مشخصات اپل ویژن پرو، ویژگی ها، قیمت، تاریخ انتشار و موارد دیگر

زمان مطالعه: 11 دقیقه

اپل به‌تازگی بزرگترین رویداد سال خود را به پایان رساند، جایی که مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید، مک استودیو و مک پرو را با M2 Ultra به‌روزرسانی کرد، همراه با یک مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی کاملاً جدید. با این حال، یکی از بهترین بخش‌های این رویداد تیم کوک بود که اپل ویژن پرو را که مدت‌ها در انتظارش بودیم رونمایی کرد.

در حالی که دیدن تاریخ در مقابل چشمان ما نفس گیر بود، اما سؤالات بسیاری را ایجاد می کند. مثلاً هدست AR/VR اپل چه کاری می تواند انجام دهد؟ چه مشخصات سخت افزاری ارائه می دهد؟ تاریخ انتشارش؟ و بیشتر. بنابراین، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد Vision Pro و سخت افزاری که آن را نیرو می دهد، بدانید آورده شده است.

Apple Vision Pro – طراحی و ساخت

اپل ویژن پرو با شروع طراحی خود، شبیه چیزی است که از قسمت Ready Player One یا Black Mirror اثر استیون اسپیلبرگ ساخته شده است. این هدست دارای یک شیشه سه بعدی در جلو است که به طور یکپارچه در یک قاب آلیاژ آلومینیومی سبک وزن با منحنی های ظریف ادغام می شود.

قاب آلیاژ آلومینیومی که اجزای داخلی ویژن پرو را در خود جای داده است، دارای یک تاج دیجیتال و یک دکمه در سمت راست بالا و سمت چپ بالای هدست است. علاوه بر این، دریچه های متعددی در لبه قاب وجود دارد که با چند دوربین و میکروفون رو به پایین جفت شده اند.

Apple-Vision-Pro-Design-and-Build

جدای از آن، این قاب همچنین یک اتصال مغناطیسی برای “The Light Seal” ارائه می دهد. این فقط یک اصطلاح فانتزی است که توسط اپل برای اتصال فوم نرم هدست ابداع شده است. این به حذف نور اضافی از ورود به چشم هنگام استفاده از هدست کمک می کند. علاوه بر این، به لطف طراحی نرم مبتنی بر فوم، Light Seal همچنین یک تجربه دید راحت را برای استفاده طولانی‌تر فراهم می‌کند.

اگر تعجب می کنید که چگونه می توانید هدست را بپوشید، این هدست دارای بندهای انعطاف پذیر با غلاف های صوتی با قابلیت صوتی فضایی در طرفین است. در مورد بند دور سر کاربر، اپل ویژن پرو یک هدبند پارچه‌ای سفارشی ارائه می‌کند که با گیره‌های مغناطیسی به طرفین متصل می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که هدبند یک صفحه تنظیم برای اطمینان از تناسب کامل ارائه می دهد.

جالب اینجاست که اپل به لطف چیدمان هوشمند باتری، توانسته ویژن پرو را براق نگه دارد. به جای منبع تغذیه داخلی، یک بسته باتری خارجی ارائه می‌شود که اپل می‌گوید از استفاده تمام روز در صورت اتصال یا تا دو ساعت استفاده در صورت عدم اتصال پشتیبانی می‌کند. بسته باتری خود در یک بدنه آلومینیومی فشرده قرار دارد و از طریق یک کابل بافته شده به هدست متصل می شود.

Apple Vision Pro – مشخصات سخت افزاری

اپل ویژن پرو دارای یک جفت نمایشگر میکرو OLED با اندازه پستی با مجموع 23 میلیون پیکسل است. این تقریبا 40 درصد پیکسل بیشتر از یک صفحه نمایش 4K برای هر یک از چشمان شما است. برای بزرگ‌نمایی این پنل‌ها و قرار دادن آن‌ها در اطراف میدان دید، اپل این هدست را به لنز سه عنصری سفارشی خود مجهز کرده است که سطح فوق‌العاده‌ای از وضوح و وضوح را ارائه می‌دهد.

برای کسانی که از عینک طبی استفاده می کنند، اپل با Zeiss همکاری کرده است تا کاربران بتوانند درج های نوری سفارشی برای چشمان خود ایجاد کنند. این درج‌ها که به صورت مغناطیسی به لنزهای هدست متصل می‌شوند، از طیف وسیعی از تصحیح بینایی پشتیبانی می‌کنند، بدون اینکه عملکرد کلی صفحه نمایش با وضوح بالای Apple Vision Pro یا قابلیت‌های ردیابی چشم را به خطر بیندازند.

دوربین ها

در مورد دوربین ها و سنسورهای هدست، ویژن پرو دارای مجموعه ای از 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفون در قسمت بیرونی است. این سیستم ویدئویی با وضوح بالا را برای نمایشگرها فراهم می‌کند، ردیابی دقیق سر/دست را امکان‌پذیر می‌کند، نقشه‌برداری سه بعدی را در زمان واقعی انجام می‌دهد و موارد دیگر.

اپل همچنین Vision Pro را به یک سیستم ردیابی چشم با دقت بالا مجهز کرده است که حلقه ای از نورپردازهای LED و سنسورهای IR را ارائه می دهد. این سیستم الگوهای نور نامرئی را بر روی چشم ها نمایش می دهد تا حرکت آنها را برای ورودی پاسخگو بدون نیاز به استفاده از هر نوع کنترل کننده سخت افزاری ردیابی کند.

چیپست

جدا از مجموعه ای از دوربین ها و سنسورها، Vision Pro یک سیستم دو تراشه ای را ارائه می دهد که شامل تراشه M2 اپل به همراه یک تراشه R1 جدید است. M2 عملکرد محاسباتی خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، در حالی که تراشه R1 به طور خاص برای پردازش حسگر در زمان واقعی طراحی شده است. دومی همچنین تضمین می کند که هدست یک تجربه بصری عالی را بدون ایجاد بیماری حرکتی ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه برای Valorant 2023

علاوه بر این، این تراشه‌ها یک پنل OLED منحنی را که در زیر شیشه‌های سه بعدی اپل ویژن پرو یافت می‌شود، نیرو می‌دهند. این پنل از دوربین های EyeSight هدست برای ایجاد و نشان دادن نمایی سه بعدی از چشمان شما در جلو استفاده می کند. این می تواند به دیگران اجازه دهد حتی زمانی که Vision Pro را پوشیده اید با شما تعامل داشته باشند.

سمعی

آخرین اما نه کم‌اهمیت، Apple Vision Pro همچنین دارای یک سیستم صوتی کاملاً جدید است که صدا را از طریق پادهای صوتی دو درایور موجود در هر دو طرف ارائه می‌کند. اپل بیان می‌کند که این غلاف‌های صوتی از فناوری جدید ردیابی پرتوهای صوتی پشتیبانی می‌کنند که صدا را با ویژگی‌های صوتی اتاق شما مطابقت می‌دهد.

Apple Vision Pro – نرم افزار و رابط کاربری

سخت افزار پیشرفته Vision Pro با یک سیستم عامل محاسبات فضایی کاملاً جدید همراه است. visionOS. مشابه سایر سیستم عامل های اپل، visionOS دارای نمای خانه اختصاصی است که در آن به همه برنامه های مورد علاقه و ابزارهای مفید خود دسترسی دارید. علاوه بر این، هنگامی که یک برنامه را باز می کنید، می توانید به راحتی اندازه آن را تغییر دهید یا آن را در هر جایی که می خواهید قرار دهید.

اپل بیان می کند که سیستم عامل جدیدش با رابط سه بعدی خود به نظر می رسد و احساس می کند که در اتاق شما حضور دارد. علاوه بر این، عناصر UI در visionOS به گونه ای طراحی شده اند که به نور و حتی سایه ها پاسخ می دهند. این باعث می‌شود هر چیزی که می‌بینید برای یک تجربه کاربری همهجانبه واقع بینانه به نظر برسد.

اگر تعجب می کنید که چگونه می توانید با هدست تعامل داشته باشید، visionOS دارای یک مدل ورودی کاملاً جدید است که به شما امکان می دهد به طور مستقیم همه چیز را تنها با چشم، دست و صدای خود کنترل کنید. این عالی است زیرا به طور کامل نیاز به هر نوع کنترل کننده یا سخت افزار اضافی را از بین می برد.

برای انتخاب یک شی، به سادگی می توانید انگشتان خود را به هم بزنید یا به آرامی آنها را برای پیمایش تکان دهید. هر حرکتی طوری طراحی شده است که تا حد امکان ظریف باشد، بنابراین نیازی نیست همیشه دستان خود را در هوا نگه دارید. visionOS همچنین دارای ویژگی Siri است که به شما امکان می دهد به سرعت برنامه ها را باز یا ببندید، رسانه ها را پخش کنید و موارد دیگر. علاوه بر این، می توانید به سادگی به هر قسمت جستجو نگاه کنید و شروع به دیکته کردن برای تایپ کنید.

آخرین اما نه کم اهمیت، اپل visionOS را به یک سیستم احراز هویت بیومتریک کاملاً جدید با نام OpticID مجهز کرده است. این سیستم از روشن‌کننده‌های LED Vision Pro و دوربین‌های IR برای ایجاد یک نقشه منحصر به فرد از عنبیه استفاده می‌کند تا از دسترسی غیرمجاز به هدست جلوگیری کند و از حریم خصوصی شما محافظت کند.

ویژگی های اپل ویژن پرو

Apple Vision Pro یک راه بی‌نظیر برای ترکیب محیط دیجیتال و فیزیکی شما برای بهبود کارهایی که می‌توانید در خانه یا محل کار انجام دهید، ارائه می‌دهد. با برنامه‌هایی مانند Notes، Messages، Keynote، ، FaceTime و صدها برنامه iOS و iPadOS دیگر که در App Store در visionOS در دسترس هستند، می‌توانید همه این کارها را انجام دهید. در اینجا خلاصه ای سریع از سایر ویژگی های ارائه شده توسط Apple Vision Pro آورده شده است:

Infinite App Canvas برای چندوظیفگی

یکی از بهترین ویژگی های ارائه شده توسط ویژن پرو، امکان چند کار با Infinite App Canvas است. با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی چندین پنجره اپلیکیشن شناور را در اطراف خود در فضا باز کرده و مرتب کنید. می‌توانید برنامه‌ها را روی هم قرار دهید یا حتی آن‌ها را در بالا، پایین یا کنار برنامه‌های دیگر قرار دهید.

Infinite App Canvas حتی به شما اجازه می دهد تا صفحه نمایش مک خود را به صورت بی سیم و تنها با نگاه کردن به آن به Vision Pro گسترش دهید. این برای مواقعی عالی است که ممکن است به یک صفحه نمایش بزرگ 4K قابل حمل نیاز داشته باشید که بتوان به صورت خصوصی به آن دسترسی داشت.

برای آسان‌تر کردن تایپ و پیمایش در میان برنامه‌ها با Infinite App Canvas، می‌توانید از ویژگی دیکته یا صفحه کلید مجازی Vision Pro استفاده کنید. با این حال، اگر دستگاه های ورودی فیزیکی را ترجیح می دهید، Vision Pro از چندین بلوتوث مانند Magic Trackpad و Magic Keyboard نیز پشتیبانی می کند.

تجربه جدید FaceTime

Apple Vision Pro به لطف تجربه فضایی کاملاً جدید FaceTime، راه های قدرتمندی برای ارتباط با دیگران در اختیار شما قرار می دهد. اکنون همه شرکت‌کنندگان در کاشی‌های ویدئویی در اندازه واقعی ظاهر می‌شوند که در اطراف یا بالای پنجره‌های برنامه موجود برای انجام چند کار بهتر شناور هستند. علاوه بر این، FaceTime on Vision Pro از صدای فضایی نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مدیر عامل Spotify از قابلیت‌های بالقوه مبتنی بر هوش مصنوعی پیرامون شخصی‌سازی، تبلیغات می‌گوید

اگر تعجب می‌کنید که چگونه می‌توانید بدون دوربین جلوی خود به تماس‌های FaceTime بپیوندید، اپل ویژن پرو دارای ویژگی‌ای به نام Digital Personas برای کاهش این مشکل است. پرسونای دیجیتال از یادگیری ماشینی برای ایجاد شباهت دیجیتالی شما پس از اسکن سریع صورت با سنسورهای جلویی ویژن پرو استفاده می‌کنند. نکته جالب این است که این پرسوناها حتی می توانند به طور واقعی حرکت چشم و دست شما را در تماس های FaceTime با استفاده از دوربین های داخل و خارج هدست منعکس کنند.

FaceTime on Vision Pro به‌طور یکپارچه با سایر دستگاه‌های اپل کار می‌کند تا همه بتوانند به آن بپیوندند. همچنین از SharePlay پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به‌سرعت برنامه‌ها را به اشتراک بگذارید، در ارائه‌ها همکاری کنید، عکس‌ها و ویدیوها را به اشتراک بگذارید یا حتی فیلم‌ها را با هم تماشا کنید، درست مثل زمانی که هستید. حضور فیزیکی با آنها

تجارب سرگرمی جذاب

علاوه بر این که به عنوان ابزاری عمل می کند که می تواند به بهبود بهره وری شما کمک کند، اپل همچنین می خواهد که هدست واقعیت ترکیبی خود به همان اندازه برای ارائه تجربیات سرگرمی فراگیر و جذاب مانند تماشای فیلم یا بازی مفید باشد.

اگر عاشق تماشای فیلم هستید، اپل ویژن پرو دارای ویژگی به نام «محیط سینما» است که به شما امکان می دهد هر اتاقی را به سینمای شخصی خود تبدیل کنید. هر زمان که وارد محیط سینما می‌شوید، هدست به‌طور خودکار نورهای اطراف شما را کم می‌کند تا درخشش محیط را به محیط اطراف ببخشد.

برای ارتقای محیط های سینمایی به سطح بعدی، می توانید به راحتی صفحه مجازی خود را تا حداکثر عرض 100 فوت افزایش دهید. علاوه بر این، می‌توانید هر محتوایی را فراتر از ابعاد یک اتاق با «محیط‌هایی» گسترش دهید که به شما امکان می‌دهد با چرخاندن تاج دیجیتال، میزان غوطه‌ور شدن خود را کنترل کنید.

اپل بیان می‌کند که فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و محتوای تعاملی مورد علاقه‌تان از Apple TV+ و سایر ارائه‌دهندگان محتوا از روز اول در Vision Pro در دسترس خواهند بود. علاوه بر این، شما همچنین می توانید صدها بازی محبوب Apple Arcade خود را با استفاده از کنترلرهای سازگار بر روی هدست بازی کنید.

عکس ها و فیلم های فضایی

ویژن پرو علاوه بر تماشای فیلم با محیط سینما، راهی برای ثبت تصاویر یا ویدیوهای فضایی تنها با فشار دادن یک دکمه ارائه می دهد. این ویژگی از دوربین ها و حسگرهای هدست برای ثبت اطلاعات عمقی استفاده می کند تا بتوانید با صدای فضایی خاطرات خود را به صورت سه بعدی زنده کنید.

Apple Visio Pro همچنین برای کسانی که دوست دارند عکس‌ها یا فیلم‌های گرفته شده با آیفون خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ با برنامه بازطراحی شده Photos مشاهده کنند، ارائه می‌کند. علاوه بر این، اپل بیان می کند که هر پانورامایی که تا به حال بر روی آیفون خود گرفته اید، اکنون برای غوطه وری بهتر، گسترش یافته و اطراف شما می پیچد.

قیمت و در دسترس بودن

اپل ویژن پرو، با قابلیت‌های محاسبات فضایی قابل توجه خود، قرار است یک هدست واقعیت ترکیبی بسیار پیشرفته با برچسب قیمت درخواستی باشد. 3499 دلار. این باعث می‌شود که Apple Vision Pro تقریبا 9 برابر گران‌تر از Meta Quest 2، محبوب‌ترین هدست AR/VR فعلی موجود در بازار باشد.

هدست اپل در سه ماهه اول سال 2024 راه اندازی می شود. ابتدا در وب سایت رسمی اپل یا در فروشگاه های اپل در سراسر ایالات متحده در دسترس خواهد بود و سپس در اواخر سال آینده در مناطق بیشتری در دسترس خواهد بود. اپل می‌گوید که مشتریان علاقه‌مند نیز این فرصت را خواهند داشت که پس از یک قرار قبلی، در مورد ویژن پرو در فروشگاه‌های اپل بیاموزند، تجربه کنند و تناسب خود را شخصی‌سازی کنند.

علاوه بر این، اگر بخواهیم از گزارش اخیر مارک گورمن پیروی کنیم، اپل در حال حاضر بریتانیا و کانادا را به عنوان اولین بازارهای بین المللی که در آن Vision Pro تا پایان سال 2024 در دسترس قرار خواهد گرفت، چند ماه پس از انتشار اولیه آن در ایالات متحده در فهرست نهایی قرار داده است. ایالت ها. در همین حال، مشتریان در آسیا و اروپا تنها می توانند در اواخر سال 2024 یا پس از آن، هدست را در دست بگیرند.

جهان را از طریق یک چشم انداز جدید شاهد باشید!

در اینجا شما آن را دارید، عصر محاسبات فضایی اینجاست و Apple Vision Pro پیشرو آن است. بنابراین، چه شما یک حرفه ای هستید که به دنبال راهی برای پیشبرد هنر خود به سطح بعدی هستید یا یک علاقه مند به فناوری که مشتاق کشف امکانات بی پایان ارائه شده توسط این پلت فرم پیشگامانه است، کمربند ایمنی خود را ببندید و آماده شوید تا جهان را از طریق یک صحنه کاملا جدید ببینید. چشم انداز.

همچنین بخوانید:


آیوش یک علاقه‌مند به فناوری است که به روزنامه‌نگار فناوری تبدیل شده و به نویسندگی چگونه می‌پردازد و در توضیح واضح و مختصر موضوعات پیچیده مهارت دارد. وقتی او نمی‌نویسد، می‌توانید او را در حال مطالعه آخرین روندهای فناوری مصرف‌کننده، تماشای بی‌وقفه ویدیوهای یوتیوب‌برهای فناوری مورد علاقه‌اش یا غوطه‌ور شدن در بازی‌های دنیای باز همهجانبه ببینید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FDyPqv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *