جنگجویان فناوری در نبرد برای دموکراسی اسرائیل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم جنگجویان فناوری در نبرد برای دموکراسی اسرائیل
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اسرائیل کشوری است که از روز اول برای موجودیت و بقای خود جنگیده است.

اسرائیلی‌ها با جنگ‌های متعدد و زندگی با تهدیدهای مداوم، اکنون در نبردی سخت برای دموکراسی خود هستند. این نبرد نه با تانک و نه با اسلحه بلکه با قدرت اتحاد، اعتراض و عزم راسخ برای حفاظت از ذات ملت خود انجام می شود.

هفته گذشته، صدها هزار نفر در واکنش به تصویب «لایحه معقولیت» توسط دولت نتان و در اولین قرائت کنست، که بررسی قضایی تصمیمات کابینه، وزرای دولت و سایر مقامات منتخب را به شدت محدود می کند، در سراسر کشور به خیابان ها ریختند.

این لایحه بخشی از یک بسته قانونی بحث برانگیز است که توسط ائتلاف تندرو نتانیاهو ارائه شده است که هدف آن بازنگری اساسی در قوه قضائیه مستقل اسرائیل و مهار کنترل و تعادل قدرت سیاسی است. این هفته دولت قصد دارد این لایحه را برای رای گیری نهایی خود بیاورد.

و پاسخ صریح ما “نه” است.

ما در JVP و کل بخش فناوری پیشرفته اسرائیل، که اعضای آن دسته دسته برای اعتراض بیرون رفتند، در کنار پزشکان، معلمان، اعضای ذخیره نظامی، خلبانان، واحدهای نیروهای ویژه و مردم از هر طبقه‌ای، به دیکتاتوری نه می‌گویند و به دموکراسی بله.

اغلب، در تاریخ کشورها، لحظات کلیدی بحران واقعی و وجودی وجود دارد که پاسخی در مورد ارزش ها می طلبد.

علاوه بر کمک‌هایشان به اقتصاد اسرائیل، جامعه فناوری نقش حیاتی دموکراسی و فضای باز اجتماعی را در پرورش نوآوری، اختراع و خلاقیت به رسمیت می‌شناسد. این ارزش‌ها اساس روحیه ملی است که موفقیت کشور را در صحنه جهانی پیش می‌برد. در نتیجه، بخش فناوری پیشرفته با سایر صنایع متحد شده است تا در دفاع از اصول دموکراتیک که به اسرائیل اجازه شکوفایی داده است، متحد بایستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پرشین چت چیست؟ | معرفی پرشین چت و چت روم های شلوغ فارسی

ما اجازه نمی دهیم آزادی های ما توسط دولتی تضعیف شود که به دنبال تحکیم قدرت و از بین بردن اصولی است که اسرائیل را به چراغ دموکراسی در منطقه تبدیل کرده است.

آنچه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در بسیاری از ما یافته است، جنگجویان هستند. همانطور که ما در خط مقدم رزمنده بوده ایم، در این نبرد برای دموکراسی نیز رزمنده هستیم. ما درک می کنیم که قدرت یک ملت نه تنها در قدرت نظامی بلکه در تعهد آن به حفظ ارزش های عدالت، برابری و آزادی نهفته است. چون این ارزش‌ها در معرض تهدید قرار می‌گیرند، دست روی دست نخواهیم گذاشت.

با تظاهرات گسترده هفته گذشته و تظاهرات بیشتر برنامه ریزی شده در این هفته، اسرائیلی ها از میانه، چپ و راست میانه رو پیام قدرتمندی را به نتانیاهو و شرکای راست افراطی او می رسانند: بازنگری قضایی که او و آنها تلاش می کنند رهبری کنند غیرقابل قبول است و اجازه عبور داده نخواهد شد. ما اجازه نمی‌دهیم اسرائیل در مسیر خطرناک حکومت‌داری غیرلیبرالی که در کشورهایی مانند لهستان و مجارستان شاهد آن هستیم، لغزند. قدرت کشور ما در دموکراسی پر جنب و جوش آن نهفته است، جایی که حاکمیت قانون حاکم است و حقوق هر شهروندی محافظت می شود.

در کشوری با چنین پیوندهای اجتماعی قوی و با این همه مردم که فداکاری کرده اند و بهای گزافی پرداخته اند، نمی توانیم اجازه دهیم این دولت سیستم قضایی را ربوده و اسرائیل را از یک لیبرال دموکراسی مغرور و سخت به دست آمده به چیزی تبدیل کند که دیگر آن را نمی شناسیم.

برای اسرائیلی ها، دموکراسی و گشودگی اجتماعی، شرایط بسیار اساسی نوآوری، اختراع و خلاقیت است. این روح ملی ماست.

عزم جمعی برای دفاع از اصول دموکراتیک منعکس کننده پیوندهای عمیق اجتماعی و این باور است که حفظ دموکراسی برای موفقیت مستمر و سعادت ملت حیاتی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Guardtech محدوده اتاق تمیز را در نمایشگاه نوآوری Med-Tech ارائه می کند

فناوری و نوآوری – برای JVP و بسیاری در بخش فناوری پیشرفته و سایر صنایع – در تقویت همکاری و مشارکت با سایر اکوسیستم‌های فناوری و تجاری، نه تنها در ایالات متحده، اروپا و آسیا، بلکه در خاورمیانه نیز مؤثر بوده است. کشورهایی مانند امارات متحده عربی، مراکش، عربستان سعودی، مصر و اردن به متحدانی در تعقیب پیشرفت فناوری و رشد اقتصادی تبدیل شده اند.

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم هر آنچه ساخته‌ایم توسط دولتی که قصد آسیب رساندن به قوه قضاییه مستقل اسرائیل، سنگ بنای هر دموکراسی را دارد، ویران شود. بخش فناوری پیشرفته، همراه با صنایع مختلف دیگر، در تعهد خود برای حفاظت از ارزش‌های دموکراتیک که موفقیت اسرائیل را در صحنه جهانی به پیش برده است، متحد می‌ایستد.

همانطور که آنها در خط مقدم پیشرفت تکنولوژی جنگجو بوده اند، اکنون نیز جنگجویان در مبارزه برای حفاظت از روح دموکراتیک ملت خود هستند. عزم برای غلبه بر این بحران وجودی و حفظ ارزش های اصلی که هویت و قدرت اسرائیل را مشخص می کند، گواهی بر انعطاف پذیری و اتحاد مردم اسرائیل است. این لحظه محوری خواستار موضع قاطعانه در قبال ارزش هایی است که تاریخ کشور را شکل داده اند و این لحظه ای است که آینده آن را رقم خواهد زد.

ما بر این امر غلبه خواهیم کرد و افرادی که امروز تلاش می کنند دموکراسی را از مسیر خود خارج کنند، فردا خواهند رفت. اغلب، در تاریخ کشورها، لحظات کلیدی بحران واقعی و وجودی وجود دارد که پاسخی در مورد ارزش ها می طلبد.

برای اسرائیل، این یکی از آن لحظات است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wVCVpi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *