برند خودروهای لوکس چینی Zeekr تا پایان سال 2023 به اروپا گسترش خواهد یافت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم برند خودروهای لوکس چینی Zeekr تا پایان سال 2023 به اروپا گسترش خواهد یافت
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Zeekr، برند خودروهای برقی ممتاز تحت هلدینگ خودروی جیلی چین، برنامه‌های خود را برای توسعه در اروپا در سال جاری تایید کرده است.

این شرکت فروش شوتینگ بریک لوکس Zeekr 001 و شاسی بلند شهری Zeekr X را در سوئد و هلند از سه ماهه چهارم سال 2023 آغاز خواهد کرد و پس از آن قصد دارد به سرعت در سایر کشورهای اروپایی گسترش یابد.

این خبر دقیقاً غافلگیرکننده نیست، اما با توجه به این واقعیت که Zeekr تنها دو سال دارد، قابل توجه است. از زمان عرضه در سال 2021، این خودروساز بیش از 93000 دستگاه به فروش رسانده است که عمدتاً پرچمدار Zeekr 001 است و دو خودروی جدید به خط تولید خود اضافه کرده است: Zeekr X که هفته گذشته در چین عرضه شد و مینی ون Zeekr 009.

001 و X مستقیماً با کراس اوور مدل Y تسلا در بازار فزاینده‌ای خودروهای برقی در چین رقابت می‌کنند. 001 که می تواند بردی در حدود 375 مایل را طی کند، حدود 300000 یوان (44000 دلار آمریکا) قیمت دارد. X بردی معادل 348 مایل دارد و حدود 190000 یوان (27600 دلار آمریکا) هزینه دارد. وسایل نقلیه Zeekr همچنین دارای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هستند.

بخشی از موفقیت Zeekr در چین مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده آن بوده است که این شرکت قصد دارد آن را به اروپا نیز بیاورد. تسلا فروش D2C را رایج کرد، که مدل سنتی فروش خودرو از طریق نمایندگی‌های دارای امتیاز را کنار می‌زند.

فشار به اروپا پس از جمع آوری کمک مالی 750 میلیون دلاری زیکر در ماه فوریه به ارزش 13 میلیارد دلار صورت گرفت. این شرکت همچنین به شدت در بیش از 30 شهر در سراسر جهان استخدام کرده است، از جمله در گوتنبرگ، سوئد، جایی که Zeekr مرکز طراحی جهانی و مرکز تحقیق و توسعه اروپا را در خود جای داده است. در واقع، این خودروساز می گوید که تیم اروپایی آن در حال حاضر از بیش از 1500 مهندس و طراح تشکیل شده است.

این شرکت گفت که دفتر مرکزی Zeekr در اروپا در آمستردام مستقر خواهد بود. اسپیروس فوتینوس، که بیش از دو دهه را با تویوتا گذراند و مدیریت برند لکسوس را در سطح جهانی رهبری کرد، به عنوان مدیرعامل Zeekr اروپا رهبری این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.

Zeekr برنامه‌ای برای آوردن خودروهای برقی خود به ایالات متحده به اشتراک نمی‌گذارد، اما این شرکت به‌طور محرمانه در ماه دسامبر برای عرضه اولیه اولیه خود ثبت نام کرد. Zeekr به موقع به سؤالات TechCrunch در مورد وضعیت آن IPO پاسخ نداد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/soI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *