نحوه استفاده از ردیابی چرخه قاعدگی در اپل واچ

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6نحوه استفاده از ردیابی چرخه قاعدگی در اپل واچ می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

اپل واچ به یک ضرورت برای افراد عجیب و علاقه مندان به تناسب اندام تبدیل شده است. از ردیابی کالری گرفته تا پایش ECG، این فناوری همه کارها را انجام می دهد. اگر به شما بگوییم که می‌توانید قاعدگی و چرخه باروری خود را نیز در اپل واچ خود پیگیری کنید، چه؟ خوب، شما می توانید با ردیابی سیکل قاعدگی داخلی اپل واچ. آیا سلامتی قاعدگی بخشی از سلامت جسمانی شما نیست؟

تصویر 426

اضطراب پریود واقعی است. داشتن ابزاری برای کاهش استرس بی نظیر است، درست است؟ با ردیابی چرخه اپل واچ، می توانید دوره قاعدگی خود را ردیابی کنید، علائم خود را ثبت کنید و موارد دیگر. برای درک ردیابی چرخه قاعدگی و نحوه تنظیم آن، ادامه مطلب را بخوانید.

ردیابی چرخه دوره در اپل واچ چیست؟

گرفتگی دردناک، از دست دادن خون شدید، همراه با کمردرد شدید، قاعدگی به خودی خود یک ماجراجویی است. اپل واچ شما با کمک به برنامه ریزی ماه خود، اضطراب پریود شما را کاهش می دهد. چطور، حتما تعجب می کنید؟ در اینجا ویژگی های برنامه ردیابی چرخه را مشاهده می کنید.

  • پیش بینی تاریخ دوره را دریافت کنید
  • تاریخ پریود خود را ثبت کنید
  • علائم خاص، لکه بینی و سایر اطلاعات را ثبت کنید
  • اطلاعاتی در مورد پنجره بارور خود دریافت کنید
  • برآورد تخمک گذاری را دریافت کنید

اکنون، همه این ویژگی‌ها در همه مدل‌های اپل واچ در دسترس نیستند. برای تعیین اینکه آیا اپل واچ شما از ردیابی چرخه قاعدگی و ویژگی‌های آن پشتیبانی می‌کند یا خیر، بخوانید.

کدام اپل واچ از ردیابی قاعدگی پشتیبانی می کند

ویژگی ردیابی چرخه دوره در اپل واچ دارای واچ OS 6 یا جدیدتر کار می کند. برای ارتقاء به watchOS 6 به یک آیفون 6s یا جدیدتر با iOS 13 یا بالاتر نیاز دارید. بنابراین، حتی اگر اپل واچ سری 1 داشته باشید، خوب هستید. با این حال، توجه داشته باشید که ساعت‌های پله‌های بالاتر این سری ویژگی‌های خاصی دارند که ممکن است در مدل‌های قدیمی‌تر وجود نداشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  20+ ویژگی پنهان آیفون که اپل به شما نمی گوید
کدام اپل واچ از ردیابی قاعدگی پشتیبانی می کندکدام اپل واچ از ردیابی قاعدگی پشتیبانی می کند

به عنوان مثال، در Watch Series 9 و Watch Ultra 2 که دارای watchOS 10.2 یا بالاتر هستند، می‌توانید سیری را برای ثبت قاعدگی فعال کنید. می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «ثبت کنید که پریود من امروز شروع شده است». علاوه بر این، اگر ساعت‌های سری 8 و بالاتر یا Ultra خود را برای خواب بپوشید، دستگاه تخمک‌گذاری گذشته‌نگر را بر اساس دمای مچ دست شما ارائه می‌کند.

نحوه تنظیم ردیابی چرخه در اپل واچ

روش 1: از برنامه ردیابی چرخه داخلی استفاده کنید

اپل واچ دارای یک برنامه ردیابی چرخه داخلی است. با استفاده از این برنامه می توانید تاریخ های پریود خود را ثبت کنید، علائم خود را اضافه کنید و پیش بینی های قاعدگی و تخمک گذاری آینده را دریافت کنید. برای استفاده از ساعت، ابتدا باید ردیابی پریود را در اپلیکیشن Health آیفون خود فعال کنید. در اینجا چگونگی آن است.

مرحله 1: اپلیکیشن Health را در آیفون خود باز کنید. به مرورگر > ردیابی چرخه بروید. در صفحه جدید Get Started را انتخاب کنید.

گام 2: اکنون، شروع به پر کردن جزئیاتی مانند تاریخ آخرین قاعدگی، عملکردهای ردیابی دوره ای که می خواهید فعال کنید و غیره را پر کنید.

در اینجا نحوه ثبت اطلاعات در Apple Watch آورده شده است. برنامه Cycle Tracking را در Apple Watch خود باز کنید. روی Log ضربه بزنید. سپس جزئیات مربوط به قاعدگی، فعالیت جنسی، علائم، دمای پایه بدن، لکه بینی و غیره را ثبت کنید.

روش 2: از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید

اگر نمی خواهید از برنامه ردیابی چرخه اپل استفاده کنید، می توانید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید. یکی از برنامه های iOS با رتبه برتر برای ردیابی چرخه قاعدگی Flo Period & Pregnancy Tracker است. برای دانلود اپلیکیشن در آیفون خود می توانید روی دکمه زیر ضربه بزنید. پس از انجام، به طور خودکار در اپل واچ شما منعکس می شود.

از برنامه های ردیابی قاعدگی شخص ثالث استفاده کنیداز برنامه های ردیابی قاعدگی شخص ثالث استفاده کنید

در غیر این صورت، می توانید اپلیکیشن Flo را مستقیماً از اپ استور اپل واچ خود دانلود کنید. در حالی که این یک برنامه شخص ثالث است که دارای ویژگی های اساسی مانند ردیابی علائم شما، پیش بینی تاریخ دوره و غیره است، اما یک حالت ناشناس جالب نیز دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای بسته شدن خودکار فایرفاکس در مک

نحوه تنظیم اعلان‌های ردیابی دوره و باروری در اپل واچ

اگر هر بار که قرار بود پریودتان شروع شود، یک اعلان دریافت می‌کردید چقدر آسان می‌شد؟ یا در طول پنجره بارور خود به شما هشدار داده شد؟ خوب، می توانید اعلان های ردیابی دوره و باروری را در اپل واچ خود تنظیم کنید. برای انجام این کار، نوتیفیکیشن ها را در آیفون خود فعال کنید. در اینجا چگونگی آن است.

مرحله 1: اپلیکیشن Health را در آیفون خود باز کنید. به مرورگر > ردیابی چرخه بروید.

گام 2: روی گزینه ها ضربه بزنید. سپس، ضامن‌های کنار اعلان‌های دوره و اعلان‌های باروری را بررسی کنید.

هنگامی که اعلان های دوره را در آیفون خود روشن کردید، به طور خودکار هشدارهایی را در اپل واچ خود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، توجه داشته باشید که اگر قبل از پیش‌بینی شروع قاعدگی، داده‌ها را ثبت کنید، اعلان‌هایی درباره پریود دریافت نخواهید کرد.

سوالات متداول

1. برنامه ردیابی چرخه از چه داده هایی استفاده می کند؟

پیش بینی چرخه قاعدگی توسط برنامه ردیابی چرخه با استفاده از چندین داده انجام می شود. اول، داده‌هایی که هنگام تنظیم این ویژگی اضافه کرده‌اید – تاریخ شروع دوره قبلی، طول دوره، و غیره. بعلاوه، برخی از مدل‌های اپل واچ از دمای مچ دست برای پیش‌بینی تاریخ تخمک‌گذاری و بهبود پیش‌بینی دوره استفاده می‌کنند.

2. آیا می توانم جزئیات پریود خود را به صورت ناشناس در Apple Watch ثبت کنم؟

چندین کاربر در مورد داده های سلامتی خود نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی دارند. با این حال، نمی‌توانید به‌طور ناشناس از اپلیکیشن Cycle Tracking در Apple Watch خود استفاده کنید. در حالی که اپل اقدامات رمزگذاری کافی را برای محافظت از داده های سلامتی شما انجام می دهد، می توانید برنامه های شخص ثالث را امتحان کنید تا جزئیات دوره خود را به صورت ناشناس ثبت کنند. در واقع، برنامه Flo Period & Pregnancy که در بالا پیشنهاد شد دارای یک ویژگی ثبت ناشناس است.

غلبه بر اضطراب دوره

عملکرد برنامه ردیابی چرخه به شما کمک می کند ماه خود را بهتر برنامه ریزی کنید. درست از پیش‌بینی تاریخ‌های پریود تا پنجره باروری، تاریخ تخمک‌گذاری و غیره. برنامه ردیابی چرخه برای درمان اضطراب پریود معجزه می‌کند. علاوه بر این، چندین برنامه شخص ثالث نیز می توانند با اپل واچ شما همگام شوند.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از ردیابی چرخه قاعدگی در اپل واچ مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tINdrZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *