حاشیه های تسلا به ما یادآوری می کند که تسلا یک خودروساز است نه یک شرکت فناوری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم حاشیه های تسلا به ما یادآوری می کند که تسلا یک خودروساز است نه یک شرکت فناوری
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سهام تسلا ارزش دارد بیشتر از مجموع فورد، جنرال موتورز، تویوتا، فولکس واگن و استلانتیس. اگرچه تسلا یک خودروساز است، اما بیشتر به عنوان یک شرکت فناوری ارزش گذاری می شود، با قیمت سهام که آن را در اردوگاه شرکت هایی مانند ، انویدیا و قرار می دهد.

اما این قیمت سهم این هفته پس از گزارش شرکت کاهش حاشیه سود خودرو در سه ماهه دوم ضربه خورد. سهام تسلا روز چهارشنبه پس از گزارش درآمد به ۲۹۱.۲۶ دلار بسته شد، اما از آن زمان در زمان نوشتن این مقاله به ۲۶۱.۵۶ دلار کاهش یافته است.

حاشیه سود تسلا که زمانی قوی بود، از سه ماهه دوم سال 2022 به طور مداوم در حال کاهش بوده است، اما برای اولین بار در نیمه اول سال 2023 به زیر 20 درصد رسید.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، این تخفیف‌ها را به کاهش تقاضا در یک محیط اقتصادی نامطمئن نسبت داده است، اما تحلیلگران همچنین شاهد باد مخالف در مسائل زنجیره تامین و افزایش رقابت هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه حل برتر برای عدم عضویت در بازی های Roblox

با ادامه نزول قیمت سهام، خرس‌ها می‌گویند که قیمت سهام تسلا در حال بازتاب واقعیت این شرکت است: تسلا یک بزرگ را مطرح می‌کند، اما در نهایت، این فقط یک خودروساز است که مشکلات خودروساز دارد.

کوین تینان، تحلیلگر ارشد خودرو در بلومبرگ اینتلیجنس، به TechCrunch+ گفت: «آنها مانند بقیه یک خم کن فلزی هستند. گاوها از شما می‌خواهند که باور کنید تسلا به نوعی شرکت متفاوتی است و سزاوار ارزش‌گذاری متفاوتی است که بیشتر شبیه آن چیزی است که شما برای یک شرکت فناوری هزینه می‌کنید. اما واقعیت این است که در حال حاضر حاشیه‌هایی برای خودروسازان دارد. این شرکت مشکلات خودروساز و چرخه‌ای خودروساز را در تجارت اصلی خود دارد.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/esIKGB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *