نحوه ایجاد یک طرح محتوا در شبکه های اجتماعی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

استفاده از تصویری که از Pexels تهیه شده است رایگان است

چه یک وبلاگ نویس برای اولین بار یا یک شرکت تاسیس شده باشید، رویای به حداکثر رساندن ROI خود را دارید. درست میگم؟ خوب، تنها چیزی که برای تحقق رویای خود نیاز دارید، برنامه ریزی محتوای خوب در رسانه های اجتماعی است. مانند نقشه فرآیند، برنامه محتوا تضمین می کند که شما همیشه به مشتریان خود ارزش اضافه می کنید. برنامه ریزی محتوای خوب نه تنها مشتریان را جذب می کند بلکه به حفظ آنها نیز کمک می کند.

اما ابتدا، شما باید یک استراتژی محتوای تجارت الکترونیک قوی داشته باشید – یعنی ایده روشنی از اهداف خود داشته باشید. اهداف شما استراتژی بازاریابی شما را شکل می دهند، بنابراین تعریف آنها اولین قدم ضروری است. برای این مقاله، بیایید فرض کنیم که استراتژی محتوای خود را مشخص کرده‌اید و آماده برداشتن گام بعدی هستید: ایجاد یک برنامه محتوای سریع برای رسانه‌های اجتماعی.

یک طرح محتوا باید شامل چه مواردی باشد؟

برای استفاده حداکثری از محتوای قاتلی که می نویسید، برنامه محتوای شما باید شامل موارد زیر باشد:

  1. مشتریان خود را بشناسید
  2. مشتریان خود را جذب کنید
  3. حفظ مشتریان خود
  4. پرورش کار گروهی
  5. بررسی و تطبیق طرح محتوای شما

مشتریان خود را بشناسید

46 درصد از کسب و کارها در مورد مخاطبان بالقوه خود تحقیق نمی کنند. این کسب و کارها در درک مشتریان خود از دست می دهند. و درک مشتریان خود مهمترین عاملی است که به موفقیت استراتژی محتوای شما کمک می کند:

منبع تصویر از contentmarketinginstitute.com

برای جلوگیری از این اتفاق برای شما، وقت خود را صرف تحقیق در مورد بازار کنید. به جایی بروید که مخاطبان هدف شما می روند و به آنچه که آنها درگیر هستند نگاه کنید. رسانه های اجتماعی یک مکان عالی برای شروع است. حتی می توانید یک نظرسنجی انجام دهید و از مردم بپرسید که دوست دارند چه نوع محتوایی بنویسید.

همچنین به رقبای خود نگاه کنید. چه نوع محتوایی می نویسند؟ آیا مردم با آن درگیر هستند؟ به شکایاتی که مشتریان آنها دارند توجه کنید و به این فکر کنید که چگونه از آنها در تجارت خود دوری کنید. این زمان بسیار خوبی برای نقشه برداری از سفر مشتری است تا بتوانید به هر نقطه درد احتمالی رسیدگی کنید. و اگر شکافی در بازار دیدید، آن را پر کنید!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بحران روزانه: تاریک ترین و عمیق ترین اسرار خود را در حلقه توییتر پست نکنید

مشتریان خود را جذب کنید

هنگامی که مشتریان خود را درک کردید، زمان آن فرا رسیده است که آنها را جذب کنید. اما برای اینکه ROI بازاریابی محتوای خود را به حداکثر برسانید، باید سرمایه گذاری را وارد کنید. درست مشتریان دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2. محتوای پایین قیف

تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای رتبه بندی سئو شما مهم هستند. آنها به موتورهای جستجو می گویند که محتوای شما در مورد چیست. اما، برای جذب مشتریان به جای مرورگرهای معمولی، شما باید روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که حداقل سه کلمه طولانی دارند و افراد زمانی که به دنبال نوع خاصی از محتوا هستند جستجو می کنند. به عنوان مثال «شماره رایگان کانادا» به جای «شماره رایگان کانادا» یا «شماره رایگان» است.

رقابت کمتری برای کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد، بنابراین رتبه بندی آنها آسان تر است. هنگامی که شما از محتوای شما استفاده می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد محتوای شما را بیابند و بخوانند. کلمات کلیدی دم دراز محتوای شما را می سازند مربوط.

محتوای پایین قیف

در دنیای ایده‌آل، مخاطبان هدف شما در بالای قیف بازاریابی شما وارد می‌شوند و تا زمانی که به پایین‌ترین سطح برسند، به مشتریان تبدیل می‌شوند. سپس ممکن است تصمیم بگیرند که دوباره وارد قیف شوند یا ادامه دهند.

وسوسه این است که با ایجاد محتوای بالای قیف (TOFU) شروع کنید. بالاخره شما می خواهید مشتری جذب کنید، درست است؟ اما مانند کلمات کلیدی دم بلند، محتوای پایین قیف (BOFU) بالاترین نرخ تبدیل مشتری را مشاهده می کند. در این مرحله، بازدیدکنندگان بیشتر به دنبال راه حلی برای مشکلی هستند که کسب و کار شما حل می کند.

بنابراین، با ایجاد محتوای BOFU، مانند صفحات محصول و مطالعات موردی، قبل از رفتن به محتوای میانی (MOFU) و TOFU، شروع کنید.

منبع تصویر از online.visual-paradigm.com

حفظ مشتریان خود

اگر نمی توانید آنها را نگه دارید، آوردن مشتری فایده ای ندارد. مشتریان موجود ارزش طول عمر مشتری SaaS (CLV) بالاتری نسبت به مشتریان جدید دارند. این به این دلیل است که مشتریان زمانی که به یک برند وفادار هستند، بیشتر پول خرج می کنند.

شرکت هایی که بر مشتریان خود تمرکز می کنند و چگونه مشتریان خود را راضی و وفادار نگه دارند، درآمد خود را 2.5 برابر سریعتر از رقبای خود افزایش می دهند. بنابراین، راضی نگه داشتن مشتریان فعلی برای نتیجه شما بسیار مهم است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ChatGPT برای اندروید اکنون در ایالات متحده، هند، بنگلادش و برزیل در دسترس است

چگونه مشتریان را راضی نگه دارید؟ ارتباط بخش بزرگی از آن است! به عنوان مثال، اگر مشتری در رسانه های اجتماعی در مورد یک الگوی قرارداد نماینده نظر یا پرس و جو می گذارد، به آن پاسخ دهید! اگر می خواهید بدانید چگونه تجربه مشتری خود را بهبود ببخشید، از آنها بپرسید! ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان بهترین راه برای بازگرداندن آنها به مشتریان بیشتر است.

پرورش کار گروهی

اطمینان از اینکه همه اعضای تیم شما در حال ارتباط و همکاری با یکدیگر هستند ضروری است. اگر این کار را نکنید، می توانید به سیلوهای ارتباطی برسید – گروه هایی از افرادی که ارتباط برقرار نمی کنند. آنها مانع اجرای استراتژی محتوای شما می شوند و می توانند به این معنی باشند که مشتریان مجبور هستند همان کار را در بسیاری از بخش ها تکرار کنند. ارتباط بین تیم ها برای 60 درصد از کسب و کارها یک چالش بزرگ است.

منبع تصویر از contentmarketinginstitute.com

ابزارهای مشارکتی یکی از راه‌های حفظ جریان ارتباطات در سراسر تجارت شما هستند. آنها همچنین تضمین می کنند که همه اعضای تیم شما به استراتژی محتوا و برنامه محتوای شما دسترسی دارند.

ابزارهای مشارکتی شامل تقویم های سرمقاله، ابزارهایی برای ویدیویی آنلاین و تابلوهای مشارکتی است. همچنین می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم در مورد تمام روش‌های ارتباطی که استفاده می‌کنید به طور کامل آموزش دیده‌اند. آیا آنها می توانند یک فکس در کانادا ارسال کنند؟ آیا آنها می دانند که چگونه تقویم خود را همگام کنند؟

گنجاندن راه‌هایی برای تقویت کار گروهی در برنامه محتوایی شما ضروری است. این کمک خواهد کرد اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای تیم شما در جهت اهداف تجاری شما کار می کنند.

بررسی و تطبیق طرح محتوای شما

مرحله نهایی طرح محتوای شما ساده است. شما باید استراتژی های خود را مرور کنید و برنامه محتوای خود را با نیازهای در حال تغییر کسب و کار خود تطبیق دهید. چه چیزی خوب کار می کند، و چه چیزی نیاز به بهبود دارد؟ کسب و کار شما در طول زمان چگونه تغییر کرده است؟ اینها همه سوالات مهمی هستند.

با آخرین روندهای بازاریابی، کلمات کلیدی و فناوری ها به روز باشید. اگر بودجه بازاریابی شما افزایش یابد، عالی است! برنامه محتوای خود را به گونه ای افزایش دهید که مطابقت داشته باشد. در اصل، مطمئن شوید که برنامه محتوای شما همچنان به حداکثر کردن بازگشت سرمایه شما کمک می کند.

شکست در آماده شدن، آماده شدن برای شکست

برنامه ریزی محتوا در رسانه های اجتماعی نباید سخت باشد. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این مقاله، به خوبی در مسیر خود برای استفاده از بازار رو به رشد آنلاین خواهید بود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KHNSQS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *