لپ‌تاپ‌های قابل تعمیر پروژه Aurora Lenovo می‌تواند یک پیشرفت بزرگ در جنگ با زباله‌های الکترونیکی باشد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعهد دیرینه لنوو به فناوری سازگار با محیط زیست در دنیای محاسبات به خوبی تثبیت شده است و این شرکت در دهه گذشته راه را برای فناوری های سازگار با محیط زیست پیشرو کرده است.

از بسته‌بندی پایدار گرفته تا مواد افتی مورد استفاده در لپ‌تاپ‌هایشان، تلاش‌های مداوم لنوو نادیده گرفته می‌شود. اکنون لنوو در حال بررسی های قابل تعمیر توسط کاربر با Project Aurora است.

Digital Trends پیش نمایشی از طرح پیشنهادی Aurora دریافت کرده است که نوید جداسازی آسان و بدون استفاده از پیچ گوشتی را می دهد. به گفته فیونا آگوموو از Digital Trends، این نوع فشار برای پایداری سخت افزار به شکل گیری ظاهر و احساس دستگاه های آینده برای دهه های آینده کمک می کند.

مطالعه اخیر مصرف کنندگان Lenovo در مورد ترجیحات تعمیر نشان می دهد که تعمیرپذیری برای مصرف کنندگانی که قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارند چقدر مهم است. طبق مطالعه آنها، این شرکت دریافت که 60٪ ترجیح می دهند تعمیرات توسط تولید کنندگان انجام شود، اما 20٪ ترجیح می دهند نوعی گزینه DIY را انجام دهند.

فناوری پایدار

(اعتبار تصویر: Lenovo از طریق Digital Trends)

این تحقیق لنوو را بر آن داشت تا گزینه‌های قابل تعمیر را در نظر بگیرد که می‌تواند برای مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند با تعمیرات و اصلاحات کمی دست‌پرورتر باشند، مزایایی ایجاد کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه بازیابی فایل پاک شده در گوگل درایو

Project Aurora، در حالی که هنوز در مرحله مفهومی است، یک نمونه اولیه هیجان انگیز است که امیدواریم به لطف اجزای قابل ارتقا و تعویض به راحتی رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کند. لپ‌تاپ‌هایی که تحت پرچم Aurora تولید می‌شوند، مدل‌های ThinkPad برای شروع خواهند بود، اما احتمالاً در نهایت شاهد گسترش لنوو به سایر برندهای لپ‌تاپ خود خواهیم بود.

چگونه این می تواند به کاهش زباله های الکترونیکی کمک کند

طراحی آگاهانه از محیط زیست در فضای سخت افزاری فناوری عاملی حیاتی برای کمک به ما در مقابله با مشکل احتمالی زباله های الکترونیکی خواهد بود.

زباله‌های الکترونیکی در سال‌های اخیر به نقطه بحرانی رسیده‌اند و روزانه میلیون‌ها محصول فناوری ناخواسته دور ریخته می‌شوند – چه به دلیل پایان طبیعی عمر دستگاه یا به دلیل طراحی ساده و بیهوده و انتخاب سبک زندگی. بر اساس داده های از جهان به حساب می آید، معادل 800 لپ تاپ را دور می اندازیم در هر ثانیه.

محل تخلیه زباله آگبوگبلوشیه در غنا بزرگترین زباله های الکترونیکی در آفریقا و یکی از بزرگترین زباله های جهان است. یک تخمین زده شده 250000 تن زباله الکتریکی و الکترونیکی سالانه در آنجا ریخته می شوند و باعث بیماری و بیماری برای 40000 نفری می شوند که در اطراف محل کار و زندگی می کنند. و این فقط یک سایت است. ما سالانه حدود 40 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می کنیم که تنها 12.5 درصد از آن بازیافت می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین 4 راه حل برای خرابی وضعیت درایور در ویندوز 11

پروژه Aurora Lenovo می‌تواند شرکت‌های بیشتری را در زمینه‌های مختلف صنعتی الهام بخشد تا مسئولیت را بر عهده بگیرند و عادت به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری سالانه را که از شما می‌خواهد سیستم قدیمی‌تان را به نفع یک سیستم جدید کنار بگذارید، به‌ویژه با لپ‌تاپ و تلفن‌ها، مهار کنند. اگر بتوانید یک لپ تاپ خوب بخرید و سپس با انتشار قطعات جدید آن را اصلاح و ارتقا دهید، می توانید مدت زمان بیشتری روی آن لپ تاپ نگه دارید.

لپ‌تاپ‌های Acer Vero و Framework قبلاً نوع مشابهی از اصلاحات DIY را ارائه می‌دهند، اما تا کنون واقعاً موفقیت گسترده‌ای نداشته‌اند – احتمالاً به دلیل قیمت‌های بالا.

در حالی که فناوری پایدار در این برهه از زمان بسیار ضروری است، اگر دستگاه‌های سازگار با محیط زیست همچنان هزینه بیشتری نسبت به گزینه‌های کمتر پایدار داشته باشند، بعید است شاهد تغییر قابل توجهی باشیم. این بزرگترین مانعی است که لنوو می تواند با آن روبرو شود: ساختن نه تنها یک لپ تاپ پایدار، بلکه یک لپ تاپ مقرون به صرفه.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rKqPyR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *