واقع، گلکسی زد فلیپ 5 از بسیاری جهات بهترین تاشوی تاشو تا به امروز است، حتی از نظر نسبت قیمت به عملکرد، حتی بهتر از برادر بزرگترش، گلکسی فولد 5.

بنابراین اگر به دنبال ورود به بازی گوشی های تاشو هستید، سرمایه گذاری در Galaxy Z Flip5 ممکن است ایده خوبی باشد. از طرف دیگر، می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید و تجربه تاشوی نهایی را در قالب Z Fold5 برای خود به ارمغان بیاورید. اما بدانید که طراحی آن ممکن است برای همه مناسب نباشد. پس عاقلانه انتخاب کن

مزایا

  • قیمت تهاجمی برای یک تاشو
  • طراحی پیشرفته
  • عملکرد قدرتمند

معایب

  • به دوربین های بهتری نیاز دارد
  • همه برنامه ها روی صفحه نمایش کار نمی کنند

امیدواریم از این مقاله بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5: بهترین Flippin' Foldable! مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RZdfZK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *