برنامه بارسلونا: جایگزین توئیتر متا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چه بدانیم که این نام باقی می ماند یا نه، متا خود را برای راه اندازی یکیشن جدید میکروبلاگینگ مبتنی بر متن آماده کرده است. برنامه بارسلونا قرار است تا پایان ژوئن 2023 راه اندازی شود، اما ما همچنان منتظر تاریخ دقیق آن هستیم.

تاکنون فقط تیزرها را از طریق توییت‌ها و افشای اطلاعات داخلی دیده‌ایم. الساندرو پالوزی توییتی را به اشتراک گذاشت که اولین تصویر لوگو و بخش ویرایش صفحه نمایه اپلیکیشن “بارسلونا” را نشان می دهد.

همانطور که می بینید، این یک لوگوی نسبتاً ابتدایی است، با تأکید واضح بر روی “@”.

این احتمالاً اشاره‌ای به ستاره‌های اصلی شبکه، دسته‌های حساب‌ها و اشاره‌ها است.

به لطف لیا هابرمن، اولین تصویر فید را داریم. او این را در خبرنامه خود به اشتراک گذاشته است که می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر به آن دسترسی داشته باشید.

همانطور که می بینید، بسیار شبیه است، جایی که رشته های پیام غالب هستند، با یک عکس نمایه برای اعتبار نویسنده.

جای تعجب نیست که این موضوع سروصدای زیادی را در دنیای رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. مردم می‌خواهند بدانند… “این چگونه انجام خواهد شد؟”

در حال حاضر ما فقط دانش محدودی داریم تا زمان عرضه واقعی. بنابراین، برنامه “بارسلونا” چیست و چگونه کار می کند؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع عدم کارکرد جستجوی موسیقی اپل در آیفون

“بارسلونا” چیست؟

پس از اینکه مدیریت توییتر با ایلان ماسک جایگزین شد، تغییرات جدید زیادی در این برنامه وارد شده است، از جمله افزایش شارژ در API توییتر و توییتر آبی، این موضوع بسیاری از کاربران را درگیر تصمیم گیری کرده است. برای سرمایه گذاری در شبکه یا حرکت؟

جیک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، راه خود را طی کرد، با ایجاد Bluesky Social، یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز که برای همه کاربران رایگان خواهد بود.

متا قرار بود جایگزین دیگری ایجاد کند. دلیل نامگذاری “بارسلونا”؟ ما نیز هنوز مطمئن نیستیم، اما نمی‌دانیم که آیا شبکه این موضوع را توضیح خواهد داد.

هدف متا از این برنامه ارائه یک شبکه خانوادگی است که به حساب های و فیس بوک شما متصل می شود. به دنبال دورسی، این پروژه درها را برای تمرکززدایی باز خواهد کرد.

در چند ماه گذشته، اینستاگرام برای بهبود تعامل DM کار کرده است و ویژگی هایی مانند کانال های پخش، و یادداشت های اینستاگرام.

برنامه بارسلون چگونه کار خواهد کرد

بارسلونا دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه توییتر است، از جمله ارسال به‌روزرسانی‌های متنی تا ۵۰۰ کاراکتر و افزودن لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای حداکثر ۵ دقیقه‌ای.

همچنین می‌توانید به محتوای دیگر کاربران در برنامه پاسخ دهید، لایک کنید، دوباره پست کنید و توییت کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اطلاعاتی درباره API جدید توییتر

متا همچنین در حال ساخت اولین بک اند غیرمتمرکز خود است، به این معنی که این سیستم های غیرمتمرکز دیگر را پشتیبانی می کند، مانند آنچه BlueSky Social در حال ساخت است.

در حال حاضر، این برنامه هنوز برای عموم منتشر نشده است. متا اطلاعات را درز کرده و به برخی از سازندگان، افراد مشهور و سایر شخصیت‌های عمومی دسترسی اولیه داده است. امیدواریم این به این معنی باشد که به زودی برای همه کاربران و مناطق منتشر شود.

نتیجه گیری

اگرچه ناشناخته های زیادی در مورد این برنامه وجود دارد، از جمله اینکه آیا واقعاً “بارسلونا” نامیده می شود، آنچه می دانیم این است که این تغییر بزرگی برای متا خواهد بود.

این موج جدید رسانه های اجتماعی به دنبال غیرمتمرکز شدن است، که ممکن است تلاش کند چیزی را به توییتر ثابت کند. همچنین، این اجازه می دهد تا برنامه بارسلون و متا برای تعداد بیشتری از کاربران در دسترس باشد.

این درام در رسانه های اجتماعی ادامه دارد و شما واقعاً هرگز نمی دانید که در آینده چه خواهد شد!

آیا می خواهید از اخبار رسانه های اجتماعی به روز بمانید؟ برای خبرنامه رایگان ما ثبت نام کنید و آخرین اخبار هفته را در یک مکان بیاموزید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vrn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *