مجارستان: گوهری پنهان برای تحصیل پزشکی در اروپا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چکیده : مجارستان مقصدی عالی جهت تحصیل پزشکی در اروپا است. آموزش با کیفیت بالا، شهریه مقرون به صرفه، هزینه کم زندگی، تنوع فرهنگی و فرصت های شغلی از مزیت های جذاب آن به حساب می آید.

 

مجارستان کشوری زیبا واقع در اروپای مرکزی است که تاریخ، فرهنگی غنی دارد. اما آیا این نکته را هم می‌دانستید که مجارستان یکی از عالی‌ترین مقصدها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می‌باشد؟ در ادامه این نوشته به بررسی دلایلی می‌پردازیم که چرا باید کشور مجارستان را به عنوان هدف خود برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در نظر بگیرید.

تحصیل پزشکی در مجارستان

چگونه برای تحصیل پزشکی در مجارستان اقدام کنیم؟

برای تحصیل پزشکی در مجارستان باید شرایط خاصی داشته باشید. داوطلب باید حداقل 17 سال سن داشته باشد و همچنین باید به یک امتحان ورودی که شامل سوالات چند گزینه‌ای از دروس زیست شناسی، شیمی، انگلیسی و انگلیسی پزشکی است پاسخ دهد.

 بهترین دانشگاه‌ های مجارستان که دروس پزشکی را به دانشجویان بین‌المللی را در رشته‌های تحصیلی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند عبارتند از: دانشگاه سملوایس (Semmelweise)، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سگد (Szeged) و دانشگاه پچ (Pecs). هر دانشگاه شرایط پذیرش و مهلت‌های خاص خود را دارد، برای اطلاعات بیشتر باید به رسمی آنها مراجعه و شرایط هرکدام را بررسی کنید.

 

اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در مجارستان

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید و قصد دارید برای مدت بیش از ۹۰ روز پشت سر هم در مجارستان تحصیل کنید، باید قبل از سفر ویزای دانشجویی طولانی‌مدت بگیرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع خطای کد 22 درایور دستگاه گرافیکی در ویندوز

برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، اولین قدم این است که پذیرش دانشگاه مجارستان را دریافت کنید. شما فقط می‌توانید از طریق کنسولگری یا سفارت مجارستان که در ایالت یا کشور محل اقامت دائم شما قرار دارد، برای دریافت ویزای خود اقدام کنید. زمان پردازش ویزا معمولاً حدود یک ماه طول می‌کشد.

 

مدرک پزشکی مجارستان در کدام کشورها به رسمیت شناخته می شود؟

مدرک پزشکی دانشگاه مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است، که بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در رشته پزشکی به کشور مجارستان اعزام می‌کنند. این مدارک توسط کشورهای دیگری مانند کانادا، استرالیا، اسرائیل، هند و غیره نیز پذیرفته می‌شود. با این حال، ممکن است نیاز به شرکت در امتحاناتی مانند USLME  یا آزمون تعیین صلاحیت در کشور خود یا هر جای دیگر داشته باشید.

 

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در مجارستان

مزایا و معایب تحصیل در مجارستان

  • آموزش با کیفیت بالا: دانشگاه‌های پزشکی مجارستان به دلیل موفقیت‌هایشان در آموزش و پژوهش، جزو 1 درصد برتر دانشکده‌های پزشکی جهان هستند. این دانشگاه‌ها دارای امکانات مدرن و اساتید مجرب بوده که میزان موفقیت شما را تضمین می‌کند.
  • هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه: در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی یا ایالات متحده، تحصیل پزشکی در مجارستان بسیار ارزان‌تر است. هزینه تحصیل برای یک دوره پزشکی شش ساله از 15000 دلار تا 20000 دلار در سال متغیر است. همچنین می‌توانید جهت کاهش هزینه‌های خود برای بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی درخواست دهید.
  • هزینه پایین زندگی: هزینه زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. بودجه ماهانه معقول حدود 750 یورو (تقریباً 950 دلار آمریکا) در ماه می‌باشد. با این حال، ممکن است بسته به سبک و محل زندگی شما این رقم متفاوت باشد.
  • تنوع فرهنگی: مجارستان از دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان استقبال می‌کند. شما می‌توانید فرهنگ، زبان و سنت های مختلف را در حین تحصیل در مجارستان تجربه کنید. همچنین می‌توانید به سادگی و با قیمتی مناسب به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنید.
  • فرصت‌های شغلی: داشتن مدرک پزشکی از مجارستان درهای زیادی را برای آینده شغلی شما باز می‌کند. می‌توانید بدون هیچ مشکلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا ایالات متحده کار کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 راه برای خاموش کردن RCS در اندروید، از جمله سامسونگ

 

تحصیل پزشکی در مجارستان دارای معایبی نیز می باشد. مهمترین آنها عبارتند از:

  • یادگیری زبان مجاری : اگرچه تدریس پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی می‌باشد، ولی ممکن است در طی آموزش برای برقراری ارتباط با بیماران و افراد محلی آنجا نیاز به یادگیری زبان مجارستانی داشته باشید که بسیار سخت و دشوار می‌باشد.
  • سازگاری فرهنگی: زندگی در یک کشور خارجی می‌تواند چالش برانگیز و استرس‌زا باشد. ممکن است در حین تحصیل در مجارستان با شوک فرهنگی یا احساس دلتنگی مواجه شوید. همچنین ممکن است با تبعیض یا تعصب برخی افراد که به افراد خارجی‌ عادت ندارند برخورد کنید.
  • فشار تحصیلی: تحصیل پزشکی در هیچ کجای جهان آسان نیست. برای قبولی در امتحانات باید سخت کار کرده و مطالعه زیادی داشته باشید. همچنین باید با رقابت با دیگران دست و پنجه نرم کنید.

 

راهنمای مجارستان مشاوره اختصاصی مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مجارستان گوهری پنهان برای تحصیل پزشکی در اروپا است. آموزش با کیفیت بالا، شهریه مقرون به صرفه، هزینه کم زندگی، تنوع فرهنگی و فرصت های شغلی از مزیت های جذاب آن به حساب می آید. اگر به دنبال یادگیری حرفه پزشکی در قلب اروپا و در یک کشور زیبا هستید، مجارستان قطعاً انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در دانشگاه های مجارستان و نکات مهمی که باید در انتخاب این دانشگاه ها توجه کنید، می توانید از امکان مشاوره موسسه حقوقی معتبر ما از طریق سایت راهنمای مجارستان با آدرس www.rahnamayemajarestan.com بهره‌مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ABZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

3 پاسخ

  1. Avatar مهدی محمدی گفت:

    سلام
    شرط سنی برای تحصیل پزشکی در مجارستان چند سال هست؟
    من ۳۲ ساله هستم میتونم اقدام کنم؟

    • سروناز مقدم پور سروناز مقدم پور گفت:

      سلام مهدی عزیز
      از طریق سایت مربوطه که لینکش در داخل پست هست سوالتون رو بپرسید

  2. Avatar محسن گفت:

    یه سایت خوب و یه مقاله خوب
    استفاده کزدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *