دیدگاه متا برای Threads بیشتر یک مرکز خرید بزرگ است تا میدان عمومی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم دیدگاه متا برای Threads بیشتر یک مرکز خرید بزرگ است تا میدان عمومی
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

در آخرین نشانه که بعید است Threads مشابه جدید متا جوهره نسل قبلی خود را در بر بگیرد، ظاهراً این شرکت به طور فعال علاقه ای به پرورش برنامه جدید خود به مرکز مفید اخبار فوری و رویدادهای جهانی ندارد.

در پاسخ به سوالی از الکس هیث از The Verge، آدام موسری، رئیس ، که در حال حاضر یکی از افراد تبلیغاتی پیش‌فرض Threads نیز هست، گفت که هدف متا جایگزینی توییتر نیست، بلکه «ایجاد یک میدان عمومی برای جوامع در اینستاگرام است که هرگز واقعاً توییتر و برای جوامعی در توییتر (و دیگر پلتفرم‌ها) که به مکانی کمتر عصبانی برای مکالمات علاقه دارند، اما نه همه توییتر را پذیرفت.

آدام موسری در موضوعات

او ادامه داد:

“سیاست و اخبار سخت مهم هستند، من نمی خواهم چیز دیگری را بیان کنم. اما برداشت من این است که از منظر پلتفرم، هرگونه تعامل یا درآمد افزایشی که ممکن است ایجاد کنند، ارزش بررسی دقیق، منفی (راست باشیم) یا خطرات یکپارچگی را ندارد.

بیش از اندازه کافی جوامع شگفت انگیز وجود دارد – ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی و غیره – برای ایجاد یک پلتفرم پر جنب و جوش بدون نیاز به ورود به سیاست یا اخبار سخت.

برداشت موسری در اینجا به چند دلیل عجیب و نسبتاً هشدار دهنده است. به عنوان مثال، برخی از روش‌های آنودینی را که فیس‌بوک در طول سال‌ها توصیف کرده است، بازتاب می‌دهد: فقط یک مکان بزرگ، دوستانه و خنثی که مردم می‌توانستند «ارتباط پیدا کنند». عشق بازی. برخلاف بی‌طرفی اعلام شده، شرکت او به شکلی تشریفاتی انگیزه‌های خاصی از محتوا و رفتار را برانگیخت و کاربران فیس‌بوک را عمیق‌تر به اتاق‌های پژواک ایدئولوژیک سوق داد و در عین حال شعله‌های قطبی‌سازی و افراط‌گرایی را که امروز گریبانگیر سیاست جهانی است، شعله‌ور کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه برش اسکرین شات در مک: راهنمای جامع

موسری به‌عنوان رئیس سابق فید خبری فیس‌بوک، همه اینها را می‌داند، اما به نظر می‌رسد که درس‌های اشتباه را از بین می‌برد.

فیس‌بوک پس از شکست‌های شرم‌آور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ و نقش متعاقب آن در میزبانی جنبش Stop the Steal، که با حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا به اوج خود رسید، تصمیم به تغییر نام تجاری و عقب‌نشینی گرفت. عجیب است که موسری وانمود می‌کند که تمایل متا برای یک شبکه اجتماعی شناور در خلاء، که هرگز بر روی جهان تأثیر نمی‌گذارد، به هیچ وجه قابل تحقق است.

البته، “سیاست و اخبار سخت” راه خود را در Threads پیدا خواهند کرد. آنها قبلاً داشته اند – گروه نفرت ضد دگرباش جنسی Libs of را ببینید که آبهای آنجا را آزمایش می کند. بدون سرمایه‌گذاری متا یا آمادگی برای مقابله با نیروهای متا، افراط‌گرایی و اطلاعات نادرست ویروسی بر هر چیزی که منابع خبری قانونی برای سرمایه‌گذاری منابع در برنامه جدید انتخاب می‌کنند، برتری خواهد داشت.

متا بدیهی است که این روزها علاقه ای به تقویت روزنامه نگاری ندارد. این شرکت مدت‌ها خوشحال بوده است که آنچه را که می‌خواهد از سازمان‌های خبری استخراج می‌کند، در حالی که در ازای آن، طعمه‌ها و تاکتیک‌های تغییر را ارائه می‌دهد. متا در حال حاضر دسترسی به اخبار در کانادا را در اعتراض به قانون جدیدی که غول فناوری را ملزم به پرداخت غرامت به ناشران می کند مسدود کرده است. (در حال حاضر ارزش شرکت 745 میلیارد دلار است.)

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین مانیتور قابل حمل برای بازی

جدای از جنگ صلیبی ضد روزنامه نگاری متا، برداشت موسری از میدان عمومی کاملاً غیرتاریخی است.

اینستاگرام و اکنون Threads به شکلی وسواس گونه طراحی شده اند تا کاربران عادی را با برندها ترکیب کنند و فعالیت تجاری را در هر مرحله تشویق کنند. و در حالی که مفهوم والای یک میدان عمومی مجازی یا تالار شهر اغلب توسط مدیران رسانه های اجتماعی برای پیشبرد دستور کار روز برانگیخته می شود، میادین عمومی فقط حوزه تجارت و بازرگانی نیستند. از نظر تاریخی، آنها همچنین قلب فرهنگ و مکانی برای گفتمان سیاسی هستند – خود یک عارضه جانبی آزاردهنده و اجتناب ناپذیر وجود در یک جامعه.

مطمئناً مارک زاکربرگ – یک پسر کلاسیک خودخوان که فرزندان خود را به نام امپراتوران روم نامگذاری کرد – می‌دانستند که فروم رومی فقط یک مرکز خرید روستایی نبود، بلکه مکانی بود که مردم می‌توانستند در آن جمع شوند، در زندگی سیاسی شرکت کنند و اخبار روز را بشنوند.

اصرار متا بر نسخه‌ای کاهش‌یافته و کالایی از زندگی عمومی که با تبلیغات پر شده است، با دیدگاه محدود شرکت مطابقت دارد، اما برای جانشین آینده‌دار توییتر که علاقه چندانی به خود جهان نشان نمی‌دهد، نوبتی ناامیدکننده و البته قابل پیش‌بینی است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Yzr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *