تلویزیون OLED جدید سامسونگ دارای محدودیت HDMI عجیبی است که گیمرهای رایانه شخصی آن را دوست ندارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تلویزیون QD-OLED سامسونگ S95C قطعاً یکی از بهترین تلویزیون های سال است – در بررسی سامسونگ S95C ما پنج ستاره کامل را کسب کرد و به طور کلی یک شگفتی سرگرمی مدرن است.

با این حال، Vincent Teoh، منتقد تلویزیون (تست HDTV در یوتیوب) مشکلی را در S95C مشاهده کرد که می‌تواند مخصوصاً برای گیمرهای ‌های شخصی مشکل‌ساز باشد – اگرچه بعداً توضیح خواهیم داد که چرا این مشکل برای دیگران وجود ندارد.

به نظر می رسد که پورت های HDMI 2.1 سامسونگ S95C قادر به تحمل پهنای باند کاملی که HDMI 2.1 قادر به انجام آن است نیست. یک پورت HDMI 2.1 با سرعت 48 گیگابیت در ثانیه، اما پورت های S95C فقط به نظر می رسد قادر به سرعت 40 گیگابیت در ثانیه هستند – و این پتانسیل را دارد که برای گیمرهای رایانه شخصی که امیدوارند از قابلیت های 4K 144 هرتز استفاده کنند، مشکلاتی ایجاد کند.

20 درصد اضافی پهنای باند اتصال کجا رفت؟ در ویدیوی کامل خود در زیر، Teoh توضیح می‌دهد که فکر می‌کند جعبه One Connect مشکل است. این یک جعبه خارجی است که در آن تمام پردازش ها و اتصالات تلویزیون در آن قرار گرفته است تا صفحه نمایش خود فوق العاده باریک باشد. جعبه One Connect برای کسانی که دوست دارند تلویزیونشان زیبا به نظر برسد، یا از آشفتگی کابل قابل مشاهده متنفرند، عالی است، اما به وضوح همراه با مصالحه است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 بهترین تخفیف روز پرایم آمازون اکتبر 2023

خبر خوب این است که این موضوع برای اکثریت قریب به اتفاق مردم موضوع مهمی نیست. اتصال رایانه شخصی با نرخ فریم بسیار بالا و عمق رنگ بالا اساساً تنها چیزی است که HDMI 2.1 را حداقل برای صفحه نمایش های 4K به حداکثر می رساند.

همانطور که Teoh اشاره می کند، نه Xbox Series X و نه PlayStation 5 قادر به خروجی بیش از 40Gbps حتی در 4K 120Hz با HDR نیستند، بنابراین هیچ تفاوتی با کنسول های نسل بعدی ندارد. و حتی بهترین پخش‌کننده‌های بلوری 4K یا جعبه‌های تلویزیونی با کیفیت بالاتر به این پهنای باند برای ویدیوی خود نیاز ندارند – Apple TV 4K (2022) بهترین کیفیت پخش را در بین تمام ست‌تاپ‌باکس‌ها دارد و همچنین به هر حال از خروجی 48 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی نمی کند.

اما برخی از بهترین کارت‌های گرافیک می‌توانند HDMI 48 گیگابیت بر ثانیه را به حداکثر برسانند، به خصوص اگر می‌خواهید نرخ رفرش کامل تلویزیون 144 هرتز و 4K را داشته باشید. اگر است تلاش کردن برای اینکه آن را به حداکثر برسانید و تلویزیون نتواند آن را تحمل کند، ممکن است مشکلات اتصال عجیبی داشته باشید.

بنابراین، این هیچ نوع نقص اساسی برای S95C نیست. این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون‌های OLED برای دوستداران فیلم است و به نظر ما همچنان یکی از بهترین تلویزیون‌های بازی است – اما شاید برای بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت بالا نباشد. S90C که دارای همان پنل QD-OLED مانند S95C است (اگرچه در آزمایش ما به آن روشن نیست – بررسی به زودی ارائه می شود) و Samsung QN95C هر دو از 48 گیگابیت بر ثانیه با سرعت 144 هرتز پشتیبانی می کنند، بنابراین ممکن است اینها راهی برای هر کسی که از این خبر ناامید شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم اتصال آیپد اپل به رایانه شخصی ویندوزی

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gFUewM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *