درخواست‌های ChatGPT: نحوه بهینه‌سازی برای فروش، بازاریابی، نوشتن و موارد دیگر

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم درخواست‌های ChatGPT: نحوه بهینه‌سازی برای فروش، بازاریابی، نوشتن و موارد دیگر
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ChatGPT، ربات مبتنی بر OpenAI، جهان را در طوفان فرو برده است.

ChatGPT که قادر به نوشتن ایمیل، مقاله و موارد دیگر با چند دستور کوتاه است، به یکی از سریع‌ترین برنامه‌های در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است. فراتر از آن، به ویژه با راه اندازی افزونه هایی که ربات چت را به برنامه ها، ها و خدمات شخص ثالث متصل می کند، شروع به یافتن جایگاهی در شرکت کرده است.

اما ChatGPT همیشه همکارترین دستیار نیست. دریافت آن به خروجی چیزی خاص نیاز به تنظیم دقیق دستورات دارد.

تعدادی از منابع و راهنماها برای نوشتن سریع ChatGPT از زمان راه اندازی این ابزار پدید آمده است. اما دنبال کردن همه آنها به خصوص آسان نیست – یا شهودی. برای کمک به افرادی که هم تازه وارد ChatGPT شده اند و هم به دنبال یادگیری ترفندهای جدید هستند، ما لیستی از بهترین دستورات ChatGPT را برای انواع مختلف گردش کار – به ویژه نوشتن، بازاریابی، فروش، دانش آموزان و علاقه مندان به فناوری – گردآوری کرده ایم.

بهترین درخواست ChatGPT برای فروش

هیچ کس دوست ندارد ایمیل های فروش بنویسد. هیچکس. و در حالی که ابزارهای زیادی برای مقابله با این کار وجود دارد، بسیاری به الگوهایی با زبان غیر قابل انعطاف و تکراری تکیه می کنند. در مورد ChatGPT اینطور نیست.

با این حال، هنگام نوشتن دستورات فروش برای ChatGPT، جمله بندی واقعاً مهم است. به عنوان مثال، دستور زیر را در نظر بگیرید:

یک ایمیل سرد مختصر و غیررسمی برای فروشنده بنویسید.

مقایسه کنید با:

یک ایمیل سرد برای سرنخ فروش بنویسید.

متوجه خواهید شد که نتایج برای اولین درخواست توصیفی بسیار بهتر – از نظر عینی بهتر – از نتایج دوم است. اگرچه کامل نیستند، اما نقطه شروع بسیار بهتری برای چیزی هستند، خوب، قابل ارسال.

می‌توانید تنظیمات دقیق ChatGPT را بیشتر انجام دهید. فرض کنید می‌خواهید برای ایمیل‌های جستجوگر لینکدین کپی کنید – لینکدین مکانی عالی برای جستجوی سرنخ‌های فروش است (همانطور که بسیاری از بازاریابان می‌دانند). درخواستی مانند:

خلاصه John's Linkedin: [insert text here] یک ایمیل سرد برای کتی که به تازگی در لینکدین پیدا کردم بنویسید.

کیتی پترسون در وبلاگ Zapier به آن ضربه زد. نتیجه به طرز چشمگیری شخصی‌سازی شده بود – و حقیقتاً، بسیار بهتر از بسیاری از هرزنامه‌های فروش که در طول سال‌ها دریافت کرده‌ام.

ChatGPT نیازی نیست به حوزه ایمیل محدود شود. Vidyard در مورد چگونگی استفاده از این ابزار برای خودکارسازی اسکریپت های تماس سرد یا فرآیندهای فروش می نویسد. چیزی شبیه این را امتحان کنید:

برای یک مشاور بازاریابی که راه‌حل‌هایی برای کسب‌وکارهای کوچکی که با دید آنلاین کم و رتبه‌بندی ضعیف در موتورهای جستجو دست و پنجه نرم می‌کنند، پیشنهاد می‌دهد، یک پیشنهاد فروش بنویسید.

باز هم، به احتمال زیاد باید نتایج را تغییر دهید. اما غیر قابل انکار، این یک صرفه جویی در زمان است.

بهترین درخواست های ChatGPT برای بازاریابی

ChatGPT یک ابزار بازاریابی عالی است – یا می تواند باشد، اگر از مجموعه درخواست های مناسب استفاده کنید. مانند نوشتن، نیاز به دانستن اینکه به چه روش‌های خاصی می‌توان مدل را تحریک کرد تا منظور شما را بفهمد.

همانطور که هر بازاریاب آنلاین می داند، کلمات کلیدی بخش مهمی از پازل هستند. خوشبختانه، ChatGPT یک تولید کننده کلمات کلیدی شایسته است. از اعلان استفاده کنید:

ایجاد لیستی از کلمات کلیدی برای [insert text here]، از جمله کلمات کلیدی دم بلند و با عملکرد بالا.

این یک دستور شروع مناسب برای هر نسخه ای که می خواهید بنویسید ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مزیت بیرونی که سرمایه گذار شما ممکن است به آن علاقه مند باشد

صحبت از کپی طوفان فکری، بر کسی پوشیده نیست که ChatGPT می‌تواند در اینجا نیز مفید باشد – چه برای یک تبلیغ یا پست رسانه‌های اجتماعی. به عنوان مثال، به این دستور Tory Wenger در Madgicx نگاهی بیندازید، که واقعاً میزان خاصیت پذیرفتن ChatGPT را نشان می دهد:

یک نسخه تبلیغاتی جذاب برای کمپین تبلیغاتی فیس بوک خود بسازید، کاربرانی را که قبلاً از وب سایت ما بازدید کرده اند را هدف قرار دهید و احساس فوریت را ایجاد کنید، همچنین پیشنهاد ما را برای تبلیغ انحصاری اضافه کنید تا آنها را به اقدام ترغیب کنید. پیشنهاد است [insert text here].

به همین راحتی است.

ChatGPT همچنین می تواند مشاوره بازاریابی و برند ارائه دهد، چه باور کنید چه نه، و به سوالات سخت با عمق و ظرافت شگفت انگیز پاسخ دهد. گوردون دانلی از Wordstream از ChatGPT پرسید که چگونه به نظرات منفی و تبلیغات پاسخ دهد:

به عنوان یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی، چگونه به افرادی که در توییتر مطالب منفی درباره محصولات من می نویسند پاسخ دهم؟

پاسخ ChatGPT؟ ایمیلی با فرمول دیپلماتیک که در آن بازخورد درباره یک محصول درخواست می‌کند، با استفاده از عباراتی مانند «بازخورد شما برای ما ضروری است» و «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که از انتظارات شما فراتر رفته‌ایم». در مورد اندازه گیری شده صحبت کنید!

بهترین دستورات ChatGPT برای نوشتن

وقتی صحبت از نوشتن به میان می‌آید، ChatGPT می‌تواند در واقع یک همراه مفید باشد – به عنوان یک ابزار طوفان فکری یا ساده‌سازی بخش‌های یکنواخت‌تر فرآیند نوشتن عمل می‌کند. اما چت بات همیشه هدایت پذیرترین یا قابل پیش بینی ترین نیست، مگر اینکه از عبارات سریع و خاص استفاده کنید.

به عنوان مثال، ChatGPT “priming” می تواند لحن و زمینه را تنظیم کند. درخواستی مانند:

“من یک وبلاگ نویس فناوری هستم و برای نوشتن یک پست وبلاگ به کمک شما نیاز دارم. موضوع CES است. این پست باید برای افرادی که به گوشی های هوشمند جدید و آینده علاقه مند هستند مفید باشد. هنوز شروع به نوشتن نکنید. آیا می فهمی؟”

این ابزار را “زمین” می کند و زمینه ChatGPT را برای سوالات آینده فراهم می کند.

نکته جالب دیگر استفاده از نقاط گلوله برای هدایت ChatGPT هنگام نوشتن است. سعی کنید از یک فرمان مانند:

با توجه به نکات زیر یک مقدمه بنویسید:

  • این مقاله در مورد یک محصول فناوری جدید – سرخ کن هوای بی سیم است.
  • قیمت این محصول 20 دلار است.
  • این محصول در تاریخ 16 ژوئن برای فروش در دسترس خواهد بود

در یک لحظه، ChatGPT چیزی منسجم ایجاد می کند که جزئیات هر یک از گلوله ها را در بر می گیرد.

ChatGPT همچنین می‌تواند به تقلید از سبک، صدا و لحن «آموزش» داده شود – یک ویژگی مفید در مواردی که سعی می‌کنید قسمت‌هایی از مقاله یا مقاله را کامل کنید. در حال تلاش برای وارد کردن این فرمان:

متن زیر را از نظر سبک، صدا و لحن آنالیز کنید. برای نوشتن یک پاراگراف جدید با همان سبک، صدا و لحن، یک درخواست ایجاد کنید. [insert text here]

ممکن است همیشه درست نباشد. اما هنگامی که دستور نوشتن به این روش داده می شود، ChatGPT به احتمال زیاد چیزی قابل استفاده و روشنگر تولید می کند.

بهترین دستورات ChatGPT برای دانش آموزان

هر مؤسسه دانشگاهی با ایده استفاده از ChatGPT به عنوان یک ابزار نوشتاری – یا حتی کمک نوشتن موافق نیست. اما دیگران چنین هستند – و برای گنجاندن ChatGPT در برنامه های درسی خود تلاش زیادی کرده اند. این نویسنده از اردوی دوم پشتیبانی می‌کند، اما به دانش‌آموزان توصیه می‌کند از ChatGPT در جایی که توسط مربی ممنوع است استفاده نکنند. به شما هشدار داده شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Telly، تلویزیون هوشمند «رایگان» با تبلیغات، دارای پرچم قرمز خط مشی رازداری است

وقتی صحبت از اعلان‌های ChatGPT متمرکز بر آموزش به میان می‌آید، واقعاً آسمان حد است. این واقعاً به وظیفه و ماهیت کار بستگی دارد. به عنوان مثال می توانید یک اعلان مانند این را امتحان کنید:

به من کمک کنید تا یک مقاله تحقیقاتی در مورد علل انقلاب آمریکا بنویسم

یا اعلانی مانند:

آیا می توانید به من کمک کنید که اهمیت مگنا کارتا را توضیح دهم؟

و ChatGPT تمام تلاش خود را می کند تا به روشی منطقی – اگر نه کاملاً منطقی – پاسخ دهد.

یک کلمه هشدار هنگام درخواست از ChatGPT برای حقایق و ارقام: همیشه درست نمی شود. گاهی اوقات، به لطف پدیده ای به نام توهم، چت بات چیزهایی را – با اطمینان بسیار – از پارچه کامل اختراع می کند. به همین دلیل عاقلانه است که پاسخ‌های ChatGPT را قبل از چسباندن آنها در یک قطعه بررسی کنید.

یک بار دیگر، می توان از ChatGPT خواسته شد تا کاری بیش از نوشتن یک مقاله یا پاسخ دادن به سؤالات اصلی موضوعی انجام دهد. این دستور را در نظر بگیرید:

به من کمک کنید تا یک برنامه مطالعاتی برای امتحانات آینده ام در تاریخ و علوم سیاسی ایجاد کنم.

شما باید بیشتر از “تاریخ و علوم سیاسی” صحبت کنید، مبادا توصیه ها بیش از حد گسترده باشد. اما ChatGPT – در حالی که مطالعه را برای شما انجام نمی دهد – باید یک نقطه شروع معقول ارائه دهد.

بهترین دستورات ChatGPT برای علاقه مندان به فناوری

ما ثابت کرده ایم که ChatGPT نویسنده خوبی است. اما آیا می‌دانستید که آن هم یک کدنویس و یک ریاضیدان است؟

فرض کنید می خواهید یک فرم وب اولیه برای جمع آوری اطلاعات تماس ایجاد کنید. ChatGPT با خوشحالی این کار را برای شما با درخواستی مانند:

به عنوان یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت عمل کنید، برنامه ای بنویسید که اطلاعات یک فرم را بررسی کند. نام و ایمیل الزامی است، اما آدرس و سن الزامی نیست.

کد به دست آمده ممکن است حاوی برخی از اشتباهات باشد. ChatGPT مطمئناً کامل نیست. اما باید یک نقطه شروع معقول باشد.

در یک مورد استفاده پیچیده تر، ChatGPT می تواند پرس و جوهای پایگاه داده را برای برنامه ها بنویسد – وظیفه ای که معمولاً زمان مناسبی (و گاهی اوقات آزمون و خطا) می گیرد. این دستور را برای MySQL، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های پایگاه داده رابطه‌ای امتحان کنید:

یک پرس و جو MySQL بنویسید

جداول: کاربران و سفارشات

مورد نیاز: باید اطلاعات کاربری را که امروز بالاترین سفارش را انجام داده است، ارائه دهد

باز هم، نتایج لزوماً خارج از جعبه قابل استفاده نخواهد بود. اما آنها به شما کمک می کنند تا به جایی که باید باشید برسید.

در مورد سوالات ریاضی هم همینطور. یکی از درخواست‌های اخیر مورد علاقه من از PromptHero، یک پایگاه داده سریع هوش مصنوعی، این است:

من از شما می خواهم که به عنوان یک معلم ریاضی عمل کنید. من برخی از معادلات یا مفاهیم ریاضی را ارائه خواهم کرد و وظیفه شما خواهد بود که آنها را با عبارات قابل درک توضیح دهید. این می تواند شامل ارائه دستورالعمل های گام به گام برای حل یک مشکل، نشان دادن تکنیک های مختلف با تصاویر یا پیشنهاد منابع آنلاین برای مطالعه بیشتر باشد. اولین درخواست من این است که “من به کمک نیاز دارم تا بفهمم احتمال چگونه کار می کند.”

متوجه خواهید شد که ChatGPT می تواند به طرز شگفت انگیزی یک معلم متفکر باشد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GBefih
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *