نحوه بازنشانی الگوریتم TikTok: 3 بهترین راه

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه بازنشانی الگوریتم TikTok: 3 بهترین راه
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

آیا از دیدن انواع مشابه ویدیوهای TikTok در صفحه For You خود خسته شده اید؟ یا شاید شما به تازگی شروع به کار در برنامه کرده اید و می خواهید به محتوای خود رونق دهید؟ دلیل شما هر چه باشد، تنظیم مجدد الگوریتم TikTok ممکن است راه حلی باشد که به آن نیاز دارید. در این مقاله، نحوه تنظیم مجدد الگوریتم TikTok را راهنمایی می کنیم.

نحوه بازنشانی الگوریتم TikTok

اما الگوریتم TikTok دقیقا چیست و چرا باید آن را بازنشانی کنید؟ به عبارت ساده، الگوریتم چیزی است که تعیین می کند کدام ویدیوها در صفحه For You شما بر اساس تعاملات قبلی شما با برنامه نمایش داده می شوند. بازنشانی آن می تواند شروعی تازه به شما بدهد و به طور بالقوه شما را در معرض محتوای جدید و متنوع قرار دهد.

قبل از شروع مقاله، ذکر این نکته ضروری است که از نظر فنی نمی‌توانید الگوریتم TikTok را بازنشانی کنید. با این حال، می‌توانید آن را تغییر دهید و آموزش دهید تا در نهایت محتوایی را که ترجیح می‌دهید تماشا کنید توصیه کنید. قبل از گذراندن مراحل، بیایید نحوه عملکرد الگوریتم را درک کنیم.

الگوریتم TikTok چگونه کار می کند

TikTok است! از یک الگوریتم برای نشان دادن ویدیوهایی که دوست دارید استفاده می کند. وقتی از برنامه استفاده می کنید، الگوریتم به ویدیوهایی که تماشا کرده اید نگاه می کند. همچنین به افرادی که ویدیوهای مشابه را پسندیده اند نگاه می کند. سپس، ویدیوهای جدیدی را به شما نشان می دهد که فکر می کند ممکن است به آنها علاقه مند باشید.

الگوریتم TikTok چگونه کار می کند

علاوه بر این، الگوریتم به موارد دیگری نیز نگاه می کند، مانند موسیقی استفاده شده در ویدیوها و میزان محبوبیت سازنده ویدیو. اگر ویدیویی را تماشا کرده و دوباره تماشا کنید یا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، الگوریتم متوجه می‌شود که شما چنین محتوایی را دوست دارید و موارد بیشتری را توصیه می‌کند. هرچه بیشتر از TikTok استفاده کنید، الگوریتم بهتر ویدیوهایی را پیدا می کند که فکر می کند از تماشای آن لذت خواهید برد.

با این حال، راه هایی برای دستکاری الگوریتم و پیشنهادات آن وجود دارد. برای دانستن بیشتر به بخش بعدی بروید.

نحوه تنظیم مجدد الگوریتم TikTok

بازنشانی توصیه‌های TikTok به شما روح تازه‌ای از محتوایی می‌دهد که ممکن است از تماشای آن لذت ببرید. همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید توصیه های TikTok خود را بازنشانی کنید. با این حال، می‌توانید چیزهایی را تغییر دهید تا TikTok به نفع شما عمل کند. بیایید راه های مختلف برای انجام این کار را بررسی کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین تلویزیون 24 اینچی که می توانید بخرید

1. کش را در TikTok پاک کنید

TikTok محتوای بسیار متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد و این پلتفرم دائماً این محتوا را با مخاطبان خود آزمایش می کند. هنگامی که از برنامه استفاده می کنید، برخی از داده های مربوط به محتوایی را که تماشا می کنید ذخیره می کند.

اگر حافظه پنهان را پاک کنید، ویدیوها یا توصیه‌های قدیمی‌تر را بر اساس ویدیوهایی که با آن‌ها تعامل نداشتید، نخواهید دید. مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: TikTok را در دستگاه یا iOS خود راه اندازی کنید و از صفحه اصلی، از پیمایش پایین به تب Profile بروید.

گام 2: در تب Profile، روی نماد منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

مرحله 3: از صفحه پایین، “تنظیمات و حریم خصوصی” را انتخاب کنید.

مرحله 3

به «حافظه پنهان و داده های تلفن همراه» بروید

مرحله 4: در بخش «آزاد کردن فضا»، روی پاک کردن کنار حافظه پنهان ضربه بزنید. در پنجره پاپ آپ، برای تایید، روی Clear ضربه بزنید.

خودشه. هنگامی که حافظه پنهان را در TikTok پاک می کنید، فضای ذخیره سازی دستگاه شما را آزاد می کند. اما هیچ تاثیری بر تجربه TikTok شما نخواهد داشت. برای دانستن بیشتر، توضیح دهنده ما را بررسی کنید که با پاک کردن کش TikTok چه اتفاقی می افتد.

2. برای بازنشانی صفحه برای شما TikTok، ویدیوها را دوست نداشته باشید

الگوریتم TikTok بر اساس تعامل کاربر با محتوا، توصیه های شخصی تری را ارائه می دهد. اگر به انواع خاصی از محتوا علاقه ندارید، پلتفرم تضمین می کند که دیگر آنها را نبینید. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه این کار را انجام دهید.

مرحله 1: TikTok را در دستگاه Android یا iOS خود راه اندازی کنید و در بخش For You، یک ویدیو را فشار داده و نگه دارید.

گام 2: از صفحه پایین، علاقه مند نیست را انتخاب کنید.

علاقه مند نیست را انتخاب کنید

با این کار به TikTok اطلاع داده اید که به محتوای یک ویدیو یا خاص علاقه ای ندارید. اگر الگوریتم TikTok همچنان محتوای حساب را توصیه می‌کند، مراحل بالا را چند بار تکرار کنید. مدتی طول می کشد تا TikTok الگو را پیدا کند و الگوریتم را بر اساس آن تنظیم کند. از طرف دیگر، می توانید روش بعدی را بررسی کنید.

همچنین بخوانید: چگونه یک ویدیوی TikTok را حذف کنیم

3. حساب‌های TikTok را که دوست ندارید لغو دنبال کنید

گاهی اوقات عامل تعیین کننده توصیه محتوای TikTok شما حساب هایی است که دنبال می کنید. TikTok هنگام توصیه محتوا در بخش For You، حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید در نظر می‌گیرد.

گاهی اوقات، لغو فالو کردن حساب‌هایی که دیگر از تماشای آن‌ها لذت نمی‌برید، ممکن است الگوریتم را برای بازخوانی توصیه‌های شما فعال کند. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: TikTok را در دستگاه Android یا iOS خود راه اندازی کنید و از صفحه اصلی، از پیمایش پایین به تب Profile بروید.

گام 2: در تب Profile، به دنبال کردن بروید. در زیر دنبال کردن، به سادگی اکانتی را که به شما مرتبط نیست لغو فالو کنید.

این تغییر به الگوریتم TikTok اجازه می‌دهد بفهمد که دیگر علاقه‌ای به محتوای حسابی که آنفالو کرده‌اید ندارید.

اکنون که الگوریتم TikTok را حذف کرده‌اید یا حداقل متوجه شده‌اید که به نوع محتوایی که آن توصیه می‌کند علاقه‌ای ندارید، زمان آن رسیده است که یک «برای صفحه خود (FYP)» منحصربه‌فرد را در TikTok دوباره ایجاد کنید. به خواندن ادامه دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه استارت آپ ها می توانند محتوای اجتماعی تولید کنند که در واقع طنین انداز باشد

چگونه یک صفحه منحصر به فرد برای صفحه خود ایجاد کنید (FYP)

پس از اعمال روش های ذکر شده در بالا، FYP (برای شما صفحه) فوراً تغییر نمی کند. گاهی اوقات، ممکن است همچنان ویدیوهایی را ببینید که دوست ندارید.

برای اینکه الگوریتم TikTok محتوا را بر اساس ترجیحات شما توصیه کند یا برای ایجاد یک FYP منحصر به فرد، باید آن را با لایک کردن محتوایی که از تماشای آن در TikTok لذت می برید آموزش دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: TikTok را در دستگاه Android یا iOS خود راه اندازی کنید و از تب Home، روی نماد جستجو در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

گام 2: محل مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید و جستجو را بزنید.

طاقچه را تایپ کنید

مرحله 3: از لیست هشتگ‌ها، ویدیوها و کاربران، ویدیوها را مرور کنید و آن‌هایی را که دوست داشتید تماشا کنید، لایک کنید.

ویدیوها را مرور کنید

مراحل بالا را برای هر نوع ویدیویی که ترجیح می دهید در TikTok تماشا کنید، تکرار کنید. تغییر فوری نخواهد بود. با این حال، FYP شما باید در یک یا دو روز شروع به بازتاب علاقه جدید شما کند.

چه نوع محتوایی را TikTok توصیه نمی کند

دستورالعمل های انجمن TikTok انواع خاصی از محتوای مضر یا نامناسب را توصیه نمی کند. این محتوا شامل اعمال خشونت آمیز مانند صدمه زدن به یکدیگر یا آسیب رساندن به حیوانات است. علاوه بر این، این پلتفرم الفاظ ناپسند، مواد مخدر، الکل یا مطالب توهین آمیز را توصیه نمی کند.

نوع محتوایی که TikTok توصیه نمی کند

علاوه بر این، پلتفرم محتوای جعلی یا گمراه‌کننده را نشان نمی‌دهد. با اجتناب از این نوع محتواها، همه می توانند به سرگرمی خود ادامه دهند و از ویدیوهای جالب لذت ببرند بدون اینکه نگران دیدن چیزی که دوست ندارند، باشند. در صورت مواجهه با محتوای نامناسب، همیشه می‌توانید ویدیو را به تیم TikTok گزارش دهید.

سوالات متداول در مورد بازنشانی الگوریتم TikTok

1. آیا حذف ویدیوها بر الگوریتم TikTok تأثیر می گذارد؟

وقتی ویدیوها را در TikTok حذف می‌کنید، ممکن است روی الگوریتم TikTok تأثیر بگذارد. حذف یک ویدیو آن را از نمایه شما حذف می کند و سایر کاربران دیگر نمی توانند آن را مشاهده کنند. اگر ویدیوی حذف شده قبلاً تعداد زیادی بازدید، لایک و تعامل دریافت کرده باشد، می‌تواند بر میزان مشارکت کلی شما تأثیر بگذارد و دید شما را در الگوریتم کاهش دهد. با این حال، حذف یک ویدیو با مشارکت کم یا بدون تعامل ممکن است تأثیر قابل توجهی نداشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که حذف مکرر ویدیوها ممکن است به الگوریتم نشان دهد که محتوای شما با کیفیت یا مرتبط نیست و در نهایت باعث کاهش دسترسی و دید شما در برنامه می شود.

2. آیا کش TikTok مهم است؟

پاک کردن کش TikTok می‌تواند به حل مشکلاتی مانند لود نشدن ویدیوها یا خراب شدن برنامه کمک کند. اگرچه حافظه پنهان ضروری است زیرا به اجرای نرم و سریعتر برنامه کمک می کند، پاک کردن آن گاهی اوقات می تواند عملکرد برنامه را بهبود بخشد و در مصرف داده صرفه جویی کند.

توصیه های خود را احیا کنید

اکنون که می‌دانید چگونه الگوریتم TikTok را بازنشانی کنید، مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید تا تجربه کشف متنوع‌تری در برنامه TikTok ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید این تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی TikTok را بررسی کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iDJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *