نحوه استفاده از سطح دوربین آیفون برای کمک به صاف کردن عکس‌های خود

زمان مطالعه: 5 دقیقه

از ویژگی سطح دوربین آیفون خود برای هدایت افق در عکس های خود استفاده کنید و عکس های بالای سر و بالا به پایین را کاملاً تراز کنید.

برنامه دوربین آیفون سطح را کمی پایین نشان می دهد
افق در این عکس تقریباً اما کاملاً همسو نیست | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

از زمان iOS 11، با کمک ویژگی پنهان سطح عمودی، می‌توانید عکس‌های کاملاً سطح بالا و پایین را در و خود بگیرید.

با iOS 17، به سطح دوربین کلید جداگانه خود را داد و در عین حال عملکرد آن را گسترش داد تا به شما کمک کند در یک زاویه کاملاً مستقیم عکس بگیرید.

تراز کردن دوربین یک ویژگی بسیار مفید است. حیف که به طور پیش فرض خاموش است. در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه گزینه سطح دوربین را فعال کنید و از آن برای هدایت قرارگیری افق و تراز کردن عکس های بالای سر در آیفون خود استفاده کنید.

نحوه روشن کردن قابلیت سطح دوربین در آیفون

چرخاندن تنظیمات سطح دوربین جدید iOS 17، هم سطح افقی جدید و هم سطح تلاقی موجود را فعال می کند، که وقتی مستقیماً روی سوژه خود می ایستید ظاهر می شود.

تنظیمات دوربین آیفون با سوئیچ Level روشن است
سطح دارای ضامن خاص خود در iOS 17 | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

در اینجا مراحل روشن کردن سطح دوربین آمده است:

  1. باز کن تنظیمات برنامه در iPhone یا iPad شما.
  2. پیدا کنید و ضربه بزنید دوربین گزینه در لیست اصلی گزینه ها.
  3. روشن کن مرحله گزینه زیر ترکیب بندی عنوان

با این کار خطوط افقی در برنامه دوربین فعال می شود که به طور خودکار زمانی که آیفون تشخیص دهد شما از سطح خارج شده اید نشان داده می شود. سطح دوربین از حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی آیفون شما برای تعیین موقعیت نسبی آن در فضا استفاده می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  رسانه‌های اجتماعی هنوز هم کانون کلاهبرداری هستند

نحوه استفاده از سطح دوربین آیفون برای تراز افق

برنامه دوربین آیفون با سطح کمی خاموش است
سطح دوربین بسیار حساس است | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

برای تراز کردن دوربین آیفون با خط افق، دستگاه خود را کج کنید تا خطوط شکسته در منظره یاب دوباره به هم متصل شوند و به یک خط مستقیم زرد تبدیل شوند.

تبریک می گویم، دوربین اکنون کاملاً با افق هماهنگ شده است. سریع، قبل از اینکه دوباره از سطح خارج شوید، دکمه شاتر را بزنید!

سطح دوربین روی هر دوربین آیفونی هم به صورت عمودی و هم افقی کار می کند، اما شما آن را در زوایای واضح نخواهید دید زیرا محدود به زوایای کم نزدیک به افقی است.

سطح افقی جدید در iOS 17 در همه حالت های عکاسی به جز عکاسی پانوراما در دسترس است. با این حال، سطح عمودی به حالت‌های Time-Lapse، Photo و Portrait محدود می‌شود. در حین ضبط ویدیو در دسترس نیست.

نحوه استفاده از سطح دوربین آیفون برای گرفتن عکس های کاملاً تراز شده از بالای سر و از بالا به پایین

نمونه هایی از سطح دوربین آیفون هنگام عکسبرداری از صحنه های بالای سر و بالا به پایین
سطوح سربار و از بالا به پایین | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

جدا از سطح افقی، آیفون شما یک سطح عمودی پنهان نیز دارد. هنگام عکاسی از چیزهایی که مستقیماً بالای سر شما، مانند آسمان، یا زیر شما، مانند غذایتان، عکس می‌گیرید، یک جفت تلاقی در منظره یاب ظاهر می‌شود. سطح عمودی تراز شما را هدایت می کند تا بتوانید بدون بازو یا پایه سه پایه عکس های متعادل بگیرید.

هنگامی که دو خط تیره روی هم قرار می‌گیرند و زرد می‌شوند و آیفون شما به طرز ماهرانه‌ای می‌لرزد، عکس کاملاً تراز می‌شود. دکمه شاتر را بزنید و عکس کاملا متعادل خود را تحسین کنید! متأسفانه، iOS 17 فاقد سوئیچ های جداگانه برای روشن یا خاموش کردن مستقل سطوح افقی و عمودی است.

سوئیچ Grid در iOS 17 و 16: تفاوت چیست؟

در iOS 16، با چرخاندن سوئیچ Grid سطح crosshair مخفی در برنامه دوربین را نیز فعال می کند. با این حال، در iOS 17، چرخاندن این سوئیچ فقط شبکه را تغییر می‌دهد، زیرا قابلیت تراز کردن دوربین اکنون سوئیچ اختصاصی خود را در تنظیمات دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 محافظ صفحه نمایش برتر برای Google Pixel 7A

گزینه های سطح دوربین در iOS 16:

  • تنظیمات > دوربین > شبکه هم خطوط شبکه و هم سطح عمودی را که به طور خودکار هنگام گرفتن عکس از بالا و بالا به پایین ظاهر می شود تغییر می دهد.

گزینه های سطح دوربین در iOS 17:

  • تنظیمات > دوربین > شبکه فقط خطوط شبکه را در برنامه دوربین تغییر می دهد.
  • تنظیمات > دوربین > سطح سطح عمودی قدیمی (تقاطع) را برای عکس های بالای سر و بالا به پایین، به علاوه سطح دوربین افقی جدید تغییر می دهد.

سطح دوربین یک گزینه فوق العاده مفید است. با کمی تلاش، می توانید زاویه عکاسی افقی خود را صاف کنید و تصاویر خود را کاملاً تراز کنید.

آن خطوط را تراز کنید!

نمای نزدیک از سطح دوربین آیفون
سطح دوربین از حسگرهای آیفون استفاده می کند | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

چه در عکاسی آیفون تازه کار باشید و چه نباشید، گرید می تواند به شما کمک کند قانون یک سوم را اعمال کنید، حتی اگر برخی از افراد از آن برای هدایت مکان افق در عکس های خود استفاده می کنند. می توانید شبکه دوربین را در داخل آن روشن یا خاموش کنید ترکیب بندی بخش در تنظیمات > دوربین > شبکه.

شما همچنین می توانید از شبکه برای تراز کردن افق استفاده کنید، اما مشکل در آن دقت است. خطوط شبکه فقط همین هستند – خطوط. آنها مانند ویژگی سطح به حرکت پاسخ نمی دهند، که از حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ آیفون برای تشخیص کوچکترین تغییرات در موقعیت دوربین در هر سه محور بهره می برد.

متأسفانه، اپل ویژگی سطح را به‌طور پیش‌فرض خاموش نگه می‌دارد تا از تحت تأثیر قرار دادن رابط برنامه دوربین جلوگیری کند، اما اگر از من بپرسید باید خارج از جعبه فعال شود. انجام این کار تضمین می کند که همه می توانند به راحتی زاویه و پرسپکتیو عکسبرداری خود را بدون اینکه لزوماً از وجود این گزینه اطلاع داشته باشند، تنظیم کنند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TSEyqE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *