ظاهراً نتفلیکس در هنگام راه‌اندازی برنامه بومی Vision Pro نخواهد داشت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هدست آینده Vision Pro AR/VR برنامه اصلی Netflix در زمان راه اندازی نخواهد داشت، اما در عوض می توانید نسخه iPad را بدون تغییر اجرا کنید.

دو توسعه‌دهنده در اطراف هدست ویژن پرو و ​​مک استودیو اپل جمع شدند
برنامه iPad Netflix در پنجره ای در visionOS | اجرا می شود تصویر: اپل

تماشای فیلم بر روی صفحه نمایش دوگانه 4K ویژن پرو در محیط های سه بعدی غوطه ور “با صفحه نمایشی که 100 فوت عرض احساس می کنید” یکی از برنامه های اپل است.

سرویس TV+ در Vision Pro به طور کامل کار می کند و بسیاری از پخش کننده ها برنامه های بومی را برای visionOS، سیستم عامل محاسبات فضایی اپل که دستگاه را تغذیه می کند، ارائه می دهند. اما ظاهراً نتفلیکس در میان آنها نخواهد بود.

نتفلیکس یک برنامه بومی Vision Pro نخواهد ساخت

مارک گورمن، بلومبرگ:

اما بزرگترین استریمر از همه، نتفلیکس، مجوز خواهد گرفت. به من گفته شده که این شرکت در حال حاضر برنامه ای برای توسعه یک برنامه بومی برای Vision Pro ندارد. البته، نتفلیکس همچنان به برنامه آی‌پد خود اجازه می‌دهد بدون تغییر روی هدست اجرا شود.

نتفلیکس یک برنامه بومی برای هدست های Meta's Quest ارائه می دهد که شامل یک محیط غوطه ور در یک اتاق نشیمن مجازی با یک تلویزیون مجازی عظیم است.

به گفته وب سایت اپل، اکنون visionOS از سه نوع برنامه پشتیبانی می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین راه حل برای برنامه Notes که اسناد را در آیفون اسکن نمی کند

سه نوع برنامه visionOS

شما برنامه های بومی خود را دارید که برای محاسبات فضایی بهینه شده اند. برنامه‌های بومی می‌توانند در کنار هم در پنجره‌ای در فضای مشترک کاربر اجرا شوند یا صفحه را در اختیار بگیرند و کاربر را به طور کامل در یک محیط مجازی غوطه‌ور کنند.

visionOS همچنین برنامه های iPad موجود را بدون تغییر اجرا می کند.

بنابراین اگر گورمن درست باشد، پس از آن کاربران اولیه Vision Pro می‌توانند نسخه iPad برنامه Netflix را به عنوان یک راه‌حل خوب اجرا کنند.

این بدان معناست که هیچ محیط مجازی برای غوطه ور شدن در آن و هیچ صفحه مجازی غول پیکری برای تماشای برنامه های مورد علاقه نتفلیکس وجود ندارد. در عوض، برنامه iPad Netflix در پنجره ای در فضای مشترک شما در کنار سایر برنامه ها اجرا می شود.

20 دلار به 1 دلار جدید برای برنامه های Vision Pro تبدیل می شود

دستگاه 3500 دلاری برای موفقیت به پشتیبانی قوی از سوی توسعه دهندگان شخص ثالث نیاز دارد. نتفلیکس به عنوان بزرگترین پلتفرم استریم، محتوای خود را در برنامه تلویزیون اپل نمایش نمی دهد و همچنان از پشتیبانی از AirPlay و راه حل خرید درون برنامه ای اپل خودداری می کند.

برخی از توسعه دهندگان بدون شک منتظر خواهند بود تا ببینند هدست تا چه حد موفق می شود قبل از اینکه منابع قابل توجهی را برای انتقال برنامه های خود برای visionOS اختصاص دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برنامه های افزودنی آینده Google Bard می تواند آن را به دوست جدید سفر من تبدیل کند

برای این منظور، Gurman پیشنهاد می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند این کار اضافی را با دریافت هزینه‌ای برای نسخه visionOS برنامه‌هایشان توجیه کنند.

نویسنده بر این باور است که توسعه دهندگان ممکن است با پرداخت 20 دلار حق بیمه برای بسته بندی باینری جهانی نسخه های ، iPad و Vision Pro کنار بیایند. در مورد بهره‌وری (یکی از موارد استفاده قوی Vision Pro)، Gurman می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌هایی با قیمت‌های 50 و 250 دلار ارائه دهند.

از مقاله بلومبرگ:

تعجب نخواهم کرد اگر 20 دلار، 1 دلار جدید برای اکثر برنامه های Vision Pro باشد. و ما می‌توانیم قیمت بسیاری از آنها را بین 50 تا 250 دلار ببینیم، مخصوصاً در دسته‌های طراحی گرافیکی یا بهره‌وری. بازی‌های Vision Pro حتی ممکن است قیمتی نزدیک‌تر به کنسول‌های خود داشته باشند، چیزی در محدوده 40 تا 60 دلار، در مقایسه با سطوح بسیار پایین‌تر در آیفون و آی‌پد.

اپل اعلام کرده است که دیزنی پلاس تجربیات تعاملی سه بعدی را برای ویژن پرو ایجاد خواهد کرد، از جمله جنگ ستارگان و محتوای ESPN. چندین توسعه‌دهنده دیگر، از جمله زوم و مایکروسافت، پشتیبانی از پلتفرم جدید را اعلام کرده‌اند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WcIctB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *