تسلا می گوید اعتبارات مالیاتی مدل 3 مدل Y احتمالا تا سال 2024 کاهش می یابد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تسلا می گوید اعتبارات مالیاتی مدل 3 مدل Y احتمالا تا سال 2024 کاهش می یابد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تسلا اعلام کرد که بر اساس تغییری که در اواخر روز سه شنبه در این خودروساز انجام شد، 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال برای خودروهای برقی مدل 3 و مدل Y احتمالا پس از 31 دسامبر کاهش می یابد.

در این وب سایت آمده است: «مشتریانی که یک تسلا جدید واجد شرایط را تحویل می گیرند و تمام الزامات فدرال را برآورده می کنند، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی تا سقف 7500 دلار هستند. “کاهش اعتبار مالیاتی فعلی فدرال احتمالا پس از 31 دسامبر.”

مشوق‌های مالیاتی خودروهای برقی، علاوه بر کاهش قیمت‌های زیاد تسلا، به این خودروساز کمک کرده تا رکورد تحویل را به ثبت برساند. اگر تسلا بخواهد اعتبارات مالیاتی خود را از دست بدهد، باز هم می تواند کاهش قیمت قابل اعتماد (و بحث برانگیز) خود را کاهش دهد، اما تحلیلگران نگران هستند که چنین استراتژی تأثیر جدی بر حاشیه های شرکت داشته باشد.

تسلا نگفت که چرا انتظار دارد تا پایان سال 2023 اعتبار مالیاتی فدرال خودروهای خود را از دست بدهد، اما می تواند به دلیل برنامه دولت برای اعمال قوانین سختگیرانه تر در مورد باتری ها در سال آینده باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم نمایش صفحه ورود به سیستم Wi-Fi در اندروید

اعتبار مالیاتی به دو بخش تقسیم می شود که هر کدام به ارزش 3750 دلار است: یک مورد نیاز باتری و یک مورد نیاز مواد معدنی حیاتی. برای واجد شرایط بودن برای نیاز باتری در سال 2023، 50 درصد باتری خودرو باید در آمریکای شمالی مونتاژ یا تولید شود. در سال آینده، این درصد به 60 درصد افزایش می یابد.

برای برآوردن نیاز مواد معدنی حیاتی در سال 2023، 40 درصد از مواد معدنی حیاتی در باتری خودرو باید از ایالات متحده یا از کشوری که ایالات متحده با آن توافق نامه تجارت آزاد دارد استخراج یا فرآوری شود. تا سال 2024، این درصد 50 درصد خواهد بود. علاوه بر این، در سال 2024، وسایل نقلیه نمی توانند قطعات باتری را از یک کشور خارجی نگران کننده، آکا چین تهیه کنند، و در سال 2025، خودروهای برقی نمی توانند حاوی مواد معدنی مهمی باشند که از چین یا سایر کشورهای نگران کننده تامین می شوند، اگر بخواهند اعتبار خود را حفظ کنند. .

تسلا برای مدل 3 خود از باتری های شرکت چینی CATL و شرکت کره جنوبی پاناسونیک استفاده می کند. این خودروساز اخیراً از BYD، یک خودروساز چینی، برای باتری مدل Y خود استفاده کرده است.

الزامات سخت تلاش ایالات متحده برای پایان دادن به اتکا به چین برای تولید باتری و قطعات است. با وجود میلیاردها دلار سرمایه گذاری از سوی خودروسازان و تولیدکنندگان باتری در خشکی، پایان دادن به این اتکا دشوار خواهد بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  عرشه زمین نمونه سری A: عرشه 30 میلیون دلاری Diamond Standard

شش شرکت از 10 شرکت برتر تولید باتری در چین مستقر هستند، کشوری که بر تولید مواد کاتد، آند و باتری های تصفیه شده غالب است. در سال 2022، چین با ظرفیت 838 گیگاوات ساعت، ظرفیت تولید باتری بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان داشت. بر اساس داده های BloombergNEF، این در مقایسه با 70 گیگاوات ساعت ایالات متحده است. انتظار می رود ظرفیت تولید باتری ایالات متحده تا سال 2027 با 10 برابر افزایش به حدود 908 گیگاوات ساعت برسد، اما این در مقایسه با افزایش 600 درصدی مورد انتظار چین چیزی نیست.

هشدار تسلا همچنین می تواند حرکتی برای افزایش فروش در سال جاری باشد و خریداران را تشویق کند تا در چند ماه آینده مدل 3 یا Y را سفارش دهند در حالی که تقریباً تضمینی برای دریافت اعتبار کامل وجود دارد. تسلا فقط در ماه ژوئن برای مدل 3 خود چراغ سبز دریافت کرد تا واجد شرایط دریافت اعتبار کامل باشد، نه فقط نصف. همه مدل‌های Y از زمان اجرایی شدن قوانین واجد شرایط هستند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Kiu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *