جلسه سهامداران تسلا: بدون برنامه جانشینی، یکی از بنیانگذاران برمی گردد و دو خودروی الکتریکی مسخره شده اند

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم جلسه سهامداران تسلا: بدون برنامه جانشینی، یکی از بنیانگذاران برمی گردد و دو خودروی الکتریکی مسخره شده اند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تسلا جلسه سالانه سهامداران خود را روز سه‌شنبه در آستین برگزار کرد، رویدادی که تسلا اکنون آن را به نام Cyber ​​Roundup خود گرفته است.

پنج پیشنهاد در دستور کار وجود داشت، از جمله یکی که هیئت مدیره تسلا را وادار کرد تا یک طرح جانشینی عمومی برای مدیر عامل ایلان ماسک و سایر «افراد کلیدی» ارائه کند که رفتار و ضرر آنها می‌تواند خطری برای شرکت و سهامداران ایجاد کند.

در حالی که تسلا آرای رسمی را در اواخر هفته منتشر خواهد کرد، هیئت مدیره به سهامداران توصیه کرد که به پیشنهاد ریسک شخص کلیدی رای منفی دهند، بنابراین احتمالاً تصویب نخواهد شد.

در زمانی که رهبری تکنولوژیکی تسلا باید به نمایش گذاشته شود، جامعه سرمایه‌گذاری تا حد زیادی ما را سرگردان می‌بیند، با مدیریت متمرکز بر همه مسائل نه تسلا، تماشای کاهش 15 امتیازی محبوبیت برند تسلا در سال گذشته، چیزی که برای ما هزینه‌های حاشیه را دارد. کارن رابرتسدوتیر، یکی از سهامداران ریکیاویک، ایسلند، در این رویداد گفت.

وقتی مردم به این شرکت نگاه می‌کنند… آن‌ها شرکت را مترادف مدیرعاملش می‌بینند و بحث به همه چیز تبدیل می‌شود، مگر اینکه کجا باید متمرکز شود.»

رابرتسداتیر بدون اینکه صریحاً آن را بیان کند، به نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران درباره حضور آنلاین بحث‌برانگیز ماسک و همچنین حواس‌پرتی احتمالی او از تسلا پس از خرید و تصاحب پلتفرم رسانه اجتماعی اشاره کرد. ماسک همچنین به دلیل فروش مکرر سهام تسلا برای تامین مالی خرید توییتر مورد انتقاد قرار گرفته است.

هنگامی که ماسک در اواخر اکتبر رسما توییتر را خرید، سهام تسلا به 228.52 دلار بسته شد. روز سه‌شنبه، آنها با قیمت 166.52 دلار بسته شدند.

ماسک روز سه شنبه گفت که قصد کناره گیری از سمت مدیرعاملی تسلا را ندارد.

او گفت: «فکر می‌کنم تسلا نقش مهمی در هوش مصنوعی و AGI ایفا خواهد کرد و فکر می‌کنم باید بر آن نظارت داشته باشم تا مطمئن شوم که خوب است».

AGI به “هوش عمومی مصنوعی” اشاره دارد، این مفهوم که یک هوش مصنوعی می تواند برای انجام هر کار فکری که انسان یا حیوان می تواند انجام دهد، بیاموزد.

سهام تسلا پس از جلسه تا حدودی ثابت ماند و در معاملات پس از ساعت فقط حدود 1 درصد افزایش یافت. این واکنش ضعیف سرمایه‌گذاران ممکن است پاسخی به اکثر جلسات جلسه باشد که به‌جای اشتراک‌گذاری اخبار زیاد، صرفاً نکات برجسته 12 ماه گذشته را بازخوانی می‌کنند.

با این حال، ماسک به‌روزرسانی‌های Cybertruck و Roadster را ارائه کرد، دو خودروی الکتریکی جدید را به اشتراک گذاشت، گفت تسلا ممکن است استراتژی تبلیغاتی خود را تغییر دهد و انتظارات کلان اقتصادی خود را برای سال آینده به اشتراک بگذارد. تسلا همچنین جی بی استرابل را به عنوان عضو هیئت مدیره معرفی کرد.

جی بی استرابل به عنوان عضو هیئت مدیره به تسلا بازگشت

سهامداران تسلا جی بی استرابل را به عنوان هیئت مدیره مستقل انتخاب کردند. شرکت کنندگان در رویداد سهامداران بازگشت مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران سابق تسلا را تشویق کردند. استرابل همچنین بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ افت باتری Redwood Materials است.

سهامداران همچنین سه مدیر را برای یک دوره سه ساله انتخاب کردند. تسلا ماسک، استرابل و رئیس فعلی رابین دنهولم را نامزد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هوش مصنوعی عمودی و اینکه چه کسی ممکن است آن را بسازد

استرابل مکان خالی شده توسط هیرومیچی میزونو، مدیر ارشد سرمایه گذاری سابق صندوق بازنشستگی 1.5 تریلیون دلاری ژاپن را تصاحب خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره جدید در سال 2004 به تسلا پیوست و به مدت 14 سال مدیر ارشد فناوری بود. استرابل پشت فناوری باتری تسلا بود و ساخت و مفهوم Gigafactory Nevada و همچنین رمپ تولید سدان مدل 3 را رهبری کرد. استرابل در سال 2019 تسلا را ترک کرد و درو باگلینو، معاون فناوری جایگزین او شد.

ماسک دو خودروی الکتریکی جدید را به نمایش گذاشت

در طول این رویداد، ماسک دو خودروی الکتریکی جدید را که به خط تولید تسلا خواهند پیوست، تیز کرد. مدیرعامل گفت تسلا در حال ساخت یکی و طراحی دیگری است، اما مشخص نیست که منظورش این است که تسلا در حال ساخت یک نمونه اولیه است یا یک خودروی تولیدی.

ماسک گفت که نمی‌خواهد وارد جزئیات خودروهای جدید شود، که به رویدادهای پرتاب خود نیاز دارد، اما تسلا تصویری از یکی از خودروها را به نمایش گذاشت. بر اساس اندازه، این امکان وجود دارد که تسلا هاچ بک 25000 دلاری را که ماسک در سال 2020 به آن اشاره کرده بود، در روز باتری این شرکت به نمایش بگذارد.

انتظار می رود هر دو خودروی جدیدی که به خط تولید تسلا می آیند، خودروهای مقرون به صرفه ای باشند که با حجم بسیار بالاتری به فروش می رسند.

ماسک می‌گوید: «حدس الون این است که ما احتمالاً بیش از 5 میلیون دستگاه در سال از این دو مدل با هم تولید خواهیم کرد.»

به روز رسانی سایبرتراک

ماسک گفت تسلا اولین سایبرتراک خود را اواخر امسال تحویل خواهد داد و پس از شروع تولید، باید بتواند سالانه 250 تا 500 هزار دستگاه را تحویل دهد.

تسلا اولین بار Cybertruck را در سال 2019 معرفی کرد، اما تولید خودرو بارها به تعویق افتاده است. روز سه‌شنبه، ماسک بابت تاخیرها عذرخواهی کرد و قول داد که محصول بهتر از انتظارات باشد.

در ژوئیه سال گذشته، مدیرعامل شرکت تسلا گفت قصد دارد تولید Cybertruck را در تابستان 2023 آغاز کند.

ماسک در جلسه سهامداران روز سه‌شنبه اشاره کرد که Cybertruck نقاط اتصال زیادی خواهد داشت تا اشخاص ثالث بتوانند پیوست‌هایی را برای بهبود کامیون و «تبدیل آن به یک کمپر» ایجاد کنند. هفته گذشته، در طی مراسم افتتاحیه کارخانه پالایشگاه لیتیوم تسلا در تگزاس، ماسک یک Cybertruck کامل با لوازم جانبی قفسه سقف را سوار کرد. ماسک همچنین گفته است که این وسیله نقلیه “آنقدر ضد آب خواهد بود که به طور خلاصه به عنوان یک قایق عمل کند.”

تولید نسل بعدی تسلا رودستر دوباره به تعویق افتاد

ماسک گفت: ما انتظار داریم مهندسی و طراحی نسل بعدی تسلا رودستر را در سال جاری تکمیل کنیم و امیدواریم تولید را آغاز کنیم – این یک تعهد نیست – امیدواریم تولید را در سال آینده آغاز کنیم.

ماسک از رودستر به عنوان “گیلاس روی کیک” یاد کرد، به این معنی که او انتظار ندارد درآمد زیادی داشته باشد.

او گفت: “این یک سهم متوسط ​​در سودآوری خواهد بود، اما بیمار خواهد بود.”

نسل دوم رودستر، یک خودروی اسپورت برقی که در نوامبر 2017 عرضه شد، قرار بود در سال 2020 به بازار بیاید، اما بارها به تعویق افتاده است زیرا این خودروی گران قیمت از صندلی عقب به دیگر محصولات تسلا مانند مدل 3 و مدل 3 می رود. مدل Y.

“برای 12 ماه آینده به بازار نگاه نکنید”

ماسک حدس می زد که سال آینده به دلیل عوامل مختلف، سال سختی برای اقتصاد خواهد بود. به گفته وی، افزایش نرخ سود تاثیر زیادی بر مقرون به صرفه بودن خودروها خواهد داشت.

“اکثریت قریب به اتفاق مردم خودروها را بر اساس پرداخت ماهانه می خرند، بنابراین مانند این است که پرداخت ماهانه چقدر است؟… آیا می توانند با افزایش نرخ بهره و تنگ شدن اعتبار، پرداخت را پرداخت کنند؟”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا هوش مصنوعی می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند؟ آمورایی اینطور فکر می کند

ماسک خاطرنشان کرد که بیشتر بانک‌ها در پی بحران ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی فقط برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، به این معنی که “افزایش سبد وام خودرو اولین چیزی نیست که به ذهن آنها می‌رسد.”

در سطح کلان اقتصاد جهانی، ماسک انتظار دارد 12 ماه آینده برای همه از جمله تسلا دشوار باشد. او انتظار دارد که شاهد ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها باشد، اما گفت که تسلا در موقعیت خوبی برای مقابله با طوفان قرار دارد و «قوی‌تر از همیشه ظاهر می‌شود».

ماسک می‌گوید: «به یاد داشته باشید که زمان‌های خوبی وجود دارد و زمان‌های تاریکی وجود دارد، اما زمان‌های خوب به دنبال زمان‌های تاریک می‌آیند. بنابراین توصیه من این است که تا 12 ماه آینده به بازارها نگاه نکنید. اگر شیب وجود دارد، دیپ را بخرید، و فکر می‌کنم پشیمان نخواهید شد.»

تسلا تبلیغات سنتی را امتحان کند

تسلا، شرکتی که مدت‌هاست از تبلیغات متعارف اجتناب کرده است، قصد دارد «تبلیغات کوچکی را امتحان کند و ببیند چگونه پیش می‌رود».

تسلا مانند سایر خودروسازان برای تبلیغات سنتی هزینه ای پرداخت نمی کند. و واقعاً نیازی به آن نبوده است. این شرکت از طریق روش‌های دیگر بازاریابی، مانند ایمیل‌ها و برنامه‌های ارجاعی که مالکان فعلی را برای جذب مشتری تشویق می‌کنند، و البته توییت‌های فراوان ماسک، بسیار محبوب شده است.

اکنون، به نظر می رسد ماسک مایل به تغییر این خط فکری است زیرا این شرکت قصد دارد ویژگی های جدید خودرو را ارتقا دهد و قیمت مناسب خودروهای خود را تبلیغ کند.

«ویژگی‌ها و عملکردهای شگفت‌انگیزی در مورد تسلا وجود دارد که مردم درباره آن‌ها نمی‌دانند، و اگرچه بدیهی است که افراد زیادی اکانت تسلا و حساب کاربری من را دنبال می‌کنند… این در حال موعظه برای گروه کر است، و گروه کر قبلاً متقاعد شده است.»

ما هنوز نمی دانیم که یک کمپین تبلیغاتی تسلا چگونه خواهد بود، اما در حال حاضر بسیاری حدس می زنند که توییتر خانه اولین تبلیغات تسلا باشد.

“تسلا یک لحظه خواهد داشت”

رویداد Nary a Tesla برگزار می‌شود که در آن ماسک به‌طور غزلی درباره امکانات هوش مصنوعی خودروساز اظهار نظر نمی‌کند – ماسک روز سه‌شنبه گفت که این «به مراتب پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی در دنیای واقعی» است.

امروزه، این هوش مصنوعی در سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا، که به طرز گیج‌آمیزی «خودرانی کامل» (FSD) نامیده می‌شود، نمایان می‌شود. آخرین نسخه FSD می تواند وظایف رانندگی را هم در مناطق شهری و هم در بزرگراه ها انجام دهد، اما همچنان به یک انسان نیاز دارد که هوشیار بماند و در صورت لزوم کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرد. تقریباً 400000 دارنده تسلا در آمریکای شمالی این نرم افزار بتای 15000 دلاری را خریداری کرده اند.

راه دیگری که هوش مصنوعی تسلا نشان می دهد در ربات انسان نما این شرکت، Optimus است. تسلا ویدیوهای جدیدی از توسعه و آزمایش Optimus را در رویداد سهامداران به نمایش گذاشت.

ماسک می‌گوید: «با نزدیک‌تر شدن و نزدیک‌تر شدن رانندگی کامل به هوش مصنوعی واقعی، همان نرم‌افزار به یک ربات انسان‌نما نیز قابل انتقال است.

مدیرعامل با تکرار نکته‌ای که قبلاً گفته بود، ادامه داد: پیش‌بینی من این است که اکثر ارزش بلندمدت تسلا Optimus خواهد بود.

پس از رویداد سهامداران، ماسک برای مصاحبه ای به دیوید فابر از CNBC پیوست که طیف گسترده ای از موضوعات را شامل می شود، از تسلا تا توییتر، تعدیل محتوا تا آزادی بیان، اخلاق هوش مصنوعی و سرمایه گذاری اولیه ماسک در OpenAI، استارتاپی که پشت این مکالمه بسیار محبوب است. مدل هوش مصنوعی ChatGPT.

ماسک با اشاره به پیشرفت نمایی سریع این فناوری گفت: «تسلا اگر امسال نباشد، یک لحظه ChatGPT خواهد داشت، پس حداکثر تا سال آینده. “ناگهان 3 میلیون خودرو قادر خواهند بود خودشان را بدون هیچ کس رانندگی کنند. و سپس 5 میلیون و سپس 10 میلیون.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wtA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *