نحوه استفاده از AMD FSR3 در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6نحوه استفاده از AMD FSR3 در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

اگر قبلاً یک پردازنده گرافیکی NVIDIA دارید، یکی از بهترین ویژگی های موجود فناوری DLSS است. NVIDIA DLSS یا Deep Learning Super Sampling از هوش مصنوعی (AI) و هسته‌های Tensor اختصاصی موجود در پردازنده‌های گرافیکی سری NVIDIA RTX برای افزایش عملکرد بازی بدون به خطر انداختن وفاداری بصری استفاده می‌کند. گفتنی است، آخرین نسخه، DLSS 3.5، در شکوه کامل خود، منحصر به GPU های سری RTX 40 است.

نحوه استفاده از AMD FSR3 در پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX مشخص شده است

خوشبختانه، AMD با فناوری FSR خود وجود دارد. این یک فناوری منبع باز است و جامعه مودینگ راه حلی هوشمندانه برای استفاده از AMD FSR در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX ابداع کرده است. این بدان معناست که می‌توانید از تولید فریم در کارت RTX موجود خود لذت ببرید و به شما امکان می‌دهد گیم‌پلی روان‌تر و افزایش عملکرد بالقوه قابل توجهی را در بازی‌های پشتیبانی شده تجربه کنید. در این راهنما، شما را با مراحل استفاده از AMD FSR3 در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX آشنا می‌کنیم. پس اجازه بدهید به این کار برسیم.

چرا استفاده از AMD FSR3 را برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA در نظر بگیرید؟

اگر از نسل قبلی پردازنده‌های گرافیکی RTX NVIDIA استفاده می‌کنید، احتمالاً GPU شما هنوز هم به خوبی از پس اکثر بازی‌ها بر می‌آید. با این اوصاف، شما همچنان از تقویت اضافی که DLSS 3.5 ارائه می کرد، از دست می دهید. اینجاست که مد AMD FSR3 به کارتان می آید.

نحوه استفاده از AMD FSR3 در پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX چرا باید از AMD FSR3 برای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia استفاده کرد؟
منبع: AMD

این ماد به شما امکان می دهد بدون ارتقاء به آخرین سری RTX 40، فناوری تولید فریم را تجربه کنید. این باعث می‌شود که بازی نرم‌تر و بهبود عملکرد در عناوین پشتیبانی‌شده بهبود یابد. در حالی که این یک راه حل رسمی نیست و ممکن است با هر بازی کار نکند، یک راه ساده و رایگان برای افزایش عملکرد بازی شما است.

سیستم مورد نیاز

قبل از اینکه مراحل واقعی استفاده از مد AMD FSR3 را به شما آموزش دهیم، اطمینان از سازگاری سیستم شما مهم است. اول از همه، این مود فقط روی پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX سری 20 یا سری 30 کار می‌کند. در مرحله دوم، می توانید از آن در عناوینی استفاده کنید که به طور بومی از نسل فریم DLSS 3 یا FSR 3 پشتیبانی می کنند. در نهایت، مطمئن شوید که آخرین درایورهای کارت گرافیک NVIDIA را برای کارت گرافیک خود نصب کرده اید. می توانید آنها را از وب سایت رسمی NVIDIA که در لینک زیر قرار دارد دانلود کنید.

نحوه نصب و استفاده از AMD FSR3 روی پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX

اکنون که سیستم خود را آماده کرده اید، نوبت به نصب مود AMD FSR3 و استفاده از آن رسیده است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: ابتدا، با رفتن به تنظیمات ویندوز > سیستم > نمایشگر > گرافیک > تنظیمات گرافیکی پیش فرض، برنامه ریزی سخت افزاری را فعال کنید. ضامن را فعال کرده و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.

باید برنامه‌ریزی گرافیکی شتاب‌دهی سخت‌افزاری را فعال کنید

گام 2: در ادامه آخرین بیلد مود dlssg-to-fsr3 را از لینک زیر دانلود کنید. در حالی که نسخه های مختلف موجود است، نسخه استاندارد باید کار کند.

مطابق تصویر بر روی گزینه “دانلود دستی” کلیک کنید. توجه داشته باشید که برای دانلود فایل باید در NexusMods ثبت نام کنید. همانطور که گفته شد، این یک دانلود رایگان است، بنابراین نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

1.2 کافی است مطابق شکل روی گزینه Manual Download کلیک کنید

مرحله 3: پس از دانلود فایل ZIP مود، آن را در پوشه ای از مکان خود استخراج کنید. در داخل پوشه استخراج شده، مانند تصویر زیر، چندین فایل DLL و یک فایل پیکربندی را پیدا خواهید کرد.

1.3 پس از دانلود فایل ZIP mods، آن را در پوشه ای از مکان خود استخراج کنید. در داخل پوشه استخراج شده چندین فایل DLL و یک فایل پیکربندی مانند شکل زیر پیدا خواهید کرد

مرحله 4: اکنون در یکی دیگر از پنجره‌های Windows Explorer، به محل نصب بازی که می‌خواهید مود را در آن نصب کنید بروید. به عنوان مثال، برای Cyberpunk 2077، این دایرکتوری حاوی Cyberpunk2077.exe است.

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\
1.4 اکنون در یکی دیگر از پنجره های Windows Explorer به محل نصب بازی که می خواهید مود را در آن نصب کنید بروید

مرحله 5: اکنون به پوشه ای که فایل های مود را در آن استخراج کرده اید بازگردید. از آنجا، فایل های ‘dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll’ و ‘nvngx.dll’ را کپی کرده و در پوشه بازی پیست کنید.

1.5 فایل های dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll و nvngx.dll را کپی کرده و در پوشه بازی ها قرار دهید.

مرحله 6: در نهایت، روی فایل رجیستری «DisableNvidiaSignatureChecks» در داخل پوشه mod دوبار کلیک کنید. این کار رایانه شما را فریب می دهد و فکر می کند که GPU شما با DLSS 3 سازگار است، حتی اگر اینطور نباشد. اطمینان حاصل کنید که در صورت درخواست برای افزودن مقادیر به رجیستری، مجوزها داده شده است.

1.6 در نهایت روی فایل رجیستری DisableNvidiaSignatureChecks در داخل پوشه mod دوبار کلیک کنید.

مرحله 7: و بس. مود AMD FSR3 نصب شده است. اکنون می توانید بازی را اجرا کرده و به تنظیمات گرافیک بروید. در آنجا، گزینه فعال کردن DLSS 3 باید در دسترس باشد. آن را فعال کنید و کارتان تمام شد.

1.7 اکنون می توانید بازی را اجرا کرده و به تنظیمات گرافیک بروید. در آنجا گزینه فعال کردن DLSS 3 باید اکنون در دسترس باشد. به سادگی آن را فعال کنید و کارتان تمام شد

نحوه حذف AMD FSR3 Mod

همانطور که FSR3 Mod خوب است، مشکلاتی نیز در آن وجود دارد. برای شروع، برخی از عناصر UI و HUD ممکن است به درستی ارائه نشوند. ثانیا، برخی از کاربران متوجه افزایش تاخیر ورودی با عناوین خاص شده‌اند. در نهایت، در حالی که این مد برای حالت‌های تک‌نفره عالی کار می‌کند، اگر قصد دارید به صورت آنلاین بازی کنید، مود را غیرفعال کنید تا از خطر ممنوعیت جلوگیری کنید. خوشبختانه راه حذف مود AMD FSR3 ساده است.

مرحله 1: مانند قبل به پوشه نصب بازی بروید. اکنون هر دو فایل ‘dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll’ و ‘nvngx.dll’ را حذف کنید.

2.1 به سادگی مانند قبل به پوشه نصب بازی ها بروید. حالا هر دو فایل dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll و nvngx.dll را حذف کنید

گام 2: در مرحله بعد، پوشه استخراج شده مود را باز کرده و روی فایل RestoreNvidiaSignatureChecks دوبار کلیک کنید. با این کار رجیستری شما به حالت قبلی باز می گردد.

2.2 سپس پوشه mods استخراج شده را باز کنید و روی فایل RestoreNvidiaSignatureChecks دوبار کلیک کنید.

از AMD FS3 در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX خود لذت ببرید

استفاده از مود AMD FSR 3 فرصتی منحصر به فرد برای دارندگان پردازنده‌های گرافیکی سری 20 و 30 انویدیا RTX فراهم می‌کند تا فناوری تولید فریم را که قبلا منحصر به آخرین کارت‌های سری RTX 40 بود، تجربه کنند. در حالی که بدون محدودیت و خطرات احتمالی نیست، این مد عملکرد و کیفیت بصری بهبود یافته را برای مخاطبان گسترده‌تری به ارمغان می‌آورد.

امیدواریم با راهنمای دقیق ما، مود AMD FS3 را با موفقیت بر روی پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX خود نصب و استفاده کرده باشید. بنابراین، از فریم های اضافی برای هزینه از دست رفته صفر دلاری در دستگاه بازی خود لذت ببرید.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از AMD FSR3 در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IBYLcv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *