تولید کننده مایکوپروتئین Enough 40 میلیون یورو به منظور افزایش ظرفیت تولید خود افزایش می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تولید کننده مایکوپروتئین Enough 40 میلیون یورو به منظور افزایش ظرفیت تولید خود افزایش می دهد که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ساخت پروتئین از قارچ مفهوم جدیدی نیست. با این حال، Enough بر این باور است که فناوری آن – و توانایی افزایش سریع تولید – آن را متمایز خواهد کرد.

این شرکت مستقر در اسکاتلند برای آزمایش این نظریه، 40 میلیون یورو (43.5 میلیون دلار به دلار امروز) را به عنوان بودجه رشد جدید جذب کرد. به اندازه کافی در حال پمپاژ این خمیر برای دو برابر کردن ظرفیت تولید اولین سایت تولید خود در هلند است که در سپتامبر گذشته تکمیل شد.

Enough به عنوان 3F BIO در سال 2015 توسط Jim Laird، که سابقه فعالیت در عملیات مواد غذایی دارد، تاسیس شد. فناوری انحصاری این شرکت، قارچ‌ها را با قندهای مواد اولیه تجدیدپذیر تغذیه می‌کند و سپس آن‌ها را شبیه به روشی که آبجو تولید می‌شود تخمیر می‌کند.

نتیجه مایکوپروتئین پایدار Abunda است که به گفته شرکت دارای طعم خنثی و بافت گوشتی است و پروتئین و فیبر بالایی دارد. سپس می توان از آن پروتئین برای تولید گوشت، ماهی و محصولات لبنی گیاهی استفاده کرد.

این شرکت همچنین به خود می بالد که Abunda “تا 15 برابر کارآمدتر از پروتئین گوشت گاو” است، همچنین از خوراک کمتری استفاده می کند و دی اکسید کربن کمتری تولید می کند که به همین دلیل تولید آن مقرون به صرفه تر است.

Laird در مصاحبه ای ی گفت: «آنچه ما را متمایز می کند، تمرکز ما بر معرفی ظرفیت در مقیاس بالا است که به بازار بر اساس B2B و با توانایی رشد مطابق با بازار رو به رشد خدمت می کند. همانطور که انتقال پروتئین ادامه دارد، نیاز به منابع غیر حیوانی وجود دارد که غذایی را با طعم خوب یا بهتر و قیمتی برابر یا کمتر از حیوان تولید کنند، و فرآیند ما به این هدف می‌رسد.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه لغو اشتراک‌گذاری Google Doc در تلفن همراه یا دسک‌تاپ

قبل از ساخت کارخانه هلند، Enough دسته های کوچکی تولید می کرد. اکنون با آنلاین بودن، این شرکت در حال افزایش است و در ابتدا بیش از یک تن آبوندا در هر ساعت و حدود 10000 تن متریک در سال تولید می‌کند.

Laird گفت که زمان تحویل از آزمایشات کارخانه در مشتریان خود تا جایی که عرضه کافی به خرده‌فروشان اغلب شش ماه طول می‌کشد، بنابراین شرکت انتظار ندارد تا پایان سال و در سال 2024 راه‌اندازی خرده‌فروشی‌ها آغاز شود.

لیرد گفت: “ما انتظار داریم که تقاضا تا نیمه دوم سال 2024 از ظرفیت ما فراتر رود و به همین دلیل، ما نصب خط دوم را آغاز می کنیم.” دوبرابر کردن ظرفیت ما گام بعدی مهم است، اما اگر به تخمین‌های بانک‌های بزرگ و مشاوران باور داشته باشیم، به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد جهانی که پیش‌بینی می‌شود حدود 10000 تن در هفته یا معادل یک مورد باشد، نیست. از خطوط مورد نیاز ما هر هفته.”

برنامه‌های آتی شامل افزایش بیش از 60000 تن در سال از سال 2024 است که به گفته لیر معادل رشد یک گاو پروتئین در هر دو دقیقه خواهد بود. این شرکت انتظار دارد تا سال 2032 در مجموع به بیش از یک میلیون تن برسد. اگر بازار به مسیر پیش بینی شده ادامه دهد، Laird گفت Enough برنامه هایی برای مکان دوم دارد و به آمریکای شمالی چشم دوخته است.

امروز، Enough به شرکت‌های فناوری مواد غذایی متمرکز بر قارچ مانند Meati Foods و Fable Foods می‌پیوندد تا دور سرمایه‌گذاری جدید را وارد کند. بودجه رشد که در این ماه بسته شد، کل سرمایه جمع آوری شده Enough را تا به امروز به بیش از 95 میلیون یورو (103 میلیون دلار) می رساند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  توییتر در حال بررسی طرح راستی‌آزمایی سازمانی ارزان‌تری است

صندوق جهانی و CPT Capital دور را رهبری کردند، در حالی که سرمایه‌گذاران موجود، از جمله AXA IM Alts از طریق Axa Impact Fund، HAL Investments از طریق 280ppm، Onassis Group از طریق Olympic Investments Inc.، Tailored Solutions و Scottish Enterprise نیز بخشی از این سرمایه‌گذاری بودند.

سرمایه گذاری جدید شرکت را قادر می سازد تا ظرفیت کارخانه را افزایش دهد و تیم های خود را در دفاتر خود در گلاسکو، لندن و ساس ون گنت رشد دهد. تعداد کارکنان Enough در سال 2022 دو برابر شد و به 50 نفر رسید و اکنون به 60 نفر افزایش یافته است، از جمله افزودن جان گری به عنوان مدیر عامل عملیات اروپا.

در همین حال، این شرکت با برخی از شرکای خود، از جمله Plukon Food Group، M&S و Unilever برای عرضه در بازار اول کار می کند. همچنین در حال آماده شدن برای ساخت دومین خط تولید خود است که در پایان سال 2024 تکمیل می شود.

لرد گفت: “ما به تقویت تیم در زمینه های کلیدی ادامه می دهیم و به نیازهای مالی رشد خود نگاه خواهیم کرد.” چالش‌های موجود در یک صنعت در حال رشد، همسو کردن ظرفیت با تقاضا است. تعادل ما در سال‌های آینده روی نصب ظرفیت پیش از منحنی رشد تقاضا خواهد بود.»

امیدواریم از این مقاله خبری مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GWzXan
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *