مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس و آیفون 14: کدام دوربین دوربین بهتر است؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از مقایسه دوربین گلکسی اس 23 پلاس و 14: کدام دوربین دوربین بهتر است؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

عکاسی با گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است. همین امر را می توان به پیشرفت های فناوری دوربین تایید کرد. و امروزه، آرایه دوربین گوشی های هوشمند مملو از سنسورهای بسیار بزرگ و تنظیمات چند دوربین است. قابل درک است، خریدارانی که به دنبال یک گوشی با دوربین با کیفیت هستند، از انتخاب رنج می برند. حتی در آن زمان، عکاسان جوان بیشتر از هر فروشنده دیگری به درهای سامسونگ و اپل ضربه می زنند.

قابل ذکر است که سامسونگ و اپل با دستگاه های پرچمدار خود قابلیت های تصویربرداری فوق العاده ای ارائه می دهند. به عنوان مثال، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس برای علاقه مندان به عکاسی تا حدودی به نامی شناخته شده تبدیل شده اند. اما، مناظر ممکن است تغییر کند زیرا سامسونگ اخیراً از گوشی‌های گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس خود رونمایی کرده است که از جمله موارد دیگر، دارای تنظیمات دوربین همه کاره‌تر هستند.

بنابراین، اگر بر سر دوراهی قرار گرفتید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید که از پیشنهاد اپل یا سامسونگ حمایت کنید، ادامه مطلب را بخوانید. در این پست به مقایسه دوربین های گلکسی اس 23 پلاس و آیفون 14 می پردازیم.

مشخصات دوربین

قبل از اینکه عملکرد دوربین رقبای خود را تشریح کنیم، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به مشخصات ارائه شده بیندازیم. با شروع آیفون 14، این گوشی با یک جفت سنسور 12 مگاپیکسلی عرضه می شود. دوربین اصلی دارای دیافراگم f/1.5 است و از فناوری OIS پشتیبانی می‌کند. سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی فوق عریض دارای دیافراگم f/2.4 است و 120 درجه FoV را ارائه می دهد. برای عکس های سلفی، دستگاه از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth در جلو بهره می برد.

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است که در کنار یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با 120 درجه FoV و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر کار می کند. برای عکس های سلفی، این دستگاه یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی دارد.

نور روز HDR

در حالی که مشخصات آن در دسترس نیست، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به برخی عکس‌های گرفته شده توسط این دو بیاندازیم. برای شروع، ابتدا به چند عکسی که در روز روشن با گوشی‌ها گرفته‌ایم نگاه می‌کنیم. قابل ذکر است که هم گلکسی اس 23 پلاس و هم آیفون 14 روی عکس‌هایی با رنگ گرم کلیک می‌کنند. با این حال، پیشنهاد سامسونگ تمایل دارد تا سایه ها را کمی بهتر نشان دهد.

به عنوان مثال، اگر به گالری پیوست شده در بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که گلدان سبز رنگ در سمت چپ قاب، جزئیات کمی بهتر را در عکس گلکسی اس 23 پلاس ارائه می دهد. از طرف دیگر، آیفون 14، سایه ها را تا حدی خرد می کند تا صحنه را به نمایش بگذارد.

همچنین باید توجه داشته باشید که سامسونگ تمایل دارد رنگ های موجود در عکس را زیباتر کند. برای مثال، اگر به نوار لغزنده متصل شده در بالا نگاه کنید، می توانید متوجه شوید که گل های نزدیک پیاده رو در عکس سامسونگ پر جنب و جوش تر به نظر می رسند.

علاوه بر این، درب سطل های زباله نیز منگنه تر به نظر می رسد. قابل درک است، برخی از خوانندگان ممکن است از پردازش بیش از حد سامسونگ پس از پردازش استقبال کنند. از سوی دیگر، در اینجا نیز شما را به خاطر جانبداری از اسنپ اپل سرزنش نخواهیم کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Stellantis حدود یک سوم از سرمایه 300 میلیون یورویی خود را در 10 استارتاپ سرمایه گذاری کرده است.
وضوح گوشه S23 Plus در مقابل آیفون 14

با این حال، ما اعتراف خواهیم کرد که ارائه اپل روی تصاویر کمی دقیق تر با وضوح گوشه بهتر کلیک می کند. در واقع، اگر 100 درصد از تصاویر پیوست شده در بالا را برش دهید، متوجه خواهید شد که ضربه محکم آیفون 14 گلدان های گل را به سمت لبه های قاب کمی بهتر نشان داده است.

باز هم، تفاوت شب و روز نیست و شما می‌توانید به سادگی از حالت وضوح بالا و 50 مگاپیکسلی سامسونگ برای کاهش آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید: مقایسه دوربین OnePlus 11 در مقابل 7

به هر حال، رقیب سامسونگ با فناوری HDR بهتر پشتیبانی می شود. در واقع، ما متوجه لکه‌های سفید در عکس‌های بی‌شماری از آیفون 14 شدیم. به عنوان مثال، به گالری پیوست شده در بالا نگاهی بیندازید که در آن Galaxy S23 Plus مجتمع آپارتمانی را در پس‌زمینه بهتر ارائه کرده است.

برش هایلایت سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس در مقابل آیفون 14

برای دریافت ایده ای از قابلیت های HDR هر گوشی، می توانید به کراپ 100 درصدی اسنپ نگاه کنید. بیشتر اوقات، ما متوجه موارد جزئی بریده شدن هایلایت در آیفون 14 می شدیم. علاوه بر این، گوشی تلاش می کرد تا به اندازه کافی برگ های سبز را در پیش زمینه نمایش دهد.

در اینجا مثال دیگری وجود دارد که یافته های ما را بیشتر ثابت می کند. آیفون 14 بار دیگر بخش هایی از صحنه را بیش از حد به نمایش گذاشته است. در مقابل، اسنپ S23 Plus سایه ها و هایلایت ها را بسیار بهتر نشان داده است.

برای جزئیات بیشتر می توانید به برش 100 درصدی اسنپ فوق الذکر پیوست شده در بالا مراجعه کنید.

با این اوصاف، خروجی گوشی‌ها در شرایط نوری کمتر به صورت گردن و گردن است. در مورد، گالری پیوست شده در بالا که در آن، هر دو عکس وضوح گوشه مشابهی را نشان می‌دهند. علاوه بر این، جزئیات عکس ها به همان اندازه به سمت مرکز قاب است. در هر صورت، ترکیب اپل کمی گرمتر است و صدای کمی بیشتر دارد.

فوق عریض

همانطور که قبلا گفته شد، هر دو گوشی با یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض نیز عرضه می شوند. گفتنی است، ما در این سناریو به سمت خروجی Galaxy S23 گرایش پیدا کردیم. ما این را می گوییم، زیرا تلفن هوشمند تصاویر دقیق تری را با وضوح بهتر و حاشیه کمتر ثبت می کند.

به عنوان مثال، در عکس های مقایسه ای پیوست شده در بالا، می توانید بگویید که درختان در عکس گلکسی اس 23 پلاس تعریف بهتری ارائه می دهند. برگها متمایز و ساختار یافته به نظر می رسند که عالی است. در مقابل، عکس آیفون 14 گل آلود به نظر می رسد.

به طور مشابه، در عکس‌های پیوست شده در بالا، متوجه خواهید شد که گلکسی اس 23 پلاس نور لنز را کنترل کرده است. از سوی دیگر، ضربه محکم آیفون 14، خورشید را مانند یک لکه سفید غول پیکر تبدیل کرده است. علاوه بر این، در یک برش نزدیک تر، متوجه خواهید شد که ضربه محکم S23 Plus واضح تر است و رنگ های غنی تری دارد.

تله فوتو

در مورد تصاویر زوم شده، پیشنهاد سامسونگ با اختلاف بسیار زیادی برنده مسابقه است. دلیل آن این است که گلکسی اس 23 پلاس با سنسور اختصاصی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر عرضه می شود. علاوه بر این، با کمک برخی از نرم افزارهای جادویی، گوشی می تواند عکس هایی با زوم 30 برابر نیز بگیرد.

آیفون 14 با سنسور تله فوتو عرضه نمی شود و به همین دلیل، در این سناریو تلاش می کند تا تحت تاثیر قرار بگیرد. به عنوان مثال، اگر به عکس های 3x از دو گوشی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که عکس S23 Plus وضوح بسیار بهتری دارد. به علاوه، تصویر نیز نویز زیادی ندارد.

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس با زوم 3 برابری آیفون 14

از سوی دیگر، آیفون 14 برای حل جزئیات ریزتر در ترکیب با مشکل مواجه شده است. اگر به واحدهای AC در مجتمع آپارتمانی نگاه کنید که در عکس آیفون 14 کاملاً نرم به نظر می رسد، همین امر مشهود است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با حذف داده های خود از مهندسی اجتماعی و فیشینگ جلوگیری کنید

به عنوان مثال دیگر، به سمت گل نارنجی که در بالا متصل شده است، دارت کنید. این تصویر در روز روشن با گوشی ها گرفته شده است. در اینجا، ترکیب آیفون 14 هنگامی که روی گلبرگ ها زوم می کنید، نویز زیادی ایجاد می کند.

از سوی دیگر، S23 Plus بافت مخملی گلبرگ ها را حفظ کرده و بسیار تیزتر به نظر می رسد. مطمئن باشید، خریدارانی که به دنبال کلیک کردن روی اجسام از راه دور هستند، باید گلکسی اس 23 یا گلکسی اس 23 پلاس را با ضربان قلب بردارند.

عکس های سلفی

جای تعجب نیست که هر دو گوشی روی عکس های سلفی قابل توجه نیز کلیک می کنند. حالا، می‌توانید با یکی یا دیگری بروید، اما ما سلفی‌های گلکسی اس 23 پلاس را کمی بهتر دوست داشتیم. در اینجا دلیل آن است.

اگرچه این دو بر روی تصاویر فوق‌العاده واضح کلیک می‌کنند، اما عکس‌های سامسونگ در یک برش نزدیک‌تر، جزییات کمی دارند. اگر در تصاویر پیوست شده در بالا روی موهای سوژه زوم کنید، همین امر مشهود است. علاوه بر این، سلفی هایی که با آیفون 14 گرفتیم، رنگ پوست سوژه را کمی نارنجی نشان داد.

هر دو دستگاه روی عکس‌های فوق‌العاده در سناریوهای نورپردازی دشوار نیز کلیک می‌کنند. به عنوان مثال، ما سلفی فوق الذکر را در مقابل خورشید کلیک کردیم. با وجود آن، هر دو گوشی توانستند چهره سوژه را به درستی در معرض دید قرار دهند که بسیار عالی است. کافی است بگوییم، اگر یک سلفی‌گیر سرسخت هستید، با هیچ یک از این دو گوشی اشتباه نمی‌کنید.

نمای نزدیک

هر دو گوشی با سنسورهای اصلی خود نیز بر روی نمای نزدیک زیبا کلیک می کنند. در واقع، با جدا کردن شور و نشاط اضافه شده در عکس های گرفته شده توسط S23 Plus، تشخیص یک عکس از عکس دیگر دشوار است.

به عنوان مثال، اگر به عکس گل بنفش نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اسنپ آیفون 14 دارای پالت رنگ گرم تری است. از طرف دیگر، رنگ بنفش در عکس S23 Plus زنده تر به نظر می رسد. به غیر از آن، تصاویر در سطح ثابت هستند. بنابراین، چه جزئیات اطراف مرکز قاب، چه ثبات افکت بوکه، عکس‌های هر دو دستگاه به همان اندازه خوب به نظر می‌رسند.

نور کم

در آخر، بیایید نگاهی به عکس هایی بیندازیم که پس از غروب خورشید با گوشی ها گرفته شده است. در اینجا، پیشنهاد سامسونگ در مقابل آیفون 14 با یک حاشیه خوب قرار گرفت. برای این منظور، عکس آیفون 14 یک مشکل تعادل رنگ سفید را نشان می‌دهد که نور ساطع شده از لامپ‌ها را آبی می‌کند.

علاوه بر این، S23 Plus روشن شدن لنز را نیز کنترل می‌کند. در نهایت، دستگاه وضوح کمی بهتر را در برش نزدیک‌تر ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که هر دو تصویر با فعال بودن ابزار اختصاصی حالت شب هر گوشی گرفته شده اند. علاوه بر این، با فعال بودن این ویژگی، هر دو دستگاه به طور خودکار زمان نوردهی یک ثانیه را انتخاب کردند.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس در مقابل آیفون 14: نتیجه گیری

واضح است که آیفون 14 در بخش عکاسی نمی تواند شمع را برای سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس نگه دارد. در حالی که گوشی‌های هوشمند در طول روز روی عکس‌های مشابه کلیک می‌کنند، گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس حسگر فوق عریض بهتری ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، گوشی ها در بخش زوم نیز بر پیشنهاد اپل برتری دارند. به این موارد، قابلیت‌های کم نور سری S23 را نیز اضافه کنید و خریدارانی که به دنبال یک تلفن دوربین با کیفیت 800 دلاری هستند، گلکسی S23 را دقیقاً در کوچه خود خواهند یافت.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/niXGFY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *