بهترین تلویزیون های هوشمند سونی برای خرید در سال 2023

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بهترین تلویزیون های سونی برای خرید در سال 2023 با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

سونی یکی از بزرگترین گران دنیای تلویزیون است. این شرکت تعدادی پیشنهاد محبوب در بخش های مختلف بودجه دارد. اینها عبارتند از LED، OLED، و حتی جدیدترین QD-OLED که تقریباً بهترین عملکردی را که هر تلویزیونی می تواند در حال حاضر ارائه دهد، ارائه می دهد. امروز لیستی از بهترین تلویزیون های هوشمند سونی موجود در بازار را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

بهترین تلویزیون های سونی در سال 2023

یکی از بزرگترین نقاط قوت سونی توانایی سونی برای ماندن در صدر بازی با معرفی دوره‌ای فناوری‌های جدید و همچنین ارائه عملکرد واقعاً خوب حتی از طریق تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این امر گاهی انتخاب بهترین تلویزیون هوشمند سونی را برای نیازهای شما کاری نسبتاً دشوار می کند.

اما نگران نباشید، زیرا ما اینجا هستیم تا به این لیست کمک کنیم که دارای گزینه هایی از بهترین تلویزیون های OLED سونی، بهترین تلویزیون سونی برای PS5 و برای بازی است. اما قبل از رسیدن به این لیست از تلویزیون های 4K، توصیه می کنیم این لیست را نیز بررسی کنید.

1. Sony Bravia XR A80L

  • نوع نمایشگر: OLED
  • فرمت های HDR: HLG، HDR10، Dolby Vision
سونی XR A80L

این مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلویزیون سونی در لیست ماست، و دلیلش این است که در مقایسه با تلویزیون‌های QD-OLED شیک‌تر، A80L از یک پنل OLED استاندارد با پیکسل‌های خود کم‌نور استفاده می‌کند. در حالی که این امر قیمت را کمی پایین نگه می دارد و باعث می شود تلویزیون در برگه مشخصات کمی جذاب تر به نظر برسد، اما در عملکرد دنیای واقعی آسیب چندانی به آن وارد نمی کند.

بله، در برخی از معیارها مانند حداکثر روشنایی امتیاز از دست می‌دهد، اما ضرر بزرگی برای تلویزیون محسوب نمی‌شود، زیرا در معیارهای دیگر مانند کنتراست و توانایی ایجاد رنگ‌های سیاه عمیق و جوهری عملکرد خوبی دارد. A80L همچنین نوید پردازش خوب و ارتقاء 4K را می دهد که کیفیت محتوای پخش شده در تلویزیون را افزایش می دهد.

به طور کلی، چه برای فیلم‌ها، نمایش‌ها یا بازی‌ها، این تلویزیون به طور کلی جزئیات بسیار زیادی دارد و می‌تواند تصاویری با کنتراست و جزئیات عالی ایجاد کند. با این حال، نمایه رنگ آن احتمالاً بهترین چیزی نیست که در تلویزیون سونی دیده‌ایم، بنابراین این چیزی است که باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید این تلویزیون در نظر داشته باشید.

چرا باید آن را بخرید: Sony XR A80L یک OLED سطح ابتدایی درخشان این شرکت است. اگر نمی‌خواهید برای خرید یک تلویزیون OLED جدید از سونی، آن را خراب کنید، آن را بخرید.

2. Sony Bravia XR A90K

  • نوع نمایشگر: OLED
  • فرمت های HDR: HLG، HDR10، Dolby Vision
سونی XR A90K OLED

یکی از بهترین تلویزیون های سونی در سال 2022، Bravia XR A90K هنوز هم تلویزیون بسیار خوبی برای انتخاب در سال 2023 است. به خصوص اگر به دنبال تلویزیونی با اندازه کمی جمع و جور هستید. براویا XR A90K که در یک مدل 42 اینچی در دسترس است، اگر تلویزیونی زیر 50 اینچی است که در بازار هستید، باید جزو اولین اولویت‌های شما باشد.

XR A90K علیرغم اندازه جمع و جور خود، از ویژگی‌های آن کوتاهی نمی‌کند و از گوگل تی وی و Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند و حتی برخی از ویژگی‌های انحصاری پلی‌استیشن 5 را نیز در اختیار دارد. درگاه HDMI، از جمله دو پورت که از 4K/120 هرتز پشتیبانی می کنند.

این باعث می شود مدل 42 اینچی XR A90K جایگزین بسیار خوبی برای بازی باشد که ممکن است برنامه ریزی کرده باشید آن را با PS5 یا Xbox Series X خود جفت کنید. عملکرد تصویر – هم در بازی ها و هم در فیلم ها – با تلویزیونی که می تواند مناسب باشد خوب است. روشنایی، کنتراست و جزئیات نسبت به قیمت.

با این حال، به دلیل اندازه آن، صدا در این تلویزیون کمی آسیب می بیند. همانطور که این بررسی از What HiFi نشان می دهد، محرک های مبتنی بر صفحه نمایش XR A90K صدای بسیار کاملی را با صدایی که قطعاً در بخش باس وجود ندارد ایجاد نمی کنند.

چرا باید آن را بخرید: Sony XR A90K یک تلویزیون جمع و جور است که ویژگی های عملکرد را به خطر نمی اندازد. اگر یک تلویزیون OLED زیر 50 اینچی از سونی است که در جستجوی آن هستید، آن را بخرید.

مزایا

  • ویژگی های خوب بازی
  • تصویر دقیق و واضح

معایب

  • کیفیت صدا در حد مطلوب نیست

3. Sony Bravia XR A95K

  • نوع پنل: QD-OLED
  • فرمت های HDR: HDR10، HLG، Dolby Vision
سونی XR A95K OLED

اگرچه مقرون به صرفه‌ترین تلویزیون سونی نیست، اما XR A95K به نسبت قیمت خود تلویزیون خوبی است و در حال حاضر با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به پرچمدار فعلی این شرکت، XR A95L، به فروش می‌رسد. این به رغم به رخ کشیدن مشخصات مشابه و پشتیبانی از ویژگی است.

A95K از پنل QD-OLED بهره می برد و در بخش های مهم مانند روشنایی و کنتراست، پیشرفت هایی را نسبت به تلویزیون های OLED استاندارد سونی به ارمغان می آورد. به این ترتیب، این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون‌هایی که در فهرست خود در بالا ذکر کردیم، تصاویری دقیق‌تر با رنگ‌های بسیار غنی‌تر ایجاد می‌کند.

به عنوان یکی از تلویزیون های پریمیوم سونی در بازار، در بخش صدا نیز عقب نشینی نمی کند. برای A95K، سونی از فناوری Acoustic Surface Audio+ استفاده می کند. با این حال، محرک های این تلویزیون که صدا را زنده می کنند، بزرگتر هستند و برای عملکرد بهتر در پنل QD-OLED بهینه شده اند. همچنین دو ساب ووفر روی تلویزیون برای باس بیشتر وجود دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین لوازم جانبی برای گوشی هیچ (2)

به طور کلی، این یکی از بهترین تلویزیون هایی است که می توانید از سونی تهیه کنید، و به خصوص با قیمت آن نسبت به XR A95L که سونی اوایل امسال عرضه کرد، بسیار منطقی است.

چرا باید آن را بخرید: Sony XR A95K یکی از بهترین تلویزیون هایی است که سونی تا به امروز ساخته است. اگر می‌خواهید مزایای فناوری پنل QD-OLED را تجربه کنید اما می‌خواهید در حین انجام این کار مقداری پول پس انداز کنید، آن را بخرید.

مزایا

  • اجرای صحنه تاریک درخشان
  • جزئیات و دقت رنگ عالی

4. Sony Bravia XR A95L

  • نوع پنل: QD-OLED
  • فرمت های HDR: HLG، HDR10، Dolby Vision
سونی XR A95L

اگر فکر می کنید A95K خوب است، وقت آن است که A95L سونی را ملاقات کنید. این در اصل یک ارتقاء در A95K سال گذشته است و به همین دلیل دارای یک پنل QD-OLED در قلب تلویزیون است. با این حال، از آنجایی که این تلویزیون نسل دوم QD-OLED سونی است، برخی ارتقاها در بخش عملکرد انجام شده است.

به عنوان مثال، سونی ادعا می کند که A95L تا دو برابر اوج روشنایی A95K سال گذشته را ارائه می دهد. این امر با افزایش راندمان پانل و حرارتی به لطف استفاده از یک پردازنده بهتر و یک هیت سینک فیزیکی روی برد به دست آمده است.

جدای از این QD-OLED دارای XR OLED Contrast Pro، XR Triluminos Max، XR Clear Image و XR OLED Motion برای افزایش کیفیت تصویر است. XR A95L همچنین بهترین تلویزیون سونی برای جفت شدن با پلی استیشن است زیرا از بازی های 4K 120 هرتز و Dolby Vision پشتیبانی می کند.

همراه با این ویژگی‌ها مانند حالت تصویر ژانر خودکار و نقشه‌برداری خودکار تون HDR نیز در تلویزیون وجود دارد و زمانی که تلویزیون ورودی یک PS5 متصل را تشخیص داد، به‌طور خودکار فعال می‌شود.

چرا باید آن را بخرید: Sony XR A95L بدون شک بهترین تلویزیون سونی در سال جاری است. همچنین QD-OLED است و بهترین عملکرد این فناوری را از نظر عملکرد تصویر به نمایش می گذارد.

مزایا

  • روشنایی چشمگیر
  • کیفیت تصویر درجه یک

تلویزیون های سونی برای برد!

شکی نیست که سونی برخی از بهترین تلویزیون ها را در این زمینه دارد. و بیشتر زمانی که شروع به بالا رفتن از بخش های بالاتر بازار کنید. در فهرست خود سعی کرده‌ایم بهترین تلویزیون‌های هوشمند سونی را که با پول می‌توان خریداری کرد، معرفی کنیم، بنابراین عاقلانه از این فهرست انتخاب کنید و تجربه سینمای خانگی خود را ارتقا دهید.

امیدواریم از این مقاله بهترین تلویزیون های هوشمند سونی برای خرید در سال 2023 مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cViwzy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *