تیم دانشگاه Bath قلب مصنوعی ایجاد می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تیمی از دانشجویان دانشگاه Bath در حال ایجاد یک قلب مصنوعی در حال کار به عنوان بخشی از یک مسابقه جهانی “هارت هکاتون” هستند.

Team Bath Heart (TBH) به دنبال طراحی، نمونه سازی و آزمایش یک قلب مصنوعی کاملاً کارآمد در این مسابقه است که فینال آن در ماه اکتبر در تگزاس برگزار می شود.

این تیم 30 نفره تحت رهبری دانشجویان متشکل از دانشجویانی که در رشته های مهندسی برق، مکانیک و رباتیک تحصیل می کنند، با هفت تیم دیگر از کشورهایی از جمله استرالیا، مصر، سوئد و ایالات متحده در هکتون قلب به عنوان تنها نماینده بریتانیا رقابت خواهند کرد.

قلب‌های مصنوعی قبلاً در پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی خاص، معمولاً در زمانی که منتظر یافتن قلب اهداکننده هستند، یا برای کمک به بهبودی قلب آنها استفاده می‌شود.

رقابت مهارت های دنیای واقعی را ایجاد می کند

مسابقه هکاتون قلب با هدف پرورش نسل بعدی نوآوران پزشکی و قلبی عروقی است. تیم‌های دانش‌آموزی وظیفه دارند قبل از ارزیابی تلاش‌هایشان توسط کارشناسان بین‌المللی، طراحی، نمونه‌سازی و ارزیابی قلب مصنوعی کامل خودشان را انجام دهند.

به عنوان یک قلب مصنوعی کامل، این دستگاه قادر خواهد بود تمام کار یک قلب بومی را انجام دهد – فراتر از توانایی یک دستگاه کمک بطنی، که فقط عملکرد یک حفره قلب را تقویت می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر هنگامی که چاپگر در ویندوز 11 به جای پرتره به چاپ افقی ادامه می دهد

فلور آپتون، مدیر پروژه تیم، می گوید که آنها در حال به دست آوردن تجربه حل مسئله در دنیای واقعی هستند و در عین حال به یافتن راه حل هایی برای نارسایی قلبی پیشرفته کمک می کنند.

او گفت: “من تجربه مدیریت پروژه در تیم های فنی را در حین کار به دست آوردم و Team Bath Heart به من این امکان را می دهد که آن را در یک موقعیت واقعی و در شرایطی که می تواند بر مراقبت های بهداشتی و بیماران در آینده تأثیر بگذارد، اعمال کنم.”

فرانسیسکو نبایس، عضو تیم، افزود: «همه افراد تیم هدف نهایی یکسانی دارند – ایجاد فناوری نجات بخش. ما خوش شانس هستیم که تیم های دانشجویی بسیار جالبی در اینجا در Bath داریم، اما در مورد ما این واقعیت که کار ما می تواند به طور بالقوه به افراد مبتلا به بیماری های جدی کمک کند بسیار جذاب است.”

قلب مصنوعی که تیم Bath در حال طراحی است، از طیف وسیعی از مواد پیشرفته درجه پزشکی، فناوری‌های روباتیک و ویژگی‌هایی از جمله تنظیم خودکار سرعت جریان برای پاسخ‌دهی درست مانند قلب واقعی تشکیل شده است.

دکتر کاترین فریزر، مدرس ارشد مهندسی مکانیک و سرپرست آکادمیک تیم، می‌گوید: «دیدن کاری که تیم انجام می‌دهد و رویکردی که در پیش گرفته‌اند، الهام‌بخش است. تحقیقات خود من در زمینه قلب مصنوعی و فناوری‌های عروقی است، و در حالی که این فناوری‌ها چند سالی است که وجود دارند، دیدن این که چگونه تیم به همان مشکلاتی که ما محققان در حال بررسی آن هستیم نزدیک می‌شود، شگفت‌انگیز است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای مشکل صفحه سیاه Roblox

مهندسي پزشكي و فناوري‌هايي مانند اينها پتانسيل صنعتي عظيمي دارند، بنابراين علاوه بر كسب تجربيات بزرگ در حل مشكل و مديريت در ورود به رقابت، تيم در حال ايجاد مهارت‌هاي واقعاً مرتبط براي شغل آينده خود است.»

بر اساس موفقیت تیم دانش آموزی

TBH امیدوار است بر موفقیت سایر تیم‌های مهندسی دانشجویی در دانشگاه باث، که در مجموعه‌های مسابقات موتوراسپورت، مسابقات موتور سیکلت، مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین هوایی، دریایی و موشک‌ها می‌سازند و به رقابت می‌پردازند، کمک کند.

آپتون می‌افزاید: «تیم‌های مهندسی دانشجویی موفق در باث سابقه قوی دارند، و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تیم پایدار است و سال به سال وارد این رقابت می‌شود.

هدف ما ایجاد روابط جدید با حامیان مالی و شرکت‌های محلی و فراتر از آن است که می‌توانند از نظر مالی یا با حمایت‌های غیر نقدی مانند مواد، مجوزهای نرم‌افزار یا تخصص‌هایی که می‌توانیم از آنها یاد بگیریم و در قلب مصنوعی خود به کار ببریم، به ما کمک کنند.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nAFZSC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *