مفاهیم IP و فرصت های نوآوری medtech

زمان مطالعه: 5 دقیقه

شکی نیست که بخش مراقبت های بهداشتی بریتانیا در چند وقت اخیر تحت فشار بی سابقه ای بوده است. در حالی که اخیراً تمرکز بر اعتصابات، کارکنان و دستمزدها در سراسر بخش بوده است، پس از تحولات همه‌گیر کووید، اهمیت حیاتی این بخش برای اقتصاد بریتانیا و اهمیت فناوری‌های پزشکی در راه‌اندازی سال جاری برای اولین بار در بریتانیا شناخته شد. استراتژی فناوری پزشکی

هزینه های فعلی مراقبت های بهداشتی در بریتانیا 12 درصد از تولید ناخالص داخلی را در سال 2020 تشکیل می دهد که medtech مقدار قابل توجهی از این کل را تشکیل می دهد. بر اساس سند استراتژی MedTech ، NHS به تنهایی حدود 10 میلیارد پوند در سال برای medtech هزینه می‌کند و بریتانیا نیز گر اصلی بازار بین‌المللی است و بیش از 5.6 میلیارد پوند محصولات مدتک را در سال 2021 صادر می‌کند.

ما اکنون منتظر طرح اجرای استراتژی هستیم، با دستاوردهای برنامه ریزی شده برای هر یک از چهار حوزه اولویت دار انعطاف پذیری و تداوم عرضه، بازارهای نوآورانه و پویا، زیرساخت های توانمند، و تمرکز بازار خاص. چیزی که در حال حاضر بدون شک وجود دارد این است که نوآوری درست در مرکز استراتژی MedTech انگلستان قرار دارد.

یکی از نکاتی که در سند استراتژی MedTech بریتانیا برجسته شده است، اهمیت SMEها است، به طوری که 31٪ از اشتغال در بخش medtech در SMEها است، که بیش از 85٪ از شرکتهای بخش medtech را تشکیل می دهند.

شرکت های کوچک و متوسط ​​نیازی به یادآوری اهمیت نوآوری ندارند. با یک بازار بسیار رقابتی و بدون منابع مالی شرکت های بزرگتر، نوآوری اغلب تنها راهی است که SME ها می توانند بقا و شکوفا شوند. به نوبه خود، این بدان معناست که شرکت های کوچک و متوسط ​​از اهمیت حق ثبت اختراع و سایر IP آگاه باشند. در ابتدایی ترین سطح، بدون IP هیچ چیزی نمی تواند مانع از گرفتن و استفاده از نوآوری سخت شرکت توسط رقبا شود.

بنابراین برای شرکت های کوچک و متوسط ​​ضروری است که اطمینان حاصل کنند که استراتژی IP آنها با اهداف تجاری و نوآوری های فنی آنها مطابقت دارد. بدون شک این موضوع چالش هایی را به همراه دارد. از یک طرف، IP برای اطمینان از محافظت از مهم ترین دارایی ها، گاهی اوقات تنها دارایی های مهم یک SME ضروری است. از سوی دیگر، شرکت‌ها اغلب از نظر مالی محدود هستند و ایجاد پورتفولیوهای IP بزرگ می‌تواند پرهزینه باشد.

یکی از نمونه‌های SME که از سیستم IP به نفع خود استفاده کرده و یک مجموعه IP قوی ساخته است که از همان روزهای اولیه از اهداف آن پشتیبانی می‌کند، Emblation Limited است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: کمتر از یک سال پس از خرید Heardle، Spotify بازی موسیقی را در 5 می پایان خواهد داد.

بر اساس دهه‌ها تجربه انباشته بنیان‌گذاران در فناوری‌های مایکروویو، Emblation درمان‌ها و تکنیک‌های برنده جوایزی را برای رسیدگی به شرایط مختلف پوستی و انکولوژیکی ایجاد کرده است. آن‌ها به کاوش در مرزهای تحقیقات بر اساس روش‌های ظریف تأثیر بر پاسخ‌های ایمنی با استفاده از امواج مایکروویو ادامه می‌دهند، که همگی منجر به راه‌حل‌های عملی برای مشکلات پزشکی زندگی واقعی می‌شوند.

همزمان با پیشرفت‌های فنی و تجاری خود، که شامل استفاده از محصولات آنها در سراسر بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و سرزمین اصلی اروپا می‌شود، Emblation یک مجموعه ثبت اختراع قابل توجه نیز ایجاد کرده است. پورتفولیوی ثبت اختراع با شرکت رشد کرده است و از همان روزهای اولیه منبع قابل توجهی از درآمد مجوز را فراهم می کند. استراتژی IP با رشد شرکت تکامل یافته است و IP قوی شرکت در هنگام به دست آوردن سرمایه گذاری هشت رقمی که برای توسعه بین المللی استفاده می شود، نقطه قوت قابل توجهی بود.

یک عامل کلیدی برای شرکت‌ها در همه مقیاس‌ها، در نظر گرفتن IP در مراحل اولیه است. سیستم ثبت اختراع غیرقابل بخشش است و اگر اختراعات قبل از ثبت درخواست های ثبت اختراع افشا شوند، شانس به دست آوردن حمایت از بین می رود.

برای آن شرکت‌هایی که در سفر IP هستند، این سؤال که چه چیزی می‌تواند محافظت شود و چگونه می‌تواند گاهی اوقات مشکل باشد. اینجاست که نقش مشاوران حرفه ای، به ویژه وکلای ثبت اختراع، می تواند کلیدی باشد.

برای شرکت های بزرگ به همان اندازه که برای SME ها، استفاده از مشاوران IP حرفه ای به ویژه در حوزه medtech مهم است، زیرا شاید در گستره تخصص های فنی که می توانند برای توسعه یک محصول گرد هم آیند، منحصر به فرد باشد. دانش پزشکی دقیق و واضح زیربنای هر محصول موفق پزشکی است، اما اغلب ممکن است نوآوری های کلیدی در طیف وسیعی از زمینه های مختلف رخ دهد.

شاید این موادی هستند که از آنها یک محصول تشکیل می شود که نوآورانه است یا پوشش های شیمیایی روی محصول اعمال می شود؟ یا شاید این طراحی یا روش ساخت یک ابزار جراحی خاص، یا یک رویکرد جدید برای درمان یا تشخیص است؟ یا شاید این نرم افزار مرتبط باشد، به عنوان مثال برای کنترل، سنجش، تصویربرداری یا فرآیندهای دیگر. همه و هر یک از این حوزه ها، و بیشتر، می توانند موضوع حمایت از اختراع باشند. این حوزه ای است که رویکرد jack of-all-trades می تواند مخاطره آمیز باشد، و اغلب اتفاق می افتد که تیمی از وکلای ثبت اختراع با مدرک دکترا در رشته های فنی مختلف باید با یکدیگر همکاری کنند تا حفاظت مناسبی از محصولات medtech یک شرکت به دست آورند. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین ماوس با دکمه های قابل برنامه ریزی: سیمی و بی سیم

یک فناوری کلیدی در حوزه پزشکی در حال حاضر استفاده از یادگیری ماشینی است. این تصور اشتباه وجود دارد که ثبت اختراع نرم افزار ممکن است دشوار باشد. این مورد در زمینه medtech صدق نمی‌کند، جایی که در واقع نرم‌افزاری که برای انجام یک فرآیند جدید خاص استفاده می‌شود، گاهی اوقات می‌تواند راحت‌تر از خود فرآیند محافظت شود. اداره ثبت اختراع اروپا دستورالعمل هایی را در مورد نحوه محافظت از اختراعات یادگیری ماشینی ارائه کرده است و به طور خاص روش های تشخیص را به عنوان مثال به عنوان منطقه ای که در آن اختراعات یادگیری ماشینی قابل محافظت هستند ذکر می کند.

حفاظت از اختراعات یادگیری ماشین قطعاً حوزه ای است که توصیه های متخصص در آن مهم است. همچنین مسائل جانبی مختلفی در رابطه با نوآوری های یادگیری ماشین وجود دارد، به عنوان مثال مالکیت و استفاده از داده ها، و مسائل مربوط به حریم خصوصی، که می تواند تله هایی برای افراد بی احتیاط وجود داشته باشد. علیرغم چنین چالش هایی، در حال حاضر چیزی شبیه به رونق IP در رابطه با یادگیری ماشین وجود دارد که تعداد ثبت اختراعات سال به سال به شدت افزایش می یابد. این موضوع به ناچار همچنان موضوع داغ در حوزه medtech خواهد بود، و استراتژی MedTech انگلستان یادگیری هوش مصنوعی/ماشین را به عنوان بخش مهمی از تحول دیجیتال و فناوری در فضای medtech می شناسد.

صرف نظر از اینکه نوآوری در محصولات یک شرکت medtech در کجا نهفته است، بخش مهمی از سفر IP این است که اطمینان حاصل شود که استراتژی IP شرکت از استراتژی تجاری پشتیبانی می کند، به خصوص با رشد شرکت ها یا تغییر اولویت ها. مجدداً، اگر با مشاوران حرفه‌ای مانند وکلای ثبت اختراع مشورت شود، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که هزینه و زمان صرف مهم‌ترین جنبه‌های فعالیت‌های شرکت می‌شود و پورتفولیوهای IP ناب و مناسب برای هدف باقی می‌مانند.

تیم هارگریوز در نمایشگاه نوآوری Med-Tech در 7 سخنرانی خواهد کردهفتم ژوئن در NEC، بیرمنگام. سمینار او در ساعت 2 بعد از ظهر در صحنه کنفرانس نوآوری Med-Tech برگزار می شود.

برای حضور رایگان در این لینک ثبت نام کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dXQure
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *