فروش گوشی های هوشمند دست دوم به بالاترین حد خود رسیده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارقام جدید ادعا می کنند که بازار گوشی های هوشمند مستعمل و بازسازی شده در سه ماهه اول سال 2023 رشد چشمگیری را تجربه کرده است زیرا مصرف کنندگان هزینه های خود را کاهش داده و دوستدار محیط زیست هستند.

آخرین گزارش از تحلیلگران بازار CSS Insight ادعا می کند که این صنعت تنها در سه ماه اول سال 2023 13.3 میلیارد دلار درآمد داشته است که رشد چشمگیر 14 درصدی نسبت به سال قبل است – به ویژه با کاهش 2 درصدی فروش گوشی های هوشمند جدید نسبت به سال قبل. همان دوره

این گزارش خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان بیشتر به گوشی‌های درجه یک علاقه دارند، زیرا دستگاه‌های پرچمدار، به‌ویژه آن‌هایی که وضعیت خوبی دارند، بیشترین تقاضا را دارند – با آیفون 12 محبوب‌ترین انتخاب.

مقیاس قابل توجه

کین مک کنا، تحلیلگر در CCS Insight گفت: «بازار ثانویه گوشی‌های هوشمند در حال حاضر مقیاس قابل‌توجهی ایجاد کرده است و به طور مداوم از بازار دستگاه‌های جدید مشابه پیشی می‌گیرد، زیرا محصولات بهتری از برندهای پیشرو بین‌المللی در دسترس قرار می‌گیرند».

بزرگ‌ترین مشکل در این بازار این است که دستگاه‌های دست دوم کافی برای استفاده وجود ندارد: «برخلاف زنجیره‌های تأمین سنتی، این بازار به تجارت مصرف‌کننده متکی است، که ثابت می‌کند بزرگترین چالش صنعت برای رسیدن به مقیاس جهانی است. مک کنا افزود: اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده بسیار موثرتر از سایرین تلفن‌ها را از مصرف‌کنندگان پس می‌گیرند، اما این برای متوقف کردن کاهش سطح تجارت در سه ماهه اخیر کافی نبوده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین محافظ صفحه نمایش اولترا اپل واچ

به نظر می‌رسد غربی‌ها به دنبال دستگاه‌هایی از شرق دور هستند: «میزان تجارت اروپا به طرز تاسف‌باری کمتر از آنچه باید باشد است و تاجران به‌طور فزاینده‌ای ژاپن، هند، کره جنوبی و چین را برای تهیه محصولات مورد هدف قرار می‌دهند، زیرا آنها در مجموع محصولات مشابهی دارند. سیمون برایانت، معاون تحقیقات در CCS Insight، افزود: مازاد آیفون‌های دست دوم در بازار ایالات متحده وجود دارد.

تقریباً سه چهارم محصولات وارد شده به زنجیره تامین توسط اپراتورهای تلفن همراه، اپل یا تامین می‌شد. محققان همچنین خاطرنشان کردند که این شرکت ها تنها یک چهارم واحدهای فروخته شده به مصرف کنندگان و شرکت ها را تشکیل می دهند. در عوض، فروشندگان و بازارهایی مانند eBay یا بیشترین حجم را تشکیل می دهند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QNw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *