کروز، Waymo می‌گوید که انسان‌ها رانندگان بدی در میان تأخیر در مجوز روبات‌اکسی هستند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم کروز، Waymo می‌گوید که انسان‌ها رانندگان بدی در میان تأخیر در مجوز روبات‌اکسی هستند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

شرکت‌های خودروهای خودمختار کروز و وایمو این هفته به طور جداگانه روایتی را ارائه کردند که انسان‌ها رانندگان بدی هستند و فناوری‌های آنها برای ایمن‌تر کردن جاده‌ها حیاتی است. این حرکت ها – تبلیغات تمام صفحه در روزنامه های مهم کروز و یک پست وبلاگ از Waymo – در حالی انجام می شود که تنظیم کننده های کالیفرنیا برای دومین بار اعطای مجوزهای گسترده را به تاخیر می اندازند که به هر دو شرکت اجازه می دهد برای سواری رباتاکسی کاملاً بدون راننده و بدون انسان پشت فرمان هزینه دریافت کنند. در سراسر سانفرانسیسکو 24/7.

تاکتیک‌های تهاجمی که رانندگان انسانی را به عنوان مشکل واقعی معرفی می‌کنند، تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی به نفع خدمات خودروهای خودمختار است، حتی در شرایطی که ساکنان، طرفداران خیابان‌های امن و سازمان‌های شهری مانند اداره حمل‌ونقل شهری سانفرانسیسکو (SFMTA) شکایت دارند که رباتاکسی‌های نادرست کار می‌کنند. به مشکل تراکم شهر و مانع از ترافیک، حمل و نقل عمومی و امدادگران اضطراری شده است.

هر دو شرکت در حال حاضر خدمات رباتاکسی محدودی را در شهر اجرا می کنند. کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) یک جلسه استماع را برای تایید گسترش مجوزها در روز پنجشنبه برنامه ریزی کرده بود، اما تاریخ استماع را به 10 اوت موکول کرد.

به عنوان بخشی از فشار پیش از رای گیری ماه آینده، کروز در روز پنجشنبه آگهی های تمام صفحه را در سانفرانسیسکو کرونیکل، نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز و ساکرامنتو بی با عنوان: “انسان ها رانندگان وحشتناکی هستند” منتشر کرد.

در این آگهی آمده است: “شما ممکن است راننده خوبی باشید، اما بسیاری از ما اینطور نیستیم.” “مردم هر ساله باعث میلیون ها تصادف در ایالات متحده می شوند. ماشین‌های بدون راننده کروز برای نجات جان انسان‌ها طراحی شده‌اند.»

Waymo روز سه شنبه یک پست وبلاگی با احساسات مشابه منتشر کرد. شرکت متعلق به آلفابت از رباتاکسی خود برای تجزیه و تحلیل سرعت مجموع خودروها در سانفرانسیسکو و فینیکس در یک دوره 10 روزه استفاده کرد و دریافت که سرعت خودروها 47 درصد مواقع است. بسیاری از خودروها بیش از 25 مایل در ساعت بیش از حد مجاز سرعت اعلام شده حرکت کردند.

این شرکت به داده های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها استناد کرد که نشان می دهد در سال 2020، سرعت غیرمجاز یک سوم کل تلفات ترافیکی و 13 درصد از جراحات در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

در این وبلاگ آمده است: «بر خلاف انسان، درایور Waymo طوری طراحی شده است که از محدودیت های سرعت قابل اجرا پیروی کند. راننده ما همچنین می تواند سرعت سایر وسایل نقلیه را در جاده تشخیص دهد. انجام این کار به راننده Waymo کمک می‌کند تا مانورهای احتمالی بعدی خودروهای اطراف خود را پیش‌بینی کند و مطابق با آن پاسخ دهد.

هر دو کروز و وایمو سوابق ایمنی خود را تبلیغ کردند. کروز گفت که خودروهایش 92 درصد کمتر در تصادفات به عنوان عامل اصلی و 54 درصد تصادفات کمتر به طور کلی در مقایسه با رانندگان انسانی در یک محیط رانندگی مشابه درگیر بودند.

درو پوساتری، سخنگوی کروز، گفت: «رهبران و تنظیم‌کننده‌های محلی باید با خیال راحت همه گزینه‌های ممکن را برای برگرداندن وضعیت وحشتناک موجود در جاده‌های ما، به جای جلوگیری از یک فناوری حیاتی با سابقه ایمنی قوی بررسی کنند. “سال گذشته مرگ و میر عابران پیاده در ایالات متحده به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته رسید، اغلب به دلیل خطای انسانی قابل پیشگیری، و مردم شایسته است بدانند که یک فناوری نوظهور امیدوارکننده وجود دارد که می تواند به بهبود ایمنی جاده کمک کند.”

روایاتی که می‌گویند انسان‌ها رانندگان ناامنی هستند خالی از حقیقت نیست، اما این لزوماً به این معنا نیست که روباتاکسی و وسایل نقلیه خودران راه‌حل هستند. در واقع، بسیاری از حامیان خیابان‌های ایمن استدلال می‌کنند که شهرها باید حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل کوچک را پیش ببرند، نه راه‌حل‌های فناوری بزرگ.

در حالی که خودروهای کروز و وایمو هنوز درگیر هیچ گونه برخورد مرگبار انسانی نبوده اند، اما این فناوری ها تا کامل بودن فاصله زیادی دارند. موارد متعددی از عملکرد نادرست کروز AV و توقف در وسط جاده ها یا تقاطع ها وجود داشته است، و یک وسیله نقلیه Waymo در ماه گذشته با سگی در شهر برخورد کرده و کشته است، اگرچه به نظر می رسد که این تصادف اجتناب ناپذیر بوده است.

CPUC به TechCrunch نمی‌گوید که چه چیزی باعث تاخیر در شنیدن دوم آن شده است. به نظر می رسید این آژانس در ماه مه زمانی که پیش نویس قطعنامه ها را منتشر کرد، برای تصویب گسترش قلمروهای هر دو شرکت آماده بود.

در سانفرانسیسکو، مجوزهای کروز در حال حاضر این امکان را به آن می دهد که خدمات مسافربری را در مناطق محدودی از شهر از ساعت 10 شب تا 6 صبح، و همچنین خدمات مسافری رایگان در سراسر شهر را در هر زمانی از روز ارائه دهد – چه با و چه بدون راننده ایمنی حاضر از اواخر آوریل، رباتاکسی کاملاً خودمختار در سطح شهر فقط برای کارمندان در دسترس است.

Waymo در هر زمانی از روز در سرتاسر سانفرانسیسکو خدمات کرایه ای ارائه می کند، اما باید یک راننده ایمنی انسانی در خودرو حضور داشته باشد. این شرکت یک سرویس کاملاً خودمختار در سراسر شهر نیز دارد، اما این سرویس هنوز رایگان است. Waymo همچنین با یک راننده ایمنی که در بخش‌هایی از لس‌آنجلس و داخل و اطراف Mountain View حضور دارد، خدمات رایگان ارائه می‌کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ojk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *