دادگاه یکپارچه ثبت اختراع: معنای آن برای medtech

زمان مطالعه: 5 دقیقه

شرکت IP Mewburn Ellis نظراتی را در مورد اینکه پتنت واحد و افتتاح دادگاه یکپارچه پتنت می تواند برای شرکت های medtech معنی داشته باشد ارائه می دهد.

ایده ثبت اختراع واحدی که چندین کشور اروپایی را پوشش می‌دهد برای چندین دهه وجود داشته است و در 1 ژوئن 2023، سرانجام ثبت اختراع واحد (UP) همراه با یک دادگاه جدید اروپایی، دادگاه واحد ثبت اختراع (UPC) که صلاحیت انحصاری دارد، به وجود آمد. بر روی UP جدید

به طور سنتی، درخواست‌های ثبت اختراع اروپایی به طور متمرکز در اداره ثبت اختراع اروپا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و در زمان اعطای، صاحب امتیاز تصمیم می‌گیرد که در کدام کشورهای اروپایی حق ثبت اختراع را تأیید کند. نتیجه، مجموعه‌ای از اختراعات ملی اروپایی بود که هر کدام هزینه نگهداری سالانه خود را دریافت می‌کردند و هر کدام باید به طور جداگانه در دادگاه‌های ملی مختلف مطرح می‌شد، اگر تصور می‌شد در حوزه‌های قضایی متعدد نقض شده است.

با معرفی UP و UPC، شرکت‌های medtech همچنان می‌توانند درخواست‌های ثبت اختراع اروپایی خود را به طور متمرکز در EPO به همان روش قبلی تحت پیگرد قانونی قرار دهند، اما در صورت اعطای شما می‌توانید انتخاب کنید که یک پتنت واحد (در حال حاضر) 17 کشور اتحادیه اروپا را تحت پوشش قرار دهید. از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، برای مثال). UP حاصل یک حق اختراع واحد و غیرقابل تقسیم است که اثر واحدی در بین هفده کشور شرکت کننده دارد. UP یک هزینه نگهداری سالانه را جذب می کند که هزینه های تعمیر و نگهداری را برای تمام هفده کشور پوشش می دهد.

انتظار می رود کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا بعداً به UP بپیوندند. غیبت های قابل توجه از محدوده UP اسپانیا و لهستان و همه کشورهای غیر اتحادیه اروپا (از جمله بریتانیا، سوئیس و نروژ، به عنوان مثال) هستند، اما این استثنائات همچنان می توانند از طریق مسیر اعتبارسنجی سنتی از درخواست ثبت اختراع اروپایی پوشش داده شوند.

استفاده از مسیر UP در حال حاضر اختیاری است و بنابراین شرکت‌های medtech باید مزایا و معایب را قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک UP به صورت اعطایی یا ادامه استفاده از مسیر اعتبارسنجی سنتی برای بسته‌ای از پتنت‌های ملی اروپایی در نظر بگیرند.

یکی از ملاحظات هزینه است. برای شرکت‌های Medtech که معمولاً حق اختراع اروپایی خود را در چهار یا چند کشور اتحادیه اروپا که اکنون در UP شرکت می‌کنند تأیید می‌کنند، می‌توان با انتخاب یک UP در هزینه صرفه‌جویی کرد. این صرفه جویی در هزینه از صرفه جویی های بالقوه در هزینه ترجمه به صورت بلاعوض و صرفه جویی در هزینه های جاری به دلیل پرداخت تنها یک هزینه نگهداری سالانه برای UP (به جای هزینه های تعمیر و نگهداری جداگانه در هر کشور) تشکیل شده است. با این حال، باید توجه داشت که صرفه‌جویی در هزینه‌های احتمالی کاهش می‌یابد اگر شما معمولاً در چندین کشور اعتبارسنجی کنید اما به طور انتخابی حفاظت خود را فقط در چند کشور کوتاه کنید (به خصوص اگر آن کشورها شامل کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشند). در واقع، در آن شرایط، هزینه یک UP ممکن است بیشتر از هزینه مسیر اعتبارسنجی سنتی باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 بهترین نکته و ترفند Samsung Galaxy Z Fold5

نکته دیگر این است که اگر شما یک UP را انتخاب کنید، حق اختراع حاصل منحصراً تحت صلاحیت دادگاه یکپارچه ثبت اختراع جدید است. این مزیت را دارد که UP می تواند به صورت مرکزی مورد دعوا قرار گیرد، یعنی در مواردی که شما معتقدید نقض در چندین کشور شرکت کننده UP رخ می دهد، می توانید به جای اینکه مجبور باشید به طور جداگانه در چندین دادگاه ملی دعوا کنید، یک دادرسی نقض واحد را در UPC آغاز کنید. تصمیم حاصل در سراسر حوزه قضایی UP قابل اجرا خواهد بود. این می‌تواند با تسهیل، سریع‌تر و ارزان‌تر کردن رسیدگی به تخلفات، مزایای قابل‌توجهی را برای شرکت‌های medtech ارائه دهد.

با این حال، طرف دیگر این است که روند ابطال می تواند به طور متمرکز در UPC مطرح شود، یعنی یک شخص ثالث می تواند اعتبار UP شما را در UPC به چالش بکشد و در صورت موفقیت آمیز بودن، شما حفاظت از حق اختراع خود را در تمام حوزه های قضایی شرکت کننده UP از دست خواهید داد. در یک حرکت. بنابراین، انتخاب یک UP در واقع قرار دادن تمام تخم مرغ های شما در یک سبد است. این ممکن است برای نوآوری های Medtech که برای شما ارزش تجاری قابل توجهی دارند عاقلانه نباشد. به طور خلاصه، مزایای اجرای پاناروپایی باید با خطر لغو پاناروپایی سنجیده شود.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که UPC هنوز آزمایش نشده است. اگرچه از قضات با تجربه ثبت اختراع تشکیل شده است که از سراسر کشورهای عضو UP انتخاب می شوند و انتظار می رود تصمیمات با کیفیت بالا صادر کنند، ناگزیر تا زمانی که مجموعه ای از قانون مورد UPC ایجاد نشود، عدم اطمینان در مورد قابل پیش بینی بودن تصمیمات UPC وجود خواهد داشت.

به طور خلاصه، ما توصیه می کنیم که شرکت های medtech فقط در موارد زیر یک UP را انتخاب کنند:

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای کاهش خودکار صدای مک بوک

الف) در مواردی که می خواهند از نوآوری خود در بیش از چهار حوزه قضایی که در UP شرکت می کنند محافظت کنند و در جایی که احتمالاً می خواهند این حوزه قضایی حمایت را برای طول عمر اختراع (یا حداقل برای یک دوره طولانی مدت) حفظ کنند. ) و

ب) آنها از چیزی که باعث نگرانی آنها در مورد اعتبار اختراعشان می شود که می تواند آن را در برابر ابطال مرکزی آسیب پذیر کند، آگاه نیستند.

با توجه به این که، در تجربه ما، اعتبار معمولاً بر اساس افشاهای قبلی که دارنده اختراع در زمان اعطا از آن بی خبر بود، به چالش کشیده می شود، ممکن است ایمن ترین راه این باشد که UP را انتخاب نکنیم و در عوض از مسیر اعتبارسنجی سنتی استفاده کنیم که در آن فناوری محافظت شده در پتنت است. به خصوص از نظر تجاری برای شما مهم است.

یک نکته نهایی که باید در نظر بگیرید این است که در مواردی که شما یک بسته اختراع ملی اروپایی دارید که قبل از اجرایی شدن UP/UPC اعطا شده است، پتنت های ملی اروپایی در کشورهای شرکت کننده UP نیز به طور پیش فرض تحت صلاحیت UPC جدید قرار می گیرند. . با این حال، می‌توان با پر کردن یک فرم نسبتاً ساده، نسبت به انصراف این پتنت‌ها از حوزه قضایی UPC اقدام کرد. اگر شما هر گونه اختراع اروپایی اعطا شده دارید که اهمیت تجاری قابل توجهی دارد یا نگرانی در مورد اعتبار آنها دارید، ممکن است بخواهید به منظور جلوگیری از خطر ابطال مرکزی، آنها را از حوزه قضایی UPC خارج کنید. در مواردی که یک پتنت اعطا شده از مراحل مخالفت EPO جان سالم به در برده است، ممکن است بخواهید آن را از UPC کنار بگذارید تا از دادن فرصت بیشتر به حریف برای حمله متمرکز به حق اختراع خود جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که اگر تصمیم گرفتید که می‌خواهید رسیدگی به تخلفات مرکزی را آغاز کنید، می‌توانید بعداً حق ثبت اختراع را دوباره انتخاب کنید.

به طور خلاصه، UP و UPC گزینه جدیدی را برای شرکت‌های medtech ارائه می‌کنند تا بتوانند حق ثبت اختراع خود را در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به دست آورند و به اجرا بگذارند. این گزینه امکاناتی را برای صرفه جویی در هزینه ها و پوشش قضایی گسترده تر به همراه مسیری برای اجرای آسان تر و ارزان تر ثبت اختراع در چند حوزه قضایی ارائه می دهد. با این حال، این باید با خطر ابطال مرکزی سنجیده شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OfV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *