تسلا با عدم استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای از مالیات 30 درصدی اپ استور اپل فرار می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به دلیل مالیات 30 درصدی که از توسعه‌دهندگان برای خریدهای درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند و اجازه ندادن هیچ روشی به غیر از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای خود برای اشتراک و خرید، با واکنش‌های شدید مواجه شده است. با این حال، مشخص شده است که برنامه iOS تسلا با استفاده نکردن از سیستم خرید اجباری درون برنامه‌ای برای سرویس اشتراک « زنده»، دستورالعمل‌های اپ استور اپل را نقض می‌کند.

همانطور که توسط Gizmodo گزارش شده است، اپل با کمال میل به تسلا اجازه می دهد تا قوانین اپ استور خود را زیر پا بگذارد. تسلا یک بسته اتصال ممتاز ارائه می دهد که به کاربران تسلا اجازه می دهد از ویژگی های اتصال مبتنی بر اشتراک مانند پخش موسیقی و رسانه، تجسم ترافیک زنده و موارد دیگر استفاده کنند.

قوانین App Store برای محتوای ویژه سخت افزار

دسترسی به این ویژگی ها فقط از طریق صفحه نمایش داخلی تسلا امکان پذیر است. از نظر فنی، خریدهای انجام شده برای بسته اتصال پریمیوم تسلا نباید در محدوده مالیات 30 درصدی اپل قرار گیرند. به این دلیل است که این شرکت قانونی دارد که برای توسعه دهندگان اجباری است که از قانون پیش فرض اپل برای خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند، تنها زمانی که سرویس های خریداری شده در برنامه iOS مصرف شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برتر برای رفع خطای دسترسی به فایل داده Outlook در ویندوز

اپل برای محتوای «ویژه سخت افزار» استثنا دارد. غول فناوری در سیاست‌های فروشگاه App خود می‌نویسد: «در شرایط محدود، مانند زمانی که ویژگی‌ها برای عملکرد به سخت‌افزار خاصی وابسته هستند، برنامه ممکن است بدون استفاده از خرید درون‌برنامه قفل آن عملکرد را باز کند (مثلاً یک برنامه نجومی که ویژگی‌هایی را هنگام همگام‌سازی با آن اضافه می‌کند. یک تلسکوپ). ویژگی های برنامه که در ترکیب با یک محصول فیزیکی تایید شده (مانند یک اسباب ) روی یک اختیاری اساس ممکن است بدون استفاده از خرید درون‌برنامه، قفل عملکرد را باز کند، مشروط بر اینکه گزینه خرید درون‌برنامه‌ای نیز در دسترس باشد.

این مورد در اینجا صادق نیست زیرا ویژگی های اتصال پریمیوم تسلا را فقط می توان روی صفحه نمایش خودرو استفاده کرد.

با این حال، View Live Camera یک افزودنی نسبتاً جدید به این بسته است. این به کاربران تسلا این امکان را می دهد که وقتی وسیله نقلیه آنها پارک شده و در حالت Sentry است، به فید دوربین خودروی خود در برنامه دسترسی داشته باشند. کاربران همچنین می توانند در برنامه صحبت کنند و پیامی را از طریق بلندگوی خودرو مخابره کنند.

همانطور که Gizmodo اشاره کرد، تنها راه برای اشتراک در ویژگی View Live Camera استفاده از کارت اعتباری است و این روش شامل سیستم خرید درون برنامه ای اپل نمی شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل در نبرد دادگاه ضد انحصار با Epic Games پیروز شد، قوانین دادگاه تجدید نظر

این بدان معناست که شرکت تحت رهبری ایلان ماسک دستورالعمل‌های اپ استور اپل را نادیده می‌گیرد و مستقیماً برای ویژگی‌ای که در برنامه iOS تسلا استفاده می‌شود، هزینه‌ای از مشتریان دریافت می‌کند.

بسیار بعید است که اپل آگاه نباشد که تسلا مستقیماً از مشتریان هزینه دریافت می کند و قوانین اپ استور خود را زیر پا می گذارد، زیرا هر برنامه در اپ استور از یک فرآیند بررسی دقیق عبور می کند.

ایلان ماسک در گذشته بارها از اپل به دلیل اعمال مالیات 30 درصدی بر خریدهای اپ استور انتقاد کرده است. خود این شرکت برای این قانون در کشورهای مختلف با مبارزات قانونی روبرو است. او در توییت معروف خود نوشت: «آیا می‌دانستید اپل برای هر چیزی که از طریق اپ استور خریداری می‌کنید، 30 درصد مالیات مخفی می‌گذارد؟»


جیبین جوزف ویرایشگر محتوا در iGeeksBlog است و توجه بسیار خوبی به جزئیات دارد. او خواننده ای مشتاق است، با علایق مختلف از فلسفه و تاریخ گرفته تا ژئوپلیتیک و فناوری. وقتی گرامر را نمی خواند یا تصحیح نمی کند، متوجه می شوید که او در حال بحث درباره فوتبال است. می توانید او را در توییتر و اینستاگرام به آدرس 4ibin@ دنبال کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yRr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *