تلویزیون‌های فیلیپس Ambilight 2023 یک ویژگی بصری همهجانبه کلیدی را که من دوست داشتم حذف خواهند کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تا به حال، فکر می‌کردم سال 2023 سالی بود که سینما واقعاً به خانه بازگشت. بهترین ساندبارهای Dolby Atmos مناظر صوتی همه‌جانبه‌تری را به فیلم‌ها می‌آورند، بهترین ‌های OLED تصاویر بزرگ‌تر و بهتری را به ارمغان می‌آورند – و اگر Guardians of the Galaxy 3صحنه آخر ثابت نکرد که بیشتر ما ترجیح می‌دهیم در خانه بمانیم تا فلان فیلم را تماشا کنیم، نمی‌دانم چه کار می‌کند.

و بعد این تلویزیون‌های Ambilight 2023 فیلیپس یک ویژگی همه جانبه محبوب را برای من از دست می‌دهند – یعنی توانایی همگام‌سازی با چراغ‌های خانه Philips Hue (معروف به برخی از بهترین چراغ‌های هوشمندی که تا کنون دارید)، که معمولاً توسط Hue Bridge شما کنترل می‌شود. به نظر می رسد یک گام به عقب در دنیای سرگرمی های همه جانبه است، نه؟

این خبر ابتدا توسط وبلاگ متمرکز فیلیپس Toengel (از طریق Flatpanelshd) گزارش شد و از آن زمان توسط تلویزیون های فیلیپس (به HueBlog.com) تایید شده است.

در صورتی که با آن آشنا نیستید، Ambilight یک نوآوری دوست داشتنی فیلیپس است که برای اولین بار در سال 2004 راه اندازی شد. در اصل، این یک سیستم روشنایی تلویزیون است که در پشت مجموعه تعبیه شده است (اگرچه Philips Hue همچنین اکنون یک نوار نوری Hue را برای چرخاندن هر یک ارائه می دهد. در یک تلویزیون Ambilight) که به عملکرد روی صفحه پاسخ می دهد، بنابراین تصاویر را بسیار فراتر از صفحه نمایش تلویزیون شما گسترش می دهد. قبلاً، با همگام‌سازی تلویزیون Ambilight با طیف وسیعی از چراغ‌های هوشمند Hue خانگی فیلیپس (معروف به ویژگی Ambilight+Hue)، که رنگ‌های یک فیلم را در سراسر اتاق پخش می‌کند، می‌توان این کار را حتی بیشتر افزایش داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین کیف لپ تاپ برای مک بوک پرو 16 اینچی

اما از تلویزیون های آینده حذف خواهد شد. خیلی عجیب به نظر می رسد، به خصوص با توجه به اینکه تلویزیون های در اوایل سال جاری از Philips Hue پشتیبانی می کنند (البته با یک برنامه گران قیمت) و حتی تلویزیون های هواپیما که نمایش های نوری همهجانبه شخصی جدید را در سال 2023 اضافه می کنند – سیستم سرگرمی جدید پاناسونیک Astrova را ببینید. به مسافران این امکان را می دهد که “محیط برند خود را با روشنایی LED یکپارچه گسترش دهند تا تجربه ای جامع در کابین ایجاد کنند”.

درست است، اگر مایل باشید، اکنون می‌توانید جایگاه خود را در کابین به عنوان قصیده‌ای برای Philips Hue و Ambilight بسازید – اما نمی‌توانید این کار را با تلویزیون‌های Philips 2023 Ambilight انجام دهید.

نظر: چراغ ها را خاموش نکنید!

فیلیپس OLED807 در یک خانه

فیلیپس Ambilight OLED807 یکی از بهترین عملکردهای سال 2022 بود (اعتبار تصویر: فیلیپس)

چرا فیلیپس ویژگی Ambilight+Hue خود را برای جدیدترین تلویزیون های Ambilight 2023 خود حذف کرده است؟ به گفته یکی از سخنگویان فیلیپس، جذب کم در کنار پیچیدگی روزافزون Ambilight به عنوان یک ویژگی مستقل، دلایل پشتیبانی از کنسرو هستند. و آنها ممکن است نکته ای داشته باشند، در سال گذشته OLED807 فوق العاده Philips، این ویژگی جزئیات و دقت رنگ بیشتری را به دست آورد.

این سخنگوی همچنین گفت که “گام بزرگ” دیگری در Ambilight در سال آینده در راه است، اگرچه من نمی توانم تصور کنم چه چیزی بهتر از گسترش صفحه نمایش شما حتی بیشتر از Ambilight، با نورهای واقعی است.

همانطور که در بررسی فیلیپس OLED807 منتشر شده در سال 2022 گفتیم، فناوری منحصر به فرد Ambilight نوری را پخش می کند که با آنچه روی صفحه نمایش است در سراسر دیوارها پخش می کند، تلویزیون را حتی بزرگتر می کند و به راحتی و جو چشم کمک می کند… واقعاً همینطور است. یک افزوده قانع کننده.” بنابراین، تلویزیون های 2023 محصول تازه باید باشند واقعا بتوانند به تنهایی نور را پخش کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین ماوس بازی FPS برای Counter-Strike 2 (CS2): با سیم و بی سیم

یکی دیگر از عوامل قابل توجه در مورد اینکه چرا همکاری Ambilight+Hue ادامه نمی یابد این است که هیچ یک از محصولات واقعاً توسط فیلیپس ساخته نشده اند. تلویزیون های فیلیپس توسط TP Vision ساخته شده اند و چراغ های Philips Hue در واقع توسط Signify ساخته شده اند، بنابراین شاید این دو سازنده مختلف دیدگاه های متضادی برای آینده داشته باشند.

اما ناامید نشو، عاشق Hue و Ambilight! دیگر طرفداران تجربه فرار با شکوه Ambilight+Hue هنوز یک گزینه دارند: Signify (شرکتی که در واقع چراغ‌های Hue فیلیپس را تولید می‌کند) و جعبه Hue Play HDMI Sync آن، که نورهای هوشمند شما را با تصاویر تلویزیون شما طراحی می‌کند. همانطور که در بررسی لینک بالا گفتیم، قیمت بالایی دارد، اما کسانی که به دنبال ایجاد یک فضای سرگرمی منحصر به فرد و واقعا چشمگیر هستند از خرید ناامید نخواهند شد.

شایان ذکر است که تلویزیون‌های Ambilight 2023 فیلیپس به پشتیبانی از Ambilight با بازی، و سایر برنامه‌ها ادامه می‌دهند – اما من همچنان فکر می‌کنم که حذف پشتیبانی Hue روز غم‌انگیزی است، به خصوص زمانی که Hue lights در آستانه دریافت یک به‌روزرسانی رایگان بزرگ است که خوب خواهد بود. تنظیم تنظیمات…

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZoAaVm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *