مراکز داده اولیه فعال هستند، اما ظرفیت ابر بسیار سریعتر در حال رشد است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مراکز داده اولیه فعال هستند، اما ظرفیت ابر بسیار سریعتر در حال رشد است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

در سال 2017، مراکز داده اولیه نزدیک به 60 درصد از ظرفیت را به خود اختصاص دادند. تا سال 2027، Synergy Research پیش‌بینی می‌کند که این تعداد به نصف کاهش می‌یابد، اما این داده‌ها تمام داستان را نشان نمی‌دهند. تحقیقات جدید Synergy نشان می‌دهد که رشد مرکز داده‌های اولیه در واقع ادامه دارد، اما طی پنج سال آینده، رشد اساساً بدون تغییر باقی خواهد ماند. در همان زمان، مراکز داده های مقیاس بزرگ که توسط بزرگترین شرکت های ابری اداره می شوند، با سرعت بالایی به رشد خود ادامه خواهند داد.

این دقیقاً یک ناقوس مرگ برای on-prem نیست، اما ظرفیت به وضوح به ابر منتقل می شود. امروزه، Synergy گزارش می‌دهد که 900 مرکز داده در مقیاس فوق‌العاده در سراسر جهان وجود دارد که این تعداد تقریباً به طور مساوی بین امکاناتی که در اختیار ارائه‌دهندگان ابری هستند و امکاناتی که اجاره‌ای هستند تقسیم می‌شود. On-prem هنوز هم 40 درصد از استفاده را تشکیل می دهد.

Synergy پیش‌بینی می‌کند که در پنج سال آینده، ارائه‌دهندگان ابری بیش از نیمی از ظرفیت را کنترل خواهند کرد و تعداد اولیه به 30 درصد کاهش خواهد یافت. مردم سال‌ها پیش‌بینی می‌کردند که بیشتر حجم کاری سازمانی در نهایت به ابر منتقل می‌شود، اما مانند بسیاری از تغییرات فناوری، تغییرات کندتر از آنچه در صنعت فکر می‌کردند اتفاق افتاده است.

نمودار با داده‌های Synergy Research نشان می‌دهد که در سال 2017 60 درصد از ظرفیت مرکز داده تحت کنترل prem، در سال 2022 40 درصد بود و انتظار می‌رود تا سال 2027 به 30 درصد کاهش یابد.

اعتبار تصویر: تحقیقات هم افزایی

در سال 2019 در AWS re:Invent، اندی جاسی، مدیر عامل AWS نسبت به نرخ تغییر ابراز بی‌صبری کرد. او به وضوح می‌خواست مردم سریع‌تر به سمت ابر حرکت کنند، و سخنرانی اصلی او با توصیه‌هایی در مورد چگونگی انجام این کار همراه بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Gladia هر صوتی را تقریباً در زمان واقعی به متن تبدیل می کند

جاسی در آن زمان گفت: «اگر هدف تهاجمی ندارید، خیلی راحت می‌توانید انگشت پا را در آب فرو کنید، و شاید این داده‌های جدید و پیش‌بینی‌های خطوط روندی که Synergy انجام می‌دهد نشان دهد که ما می‌توانیم در نهایت به آن برسیم. رسیدن به نقطه اوج در ابر

با این حال، برای AWS، ممکن است آنطور که جاسی امیدوار بود رشد نکند. در حالی که رشد به طور کلی به طور کلی برای بازار زیرساخت ابری کاهش یافته است، در گزارش اخیر خود به ویژه برای AWS کاهش یافته است، در مقایسه با رشد 37 درصدی در سال قبل. از نظر سهم بازار، این رقم برای AWS به 32 درصد تبدیل شده است، که هنوز هم پیشرو آشکار است، اما با 23 درصد در سه ماهه گذشته به رشد خود ادامه داده است. گوگل با 10 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

این اعداد ممکن است تصویر گیج کننده ای را ارائه دهند، اما علیرغم کندی کوتاه مدتی که شاهد آن هستیم، Synergy معتقد است که با شروع ثابت ماندن اقتصاد، روند به سمت فضای ابری تنها تسریع خواهد شد و این امر منجر به کاهش سرعت خواهد شد. ظرفیت مرکز داده اولیه در آینده ای نه چندان دور.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ظاهراً نتفلیکس در هنگام راه‌اندازی برنامه بومی Vision Pro نخواهد داشت

اعداد مخارج Synergy داستان واضح‌تری را بیان می‌کند: «ده سال پیش، شرکت‌ها سالانه بیش از 80 میلیارد دلار برای سخت‌افزار و نرم‌افزار IT برای مراکز داده خود هزینه می‌کردند، در حالی که کمتر از 10 میلیارد دلار برای خدمات زیرساخت ابری نوپا خرج می‌کردند. به سرعت تا به امروز و هزینه‌های مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار مرکز داده تنها به طور متوسط ​​2 درصد در سال افزایش یافته است، در حالی که هزینه‌های مربوط به خدمات ابری افزایش یافته است و به طور متوسط ​​42 درصد در سال رشد کرده و به 227 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده است. گزارش ها.

همه اینها به این معناست که در حالی که مراکز داده اولیه به این زودی ها از بین نمی روند، آنها شروع به کاهش به عنوان درصدی از هزینه های فناوری اطلاعات و ظرفیت مرکز داده کرده اند، و این روند غیرقابل توقف به نظر می رسد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ypajfz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *