مدیر رمز عبور اپل با مرورگرهای شخص ثالث در آخرین نسخه بتا macOS سازگار است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مدیر رمز عبور اپل با مرورگرهای شخص ثالث در آخرین نسخه بتا macOS سازگار است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

دیروز، اپل اولین نسخه بتا عمومی macOS Sonoma را منتشر کرد – به‌روزرسانی بزرگ بعدی برای macOS که پاییز امسال در دسترس همه قرار خواهد گرفت. پس از این به روز رسانی، کاربران مک می توانند از مدیر رمز عبور اپل در مرورگرهای وب شخص ثالث مانند Google Chrome، Microsoft Edge و Arc استفاده کنند.

شاید ندانید که macOS دارای یک مدیر رمز عبور داخلی است که می تواند همه رمزهای عبور شما را به صورت ایمن ذخیره کند. می توانید از تنظیمات سیستم به آن دسترسی داشته باشید و رمزهای عبور ذخیره شده خود را با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبور رایانه خود مشاهده کنید.

استفاده از پسورد منیجر مزایای زیادی دارد. این بدان معنی است که شما می توانید برای هر وب سایت و سرویسی که در آن حساب کاربری دارید از یک رمز عبور متفاوت و پیچیده استفاده کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک سرویس با نقض اطلاعات مواجه می شود، حساب های آنلاین شما نسبتاً ایمن باقی می مانند. می توانید رمز عبور خود را در سایت مورد نظر تغییر دهید و ادامه دهید.

به لطف iCloud، اگر رمزهای عبور خود را در مدیر رمز عبور اپل ذخیره کنید، با سایر دستگاه های اپل شما مانند آیفون یا آی پد شما همگام می شوند. اما اگر آیفون دارید اما در محل کار از کامپیوتر ویندوزی استفاده می کنید چه؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Why Is My StandBy Red in iOS 17 and How to Fix It

در سال 2021، اپل افزونه گوگل کروم را برای ویندوز به نام iCloud Passwords منتشر کرد. این شرکت مدت کوتاهی پس از آن افزونه مشابهی را برای اج منتشر کرد.

اما این افزونه‌ها روی macOS کار نمی‌کنند، به این معنی که اگر می‌خواهید از مدیریت رمز عبور اپل در مک استفاده کنید، باید از استفاده کنید. Safari به طور خودکار اطلاعات ورود را پر می کند، هنگام ایجاد یک حساب کاربری جدید، رمز عبور ایجاد می کند و رمزهای عبور خود را در مدیر رمز عبور اپل ذخیره می کند. سافاری همچنین یک مرورگر وب عالی است اما، بله، بسیاری از افراد از Google Chrome استفاده می کنند.

همانطور که ریکی موندلو اپل در توییتر اشاره کرد، این موضوع با macOS Sonoma در شرف تغییر است. این شرکت قصد دارد افزونه iCloud Passwords را به گوگل کروم در مک بیاورد.

از آنجایی که بسیاری از مرورگرهای وب مبتنی بر Chromium هستند، تمایل دارند از افزونه‌های Chrome به صورت بومی پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، Arc و Brave باید از پسوند iCloud Passwords برای macOS Sonoma پشتیبانی کنند.

همانطور که برای سایر مرورگرها، اپل در حال حاضر فعالانه روی آن کار می کند پورت کردن پسوند Microsoft Edge به macOS نیز. ریکی موندلو در Mastodon نوشت: «ما در حال حاضر از Mozilla Firefox پشتیبانی نمی‌کنیم، اما این درخواستی است که من درک می‌کنم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه اضافه کردن دوستان به استیم بدون پرداخت هزینه

داشتن یک مدیر رمز عبور که می توانید از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید در آینده نزدیک مهم تر خواهد بود زیرا سایت های بیشتری شروع به ارائه پشتیبانی از رمز عبور می کنند.

به عنوان مثال، اکنون می توانید به جای رمز عبور معمول از یک رمز عبور برای ورود به جیمیل استفاده کنید. یک رمز عبور به طور خودکار توسط دستگاه شما تولید و در مکانی امن ذخیره می شود. در macOS، می‌توان آن را در مدیر رمز عبور اپل ذخیره کرد و با دیگر دستگاه‌های اپل شما همگام‌سازی کرد.

همچنین شایان ذکر است که بسیاری از کاربران مک با اشتیاق از 1Password به عنوان مدیر رمز عبور شخصی خود استفاده می کنند. اما 1Password اکنون به طور فزاینده ای بر روی مشتریان سازمانی و سازگاری بین پلتفرم متمرکز شده است.

از آنجایی که مدیریت رمز عبور اپل به زودی از طریق گوگل کروم قابل دسترسی خواهد بود، بسیاری از افراد می توانند به فکر کنار رفتن از 1Password و استفاده از مدیر رمز عبور داخلی اپل باشند. گذرواژه‌های مشترک با و macOS Sonoma نیز عرضه می‌شوند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KcD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *