تولید تسلا رودستر دوباره به تعویق افتاد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تولید تسلا رودستر دوباره به تعویق افتاد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت روز سه شنبه در نشست سالانه سهامداران این شرکت در آستین، تگزاس گفت: نسل دوم تسلا رودستر – خودروی اسپرت تمام الکتریکی که در نوامبر 2017 عرضه شد، “امیدواریم” در سال آینده تولید شود.

تاکید بر امیدوارم.

رودستر که در ابتدا قرار بود در سال 2020 به بازار عرضه شود، در طول سال‌ها بارها به تعویق افتاده است زیرا این خودروی اسپورت گران قیمت از دیگر محصولات تسلا از جمله خودروهای مدل 3 و مدل Y عقب‌نشینی کرده است.

ماسک در پاسخ به سوال یکی از سهامداران گفت که این شرکت انتظار دارد مهندسی و طراحی رودستر را در سال 2023 تکمیل کند.

ماسک گفت: «این یک تعهد نیست، اما امیدواریم سال آینده تولید را آغاز کنیم.»

او افزود: «به طور قطع کمک زیادی به درآمد نخواهد کرد. “این یک سهم متوسط ​​در سودآوری خواهد بود، اما بیمار خواهد بود.”

تسلا-رودستر

اعتبار تصویر: دارل اترینگتون

تسلا رودستر اصلی، اولین خودروی برقی این شرکت، در سال 2006 عرضه شد و در سال 2008 به تولید رسید. حدود 2400 دستگاه از خودروهای برقی کم حجم و با قیمت بالا فروخته شد. در حالی که رودستر تسلا را بر روی نقشه قرار می دهد، تسلا مدل اس، یک خودروی لوکس با حجم بالاتر که در سال 2012 تولید شد، به پرفروش ترین خودرو تبدیل می شود.

نسل دوم تسلا رودستر در جریان رویداد تسلا نیمه این شرکت در نوامبر 2017 به طرز شگفت انگیزی معرفی شد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که رودستر قادر خواهد بود از 0 تا 60 مایل در ساعت را در 1.9 ثانیه طی کند و قیمت اولیه داشته باشد. از 200000 دلار پیش بینی می شد اولین مدل های سری 1000 Founder’s از 250000 دلار شروع شود.

تسلا به شرکت کنندگان در رویداد 2017 پیشنهاد داد در صورت کاهش 50000 دلاری، سوار رودستر شوند، پولی که به عنوان سپرده استفاده می شود. بیش از چند نفر شرکت را با این پیشنهاد پذیرفتند.

از آن زمان، ماسک پیش از این – یا مشخصات – را در رودستر که هنوز تولید نشده است، افزایش داده است. در سال 2018، او توییت کرد که رودستر با یک بسته آپشن اسپیس ایکس که شامل 10 پیشران موشک کوچک است، عرضه خواهد شد.

دو سال بعد، پس از اینکه شخصی که از موزه پترسون در لس آنجلس بازدید کرد، متوجه پلاکی در زیر نسل بعدی رودستر شد که روی آن نوشته شده بود: 0-60 مایل در ساعت در 1.1 ثانیه، او دوباره به گزینه SpaceX اشاره کرد. در آن زمان، ماسک توییت کرد که «این امن خواهد بود، اما بسیار شدید. احتمالاً برای کسانی که شرایط پزشکی دارند عاقلانه نیست – مانند ترن هوایی هاردکور.

گزینه SpaceX دوباره در جلسه سهامداران 2023 مطرح شد.

او گفت: «می‌دانید، برای من ارزشی دارد که دو شرکت را اداره کنم، زیرا نسل بعدی رودستر دارای بسته آپشن SpaceX خواهد بود که آن را واقعاً در سطح بعدی قرار می‌دهد.»



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KWGgrK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *