حذف اکانت اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

زمان مطالعه: 4 دقیقه


از پیمایش بی پایان خسته شده اید؟ آیا می خواهید ردپای دیجیتال خود را کاهش دهید؟ دلیل شما هر چه باشد، می توانید این مراحل را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه حساب خود را در سال 2021 حذف کنید.


چند سال گذشته اینستاگرام را به عنوان یکی از، اگر نگوییم محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در تمام رسانه‌های اجتماعی معرفی کرده‌اند. این مکانی عالی برای کاربران است تا بتوانند با اطرافیان خود در ارتباط باشند و بخش های مختلف زندگی خود را به اشتراک بگذارند. با این حال، از زمان راه‌اندازی آن در سال 2010، این سایت بسیار بیشتر از مکانی برای دیدن آنچه دوستان شما انجام داده‌اند تبدیل شده است.

مانند بسیاری از اشکال دیگر رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام هم اکنون سرمایه‌گذاری زیادی برای این دارد که شما تا حد امکان زمان بیشتری را در برنامه صرف کنید. در چندین سال گذشته، آنها پلتفرم را به گونه‌ای گسترش داده‌اند که دارای ویژگی‌هایی مانند قرقره‌ها، خرید، و صفحه کاوش بهبودیافته باشد. و در حالی که هر یک از این ویژگی‌ها ممکن است تجربه شما را در حین استفاده از برنامه بهبود بخشند، اما مطمئناً پیمایش بی‌معنا را نیز تشویق می‌کنند. ناگفته نماند که آنها ردپای دیجیتال شما را افزایش می دهند زیرا اینستاگرام به طور مداوم فعالیت شما را با الگوریتم های خود ردیابی می کند. یکی از مؤلفه‌های اصلی در متقاعد کردن کاربران برای صرف زمان در برنامه، نشان دادن محتوایی است که به طور خاص برای آنها تنظیم شده است. و اگرچه ممکن است راحت باشد، اما غرق شدن در پست‌هایی شبیه به پست‌هایی که اخیراً مشاهده کردید، غیرقابل انکار وحشتناک است. بنابراین، اگر بیش از حد مصرف می کند یا وقت و انرژی دیجیتال شما را می گیرد، نکات ما را در مورد نحوه حذف اینستاگرام در سال 2021 دنبال کنید.

غیرفعال کردن یا حذف اینستاگرام

اولین قدم مهم این است که تصمیم بگیرید که آیا می خواهید حساب اینستاگرام خود را به طور موقت غیرفعال کنید یا به طور دائم حذف کنید. شاید یک آزمون بزرگ یا مصاحبه شغلی برای آماده شدن داشته باشید و برای تمرکز نیاز به کمک داشته باشید. یا شاید شما به سادگی می خواهید یک سم زدایی دیجیتالی برای چند هفته انجام دهید و نیاز به استراحت دارید! صرف نظر از انگیزه شما، یک راه ساده وجود دارد که می توانید اکانت اینستاگرام خود را به جای حذف کامل آن در حالت تعلیق قرار دهید. به خاطر داشته باشید که اگر به طور موقت حساب خود را غیرفعال کنید، هیچ یک از محتوا یا فعالیت های آن برای شما یا سایر کاربران قابل مشاهده نخواهد بود. این بدان معناست که نمایه، پست‌ها، نظرات و لایک‌های شما در زمانی که اکانت شما غیرفعال است پنهان می‌شوند.

  1. در دستگاه تلفن همراه یا مرورگر وب خود وارد حساب اینستاگرام خود شوید
  2. کلیک کنید بر روی نماد دایره ای با عکس نمایه خود در سمت راست بالای صفحه
  3. انتخاب کنید تنظیمات
  4. کلیک اکانت من را موقتاً غیرفعال کنید در پایین صفحه
  5. دستورالعمل ها را دنبال کنید و رمز عبور خود را وارد کنید تا به طور موقت حساب خود را غیرفعال کنید
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Wi-Fi 6 در مقابل Wi-Fi 6E: به کدام استاندارد نیاز دارید؟

نحوه حذف اکانت اینستاگرام در سال 2021

بنابراین، اگر مکث کردن حساب شما کافی نباشد، چه؟ شاید شما در حال تمرین بهداشت دیجیتال هستید و می خواهید حضور آنلاین خود را تمیز کنید. یا شاید از پیگیری فعالیت اینستاگرام خود خسته شده اید و می خواهید کنترل حریم خصوصی دیجیتال خود را دوباره به دست بگیرید. اگر می خواهید وب را از شر حساب اینستاگرام خود خلاص کنید، باید آن را برای همیشه حذف کنید.

در تلاشی ناامیدانه برای منصرف کردن کاربران از حذف برنامه، اینستاگرام کاربران را مجبور می کند تا در صورت تمایل به حذف دائمی حساب خود، به مرورگر وب وارد شوند. با توجه به اینکه اکثر کاربران از طریق گوشی های خود به این برنامه دسترسی دارند، عجیب به نظر می رسد، درست است؟ خوب، این فقط نمونه دیگری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که هر کاری که می توانند انجام می دهند تا شما را در چنگال خود نگه دارند! توجه به این نکته مهم است که اگر می‌خواهید هر یک از محتوای نمایه خود (عکس‌ها، ویدیوها و غیره) را بخواهید، باید قبل از حذف حساب خود در جای دیگری ذخیره شوند. اگر بدون ذخیره حذف کنید، دیگر نمی توانید از طریق اینستاگرام به آن محتوا دسترسی پیدا کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ۱۱ روش برای رفع عدم کارکرد Swipe Up در آیفون

اکنون، اگر آماده فرار هستید، کافی است این مراحل ساده را در مورد نحوه حذف حساب اینستاگرام خود برای همیشه دنبال کنید:

  1. با یک مرورگر وب وارد حساب اینستاگرام خود شوید
  2. بازدید کنید https://اینستاگرام.com/accounts/remove/request/permanent/
  3. دلیلی را که می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید انتخاب کنید و روی گزینه Permanently Delete My Account کلیک کنید

رعایت بهداشت دیجیتال

اگر به دنبال کاهش ردپای دیجیتال خود و بهبود حریم خصوصی آنلاین خود هستید، خلاص شدن از شر رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای شروع است. در سال 2021، اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی یک تهدید بزرگ برای حریم خصوصی داده های شما هستند. آنها برای ثبت نام به اطلاعات شخصی زیادی از شما نیاز دارند و دائماً شما را برای اهداف بازاریابی دنبال می کنند. حذف حساب‌های رسانه‌های اجتماعی انتخابی دشوار است زیرا بسیاری از ما به طور منظم از آنها استفاده می‌کنیم، اما اگر به حریم خصوصی دیجیتال خود اهمیت می‌دهید، ممکن است کار درستی باشد. و اگر واقعاً می خواهید بدون نگرانی وب را مرور کنید، ممکن است عاقلانه باشد که اطلاعات خود را به طور کامل از اینترنت پاک کنید.

اینترنت به قدری بخش رایج زندگی ماست که اغلب با تسلیم کردن حریم خصوصی خود مشکلی نداریم. اما شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید! شما می توانید هر دو را داشته باشید. و شما می توانید این کار را با کمک سرویسی مانند Privacy Bee انجام دهید. Privacy Bee نه تنها با شما کار می کند تا داده های شما را از سایت هایی که نمی خواهید به آنها اعتماد کنید پاک کند، بلکه دائماً برای تهدیدات حریم خصوصی شما نیز نظارت می کند. برای ایمن نگه داشتن خود و خانواده‌تان از خطرات وب تلاش می‌کنید، اما می‌توانید به Privacy Bee اجازه دهید کارهای سنگین را برای شما انجام دهد!

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fEg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *