عمل زیبایی واژن چقدر ماندگاری دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

 

عمل زیبایی واژن روشی برای ترمیم واژن به دلیل آسیب ناشی از شرایط پزشکی، آسیب یا عوامل دیگر است. این عمل یک اصطلاح گسترده برای درمان‌های اصلاحی واژن است. این روش‌ها را می‌توان به دلایل زیبایی یا برای حل مشکلات مرتبط با افزایش سن، مانند تنگی واژن و بی‌اختیاری ادرار انجام داد.

جوان‌سازی واژن چیست؟

تغییر شکل واژن یا به‌اصطلاح عمل زیبایی واژن، مفهوم گسترده‌ای است که انواع مختلف روش‌های بهبود شکل واژن را شامل می‌شود. عوامل متعددی از جمله زایمان، پیری و ژنتیک می‌توانند باعث ازدست‌دادن انعطاف و قدرت طبیعی واژن و بافت‌های اطراف آن شوند.

این امر منجر به مشکلات متعددی مانند بی‌اختیاری، خشکی واژن، افتادگی پوست و عدم لذت جنسی می‌شود. بسیاری از زنان برای بهبود این شرایط و بازگرداندن ظاهر و عملکرد واژن خود به فکر انجام جوان‌سازی واژن می‌افتند. برای جوان‌سازی واژن، گزینه‌های جراحی و غیرجراحی موجود است.

جوان‌سازی واژن چه چیزی را درمان می‌کند؟

شما می‌توانید به دلایل عملکردی و زیبایی، عمل زیبایی واژن را انجام دهید. دلایل عملکردی مواردی مانند رابطه جنسی یا بی‌اختیاری ادرار هستند. دلایل زیبایی به معنای ظاهر یا احساسی است که باعث می‌شود شما نسبت به بدن خود اعتمادبه‌نفس نداشته باشید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک فرد ممکن است تصمیم به انجام این عمل بگیرد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • زایمان طبیعی: زایمان طبیعی باعث کشیدگی و شل‌شدن عضلات واژن می‌شود. بالارفتن سن نیز می‌تواند باعث شود که واژن تنگی خود را از دست بدهد. این روند می‌تواند علائم ناراحت‌کننده‌ای ایجاد کند و بر عملکرد جنسی تمامی بانوان تأثیر بگذارد.
  • شرایط پزشکی: افراد احتمال دارد پس از انجام اشعه برای درمان سرطان نیاز به بازسازی واژن داشته باشند. واژینوپلاستی می‌تواند به تغییر شکل واژن کمک کند، به‌خصوص اگر پزشک آن را در طول درمان سرطان بردارد.
  • شرایط مادرزادی: برخی از ناهنجاری‌های مادرزادی (شرایط موجود در هنگام تولد) می‌توانند بر ظاهر و عملکرد واژن تأثیر بگذارند. این ناهنجاری‌ها می‌تواند شامل تولد بدون واژن یا ناتوانی در قاعدگی به دلیل توسعه‌نیافتن واژن باشد.
  • تایید جنسیت: افراد احتمالاً واژینوپلاستی را به‌عنوان بخشی از جراحی تطبیق و تأیید جنسیت جدید خود انجام دهند.

روش‌های جراحی جوان‌سازی واژن

روش‌های جراحی عمل زیبایی واژن معمولاً شامل آرام‌بخشی یا بی‌هوشی است. یک جراح زنان یا جراح پلاستیک این روش‌ها را انجام می‌دهد. برخی از روش‌های جراحی رایج برای جوان‌سازی واژن عبارت‌اند از:

  • لابیاپلاستی: تغییر شکل لابیا یا “لب” واژن.
  • واژینوپلاستی: این عمل باعث سفتی یا ترمیم کانال واژن بعد از زایمان می‌شود.
  • کاهش کلاهک کلیتورال: بافت اضافی که کلیتوریس را می‌پوشاند از بین می‌برد.
  • مونسپلاستی: این عمل برای حذف بافت چربی از ناحیه استخوان عمومی انجام می‌گیرد.
  • ولووپلاستی: باعث تغییر شکل ناحیه فرج (تناسلی خارجی) می‌شود.
  • پرینئوپلاستی: پرینه (فضای بین واژن و مقعد) را تقویت می‌کند.

روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی واژن

روش‌های غیرجراحی عمل زیبایی واژن به‌صورت غیرتهاجمی با زمان بهبودی کوتاه است. آنها بدون سوزن یا جراحی به سفت‌شدن ناحیه واژن کمک می‌کنند. جوان‌سازی واژن با روش غیرجراحی شامل گرم‌کردن لایه‌های بالایی بافت واژن است. این عمل باعث می‌شود که بافت زیرین کلاژن اضافی و بافت جدید و سفت‌تر ایجاد کند. درمان‌های غیرجراحی شامل:

  • درمان با لیزر CO2: لیزر لایه‌های بالایی بافت در واژن را گرم می‌کند و باعث می‌شود بافت لایه‌های پایینی کلاژن بیشتری بسازد. این روش درمانی باعث سفت‌شدن پوست می‌شود. نام‌های تجاری دستگاه‌های لیزر شامل MonaLisa Touch، FemTouch و FemiLift است.
  • درمان RF (فرکانس رادیویی): در درمان RF از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌شود که مشابه امواج مایکروویو (اما با کمترین میزان) هستند. امواج RF بافت واژن را گرم می‌کند و جریان خون و تولید کلاژن را بیشتر خواهد کرد.

درمان‌های RF و لیزر در مطب انجام می‌شود. در طول عمل از بی‌حس‌کننده موضعی کمی بهره می‌گیرند. شما معمولاً می‌توانید بدون نیاز به زمان بهبودی به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

فواید جوان‌سازی واژن چیست؟

عمل زیبایی واژن می‌تواند:

  • سفتی واژن را بهبود بخشد.
  • به بی‌اختیاری کمک می‌کند.
  • خشکی واژن را از بین می‌برد.
  • حساسیت در ناحیه واژن را بالا می‌برد.
  • تقویت عضلات ضعیف واژن و لگن را با خود به همراه دارد.
  • مقاربت دردناک را بهبود می‌بخشد.
  • ظاهر ناحیه را (لابیا، کلیتوریس یا دهانه واژن) تقویت می‌سازد.

آیا جوان‌سازی واژن عوارضی دارد؟

همه درمان‌های جوان‌سازی واژن بی‌خطر نیستند. چندین خطر مرتبط با جوان‌سازی واژن، به‌ویژه با افزایش خطر درمان‌های جراحی، وجود دارد:

  • درد
  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • جای زخم
  • رابطه جنسی دردناک (دیسپارونی)

آیا جوان‌سازی واژن موثر است؟

مانند اکثر جراحی‌های زیبایی، برای عمل زیبایی واژن نتایج فردی متفاوت خواهد بود. برخی از درمان‌های جوان‌سازی واژن مشکوک و فاقد اثبات علمی هستند. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) نسبت به استفاده از این روش‌ها هشدار می‌دهد و شیوه‌های بازاریابی آنها را «فریبنده» توصیف می‌کند. توصیه آنها این است که قبل از استفاده از روش‌های جوان‌سازی واژن، با متخصص زنان مشورت کنید و خطرات و عوارض آن را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید.

چه مدت بعد از جوان‌سازی واژن می‌توان رابطه جنسی برقرار کرد؟

اگر درمان غیرجراحی برای عمل زیبایی واژن دارید، باید حداقل سه تا پنج‌روز صبر کنید تا رابطه جنسی داشته باشید. قبل از برقراری رابطه جنسی، علائم عفونت یا خونریزی را بررسی کنید. باید در طول دوره نقاهت، از استفاده از تامپون یا قراردادن هرگونه شیء مانند انواع کاپ قاعدگی در واژن خود بپرهیزید. درمان جراحی احتمال دارد نیاز به پرهیز از رابطه جنسی برای چند هفته داشته باشد تا زمانی که ناحیه بهبود یابد و بخیه‌ها از بین بروند. در مورد دستورالعمل‌های بهبودی خاص با جراح یا پزشک خود صحبت کنید.

جوان‌سازی واژن چقدر دوام خواهد داشت؟

ماندگاری عمل زیبایی واژن بستگی به روش درمانی دارد. درمان با لیزر و RF معمولاً باید طی چند جلسه تکرار شود و برای این نوع روش‌های درمانی معمولاً نتایج دائمی نیستند. روش‌های جراحی ممکن است بیشتر طول بکشد، اما هیچ تضمینی برای ماندگاری نتایج برای همیشه وجود ندارد.

جمع‌بندی

عمل زیبایی واژن شامل درمان‌های جراحی و غیرجراحی است که پوست اطراف واژن یا کانال واژن را سفت می‌کند. این روش‌ها به بهبود مشکلاتی مانند اختلال عملکرد جنسی، بی‌اختیاری ادرار و خشکی واژن می‌انجامد. پزشکان هنوز در مورد جوان‌سازی واژن و خطرات و مزایای مرتبط با آن در حال تحقیق و بررسی هستند. اگر از درد در حین رابطه جنسی، بی‌اختیاری یا اینکه از ظاهر واژن خود پس از زایمان بیزارید، در مورد گزینه‌های خود با یک متخصص پزشکی قابل‌اعتماد صحبت کنید. درمان جوان‌سازی واژن ممکن است برای شما مناسب باشد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GuwDOw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *