اپل پیش‌بینی کرده بود که Wi-Fi 6E را به iPhone 15 Pro محدود کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

های آینده ظاهراً از استاندارد اتصال پرسرعت وای فای 6E استفاده خواهند کرد و مدل های غیر پرو از وای فای 6 معمولی استفاده خواهند کرد.

آیفون 14 پرو به صورت عمودی روی میز در کنار صفحه کلید مکانیکی تنظیم شده است
Wi-Fi 6E می تواند انحصاری آیفون های Pro امسال باشد | تصویر: ساموئل انگور/Unsplash

اگر دقیق باشد، دارندگان مدل آیفون 15 پرو از اتصال بی سیم سریعتر و مطمئن تری در هنگام استفاده از شبکه های Wi-Fi 6E لذت خواهند برد.

Wi-Fi 6E روی باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز اجرا می شود در حالی که از 6 گیگاهرتز برای افزایش سرعت انتقال داده، کاهش تأخیر، بهبود قابلیت اطمینان اتصال و کاهش تداخل استفاده می کند. باند 6 گیگاهرتز منحصر به دستگاه های Wi-Fi 6E است.

Wi-Fi 6E را می توان به 15 Pros محدود کرد

Blayne Curtis و Tom O'Malley، تحلیلگران Barclays اخیراً خاطرنشان کردند که Wi-Fi 6E می تواند به iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max آینده محدود شود، در حالی که iPhone 15 و iPhone 15 Plus معمولی باید از Wi-Fi 6 استفاده کنند.

AppleInsider به ما یادآوری می‌کند که اسنادی که در ژانویه به بیرون درز کرده بود نشان می‌داد که پشتیبانی از Wi-Fi 6E برای iPhone 15 Pro ارائه می‌شود.

خانواده آیفون 14 از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند اما از Wi-Fi 6E پشتیبانی نمی کند. به عبارت دیگر، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس می توانند اولین آیفون هایی باشند که از وای فای 6E پشتیبانی می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Legizmo Kincaid در Chariz راه اندازی شد و به جیلبریک ها در iOS 15 اجازه می دهد ساعت های اپل پشتیبانی نشده را جفت کنند.

Wi-Fi 6E می‌تواند نقش مهمی در تلاش‌های آینده در زمینه هدست واقعیت مجازی/AR/VR داشته باشد. تحلیلگران گمان می کنند که هدست ویژن پرو آینده این شرکت از Wi-Fi 6E استفاده می کند، اما هنوز تایید نشده است. شما می توانید یک روتر Wi-Fi 6E را از برندهای معروفی مانند Asus، Netgear، TP-Link و دیگران تهیه کنید.

Wi-Fi 7 به خانواده آیفون 16 می آید

تحلیلگر Ming-Chi Kuo گفت که خانواده آیفون 16 در سال 2024 از استاندارد Wi-Fi 7 پشتیبانی خواهد کرد و در نتیجه یکپارچگی بهینه با هدست ویژن پرو را به همراه خواهد داشت.

کو گفت که Wi-Fi 7 برای ادغام محصولات اپل که در همان شبکه محلی اجرا می شوند، “مناسب تر” خواهد بود و در عین حال “تجربه اکوسیستم بهتری” را ارائه می دهد.

Wi-Fi Alliance گفته است که Wi-Fi 7 در صورت استفاده با روتر Wi-Fi 7 4.8× سریعتر از Wi-Fi 6 است که سرعت انتقال داده حداقل 30 گیگابیت در ثانیه را به همراه دارد.

استفاده از Wi-Fi 6E در دستگاه های اپل

دستگاه های اپل زیر در حال حاضر از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند:

  • مک بوک پرو (14 اینچی، 2023)
  • مک بوک پرو (16 اینچی، 2023)
  • مک مینی (2023)
  • Mac Studio (2023)
  • Mac Pro (2023)
  • M2 iPad Pro 11 اینچی (نسل چهارم)\
  • M2 iPad Pro 12.9 اینچی (نسل ششم)
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای اسکن کد QR با استفاده از برنامه Google Messages

برای لذت بردن از Wi-Fi 6E در خانه، به یک روتر یا اکسس پوینت دو بانده نیاز دارید که از Wi-Fi 6E پشتیبانی کند و هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را فعال کند. برای جلوگیری از مشکلات سازگاری، باید برای همه باندها یک نام تنظیم کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از Wi-Fi 6E با دستگاه‌های اپل، از جمله نکاتی در مورد نحوه به دست آوردن بهترین عملکرد بی‌سیم، حتماً سند پشتیبانی اپل را بخوانید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hVggwU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *