سرمایه گذاری فین تک سه ماهه دوم: LatAm، کارائیب بیش از دو برابر می شود در حالی که پرداخت ها ضربه بزرگی می زند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم سرمایه گذاری فین تک سه ماهه دوم: LatAm، کارائیب بیش از دو برابر می شود در حالی که پرداخت ها ضربه بزرگی می زند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

CB Insights هفته گذشته گزارش وضعیت فین‌تک سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرد و جای تعجب نیست که سرمایه‌گذاری جهانی در این فضا کاهش یافته است. تقریباً نیمی از آن به 7.8 میلیارد دلار رسیده که پایین‌ترین سطح از سال 2017 است.

اما حداقل یک منطقه محله بدی نداشت.

آمریکای لاتین را تجربه کرد افزایش علاقه سرمایه گذاران جهانی در سال‌های اخیر، اما درست مانند سایر مناطق در سطح جهان، در تامین مالی خطرپذیر افت کرده است.

بر اساس گزارش انجمن سرمایه گذاری خصوصی سرمایه در آمریکای لاتین (LAVCA) سرمایه گذاران VC در سال 2022 در 1114 معامله در آمریکای لاتین 7.8 میلیارد دلار به کار بردند که از 15.9 میلیارد دلار در سال 2021 کمتر است. بخش فین تک بزرگترین دریافت کننده دلارهای خطرپذیر در سال 2022 بود که 29 درصد از سرمایه گذاری ها را در سال گذشته تشکیل می داد.

به نظر می رسد که سرمایه گذاران در منطقه همچنان به شرط بندی در این فضا ادامه می دهند. در واقع، طبق گزارش CB Insights State of Fintech Q2، فین‌تک‌ها در LatAm و کارائیب 500 میلیون دلار جذب کردند که 150 درصد QoQ افزایش داشت، در حالی که تعداد معاملات (69) تقریباً همان QoQ باقی ماند. طبق این گزارش، سهم معاملات در مراحل اولیه در سال 2023 به 81 درصد رسیده است که بالاترین میزان در 5 سال گذشته است. معامله برتر منطقه در این سه ماهه به پلتفرم DeFi Kross Wallet مستقر در جزایر کیمن تعلق گرفت که 100 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. (شرکت های بلاک چین و رمزارز در داده های CB Insights به عنوان فین تک محاسبه می شوند). سایر معاملاتی که در طول سه ماهه انجام شد شامل افزایش 60 میلیون دلاری استارتاپ مدیریت هزینه کلارا مستقر در مکزیک و شرکت زیرساخت پرداخت برزیلی Liquido با 26 میلیون دلار درآمد است. (لازم به ذکر است که این دورها در واقع در سال 2021 مطرح شد، اما از آنجایی که به صورت مخفیانه فعالیت می کرد، Liquido اخیراً تأمین مالی را اعلام کرد).

اما به طور کلی، سه ماهه دوم نسبت به استارت آپ های پرداخت مهربان نبود. اگرچه این بخش سال را با قدرت آغاز کرد. منابع مالی به این نوع شرکت ها در طول سه ماهه 75 درصد کاهش یافت و از 8 میلیارد دلار در سه ماهه اول و 4.9 میلیارد دلار برای سه ماهه دوم در سال 2022 به 2 میلیارد دلار رسید. و هیچ تک شاخ جدیدی وجود نداشت.

حجم معاملات صدمه چندانی نداشت، اگرچه سرمایه‌گذاری‌های سه ماهه دوم از 172 معامله در سه ماهه اول 14 درصد کاهش یافت و به 148 معامله رسید. یک نقطه روشن این بود که منابع مالی در مراحل اولیه به شرکت های پرداخت به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسید.

تیپالتی، که حساب های پرداختنی را برای شرکت های متوسط ​​​​بازار خودکار می کند، بهترین معامله سهام در سه ماهه را داشت و 150 میلیون دلار در یک دور رشد جمع آوری کرد و به لیست چشمگیر سرمایه گذاری های غول پیکر خود اضافه کرد. 270 میلیون دلار سری F و 150 میلیون دلار سری E. سایر موارد موجود در این لیست عبارتند از نیمبوس، کلارا، ولت، اسپیف و قسمت ششم.

در نهایت، هر 5 خروجی از عرضه اولیه سهام در سه ماهه از سوی فین تک های مستقر در خارج از ایالات متحده انجام می شود که چهار مورد از آنها از آسیا می آیند. همچنین، بر اساس CB Insights، fntech با کاهش 20 درصدی در فعالیت M&A به 142 خروجی رسید.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ برای The Interchange ثبت نام کنید اینجا.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JxoKsO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *