توییتر لینک‌های Threads رقیب را مسدود می‌کند، در حالی که مدیر عامل گزارش‌های کاهش ترافیک را کم اهمیت می‌داند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم لینک‌های رقیب را مسدود می‌کند، در حالی که مدیر عامل گزارش‌های کاهش ترافیک را کم اهمیت می‌داند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر که اخیراً استخدام شده است، گزارش‌هایی مبنی بر کاهش ترافیک توییتر در نتیجه راه‌اندازی یک رقیب جدید، اینستاگرام Threads در تاریخ 5 ژوئیه، عقب نشینی می‌کند. اما به نظر می رسد این شرکت نگران تهدید بالقوه رقیب متا است که اکنون بیش از 100 میلیون کاربر دارد. روز دوشنبه، کاربران گزارش دادند که به نظر می‌رسد توییتر به‌طور انتخابی لینک‌های وب‌سایت Threads.net را در جستجوهای توییتر مسدود می‌کند، و این کار را برای هر کسی دشوارتر می‌کند تا مکالمات را در Threads نشان دهد یا نمایه‌های کاربران را پیدا کند.

اندی بایو، فن‌شناس، از جمله افرادی بود که پس از انجام جستجوی با استفاده از اپراتور «url:threads.net» که هیچ نتیجه‌ای نداشت، متوجه این تغییر در توییتر شد. به طور معمول، این اپراتور جستجو هر توییتی را با پیوندهایی به وب‌سایت مشخص شده وارد می‌کند – و توییت‌های زیادی وجود دارند که اکنون پیوندهای threads.net را دارند.

اعتبار تصویر: اندی بایو در موضوعات (در یک پنجره جدید باز می شود)

علاوه بر این، یک جستجوی ساده‌تر بدون بیت اپراتور «url:»، توییت‌هایی را برمی‌گرداند که به وب‌سایت threads.net یا کاربران توییتر ارجاع می‌دهند که نام‌های کاربری Threads خود را برای دنبال‌کنندگان خود توییت می‌کنند (مانند «threads.net/@techcrunch، به عنوان مثال)، اما به نظر نمی‌رسد پیوندهای مستقیمی را به بحث‌هایی که در پلتفرم Threads انجام می‌شود برگرداند (مثلا چیزی مانند https://www.threads.net/t/CuiNy-zPbbJ/).

دیگران نیز در توییتر متوجه این تغییر شده اند و حتی قبل از پست Baio در مورد آن توییت کرده اند.

زمان شروع مسدودسازی هنوز مشخص نیست زیرا توییتر دیگر به سوالات مطبوعاتی پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک در سال گذشته پاسخ نمی دهد.

(این تغییرات در حال تغییر هستند، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است بسته به زمان خواندن این گزارش متفاوت باشد.)

این اولین باری نیست که توییتر ماسک لینک‌های وب‌سایت یک رقیب را مسدود می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  طراحی ممتاز و کاربردی پایه بی سیم Satechi Duo

اندکی پس از اینکه پلتفرم خبرنامه Substack ویژگی بحث خود را به نام Substack Notes راه‌اندازی کرد، توییتر شروع به سانسور این پیوندها کرد تا پست‌ها را برای پاسخ دادن، لایک کردن یا بازتوییت کردن غیرممکن کند. بلوک Threads فعلی تا این حد پیش نمی رود … حداقل هنوز نه.

با این حال، خصومت بین مدیران رسانه‌های اجتماعی، ماسک و مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، در روزهای اخیر شدت گرفته است و ماسک در اوایل این ماه، زاکربرگ را برای یک «مسابقه قفسی» به چالش کشید. در آخر هفته، مالک توییتر حتی به نام بردن متوسل شد. توییت کردن “زاک یک فاجعه است” و به طور زمخت یک “مسابقه اندازه گیری دیک تحت اللفظی” را پیشنهاد می کند.

اعتبار تصویر: توییتر

در جاهای دیگر، یاکارینو، مدیر عامل توییتر، موضعی کمتر متضاد اتخاذ کرده است و به جای آن در توییتر نوشت که چگونه ترافیک توییتر اخیراً رونق گرفته است، احتمالاً به امید اطمینان دادن به تبلیغ‌کنندگان.

«نمی‌خواهم شما را با یک نخ معلق رها کنم… اما توییتر، شما واقعاً از خودتان پیشی گرفتید! هفته گذشته بیشترین روز استفاده از فوریه را داشتیم.» مدیر اجرایی نوشت. تنها یک توییتر وجود دارد. خودت میدونی. من آن را می دانم،» او در اشاره نه چندان ظریف خود به Threads اضافه کرد.

اظهارات او در پی گزارش‌های متعددی است که نشان می‌دهد در روزهای پس از اولین و افزایش سریع Threads، ترافیک توییتر کاهش یافته است. CNBC با استناد به داده های شرکت تجزیه و تحلیل وب Similarweb، گزارش داد که ترافیک وب توییتر برای دو روز اول که Threads عموماً در دسترس بود، 5 درصد کاهش یافته است، در مقایسه با هفته قبل. علاوه بر این، Similarweb گفت که ترافیک وب توییتر در مقایسه با روزهای مشابه در سال 2022، 11 درصد کاهش یافته است.

به نظر می رسد سایر داده ها از این یافته ها پشتیبانی می کنند، از جمله a توییت توسط متیو پرینس، مدیر عامل کلودفلر، که شرکت او خدمات شبکه تحویل محتوا و محافظت در برابر حملات انکار سرویس را از جمله موارد دیگر ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سیری اپل توانایی هایی مانند ChatGPT را دریافت می کند؟

پرنس، «تانک ترافیک توییتر». توییت کرد، نموداری از رتبه بندی DNS در طول زمان برای Twitter.com را نشان می دهد که در آن کاهش شدید به وضوح قابل مشاهده بود.

در مواجهه با این گزارش ها، نظرات یاکارینو درباره رکورد استفاده از توییتر مشکوک به نظر می رسد. قابل ذکر است که مدیر عامل هیچ معیار خاصی را برای مقایسه یا حتی روزی که ترافیک افزایش یافته به اشتراک نمی گذارد.

اگرچه Threads شروع سریعی دارد، با استفاده از نمودار اجتماعی اینستاگرام برای مقیاس‌بندی سریع پایگاه کاربر و ارتباطات اجتماعی کاربران، آینده بلندمدت این برنامه نامشخص است. به هر حال، معمولاً تقاضا برای یک برنامه جدید افزایش می یابد که پس از پایان مرحله آزمایش اولیه، از بین می رود. این موضوع در مورد رقیب توئیتر منبع باز Mastodon نیز مشاهده شد که سال گذشته با 2.5 میلیون کاربر ماهانه به اوج خود رسید، اما از امروز به 1.9 میلیون نفر کاهش یافته است.

شایان ذکر است، با این حال، این رقم از 1.4 میلیون در اوایل این ماه افزایش یافته است، زیرا Mastodon نیز از مشکلات توییتر استفاده کرده است. در یکی از عجیب‌ترین حرکت‌های یکی از مدیران رسانه‌های اجتماعی، ماسک تصمیم گرفته بود تعداد توییت‌های قابل خواندن را به عنوان راه‌حلی برای مشکل جمع‌آوری داده‌ها که خودش با افزایش چشمگیر قیمت‌ها به API مورد استفاده توسط برنامه‌های شخص ثالث ایجاد کرده بود، محدود کند. برای جمع آوری داده ها

زاکربرگ انه از دست و پا زدن توییتر برای انتشار Threads استفاده کرد، حتی قبل از اینکه نسخه وب آن کاملاً کاربردی باشد یا ویژگی‌های بعدی آن، مانند فید زیر و ادغام با ActivityPub (پروتکل شبکه که توسط Mastodon نیز استفاده می‌شود) در دسترس باشد. در نتیجه، Threads سریعتر از ChatGPT رشد کرد و تنها در 5 روز به 100 میلیون کاربر رسید، در حالی که ChatGPT دو ماه طول کشید تا به این مقیاس برسد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EHq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *