نحوه بررسی سلامت باتری اپل واچ: هر آنچه که باید بدانید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه بررسی سلامت باتری واچ: هر آنچه که باید بدانید با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اپل یک شمارنده سلامت باتری را به هر دستگاهی که می‌سازد اضافه می‌کند، از جمله . در حالی که خوب است وضعیت باتری را در طول زمان پیگیری کنیم، بسیاری از ما با کاهش درصد سلامتی نگران می شویم. بنابراین، ما به شما کمک می کنیم تا سلامت باتری اپل واچ خود را درک کرده و بررسی کنید.

سلامت باتری اپل واچ را بررسی کنید

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که کجا می توانید درصد سلامت باتری اپل واچ خود را مشاهده کنید. علاوه بر این، ما به شما کمک می کنیم تا سطح سلامت باتری را به درستی درک و تفسیر کنید، چه زمانی ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید، و چگونه سلامت باتری را در طول یک دوره حفظ کنید. شروع کنیم.

چگونه سلامت باتری اپل واچ را بررسی کنیم

در اینجا نحوه بررسی سلامت باتری اپل واچ آورده شده است.

مرحله 1: Digital Crown را یک بار فشار دهید و روی برنامه تنظیمات ضربه بزنید.

مرحله 2: روی باتری ضربه بزنید.

مرحله 3: گزینه Battery Health را انتخاب کنید.

مرحله 4: حداکثر ظرفیت فعلی باتری را خواهید دید.

اما این عدد حتی به چه معناست و در مورد باتری چه می گوید – بیایید دریابیم.

با سلامت باتری اپل واچ خود آشنا شوید

لحظه ای که اپل واچ جدید شما از جعبه خارج می شود، سلامت باتری صد درصد به اوج خود می رسد. در طی یک دوره زمانی، باتری لیتیوم یونی چندین چرخه را پشت سر می گذارد که شامل شارژ و دشارژ آن می شود.

آند و کاتد اجزای اصلی یک باتری لیتیوم یونی هستند. در طی فرآیند شارژ یا دشارژ باتری، یون های لیتیوم بین آند و کاتد جریان می یابند. با این حال، به دلیل چند واکنش نامطلوب در طول زمان، عمدتا به دلیل گرما، مقدار یون های لیتیوم موجود برای هدایت کاهش می یابد. این باعث تخریب باتری می شود.

بنابراین، سطح سلامت باتری، که “حداکثر ظرفیت” فعلی آن در ساعت اپل شما است، حداقل مطابق با اپل این را نشان می دهد. اما میزان این تخریب چقدر است؟ اعداد روی نشانگر سلامت باتری اپل واچ چقدر سریع کاهش می یابد؟ بیایید دریابیم!

با چه سرعتی سلامت باتری در اپل واچ کاهش می یابد

بر اساس استفاده معمولی، زمانی که اپل واچ خود را روزانه یک بار شارژ می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که این درصد در هر ماه بین 1 تا 2 درصد کاهش یابد. اپل می گوید که طی دو سال، کاهش 20 درصدی سلامت باتری طبیعی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع کار نکردن Read Aloud در Microsoft Word برای ویندوز
بهترین پایه ها و پایه های شارژ اپل واچ

به عنوان مرجع، ما بیش از یک سال است که از Watch خود استفاده می کنیم و سلامت باتری در حال حاضر 96٪ است. نرخ تعریف شده ای وجود ندارد که در آن سنج سلامت باتری کاهش یابد. این صرفاً یک تخمین است و اندازه‌گیری نیست که مستقیماً با تغییرات فیزیکی باتری شما مرتبط باشد.

با این حال، اگر سلامت باتری در یک ماه حدود پنج درصد یا بیشتر کاهش یابد، باید با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید و آنها به شما کمک می‌کنند تا در صورت وجود هر گونه مشکلی در باتری آن را تشخیص دهید.

طول عمر باتری اپل واچ چقدر است؟

انتظار می رود باتری اپل واچ شما عملکرد خوبی داشته باشد و حدود 2 تا 3 سال دوام بیاورد. هنگامی که درصد سلامت باتری به زیر 80 درصد می رسد، باید آن را برای بهترین عملکرد ممکن تعویض کنید.

اگر یک برنامه Apple Care+ معتبر برای Apple Watch خود دارید، اگر درصد به زیر هشتاد برسد، جایگزینی رایگان دریافت خواهید کرد.

pexels pixabay 267394 1

تا زمانی که متوجه تغییر قابل توجهی در عملکرد باتری به صورت روزانه نشوید، نیازی به نگرانی نیست. مطمئناً با گذشت زمان شاهد کاهش عملکرد باتری خواهید بود، اما همانطور که قبلا ذکر شد، طبیعی است. تا زمانی که حداقل یک روز عمر باتری اپل واچ خود را داشته باشید، لازم نیست نگران سطح سلامت باتری باشید.

با این حال، برای حفظ سلامت باتری در اپل واچ خود می توانید چند عادت را دنبال کنید. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

نکاتی برای حفظ سلامت باتری در اپل واچ

در اینجا چند جنبه کلیدی وجود دارد که باید برای مراقبت از سلامت و طول عمر باتری اپل واچ خود در نظر بگیرید.

1. از لوازم جانبی شارژ اصلی استفاده کنید

ما به شدت توصیه می کنیم از لوازم جانبی شارژ اصلی اپل واچ خود استفاده کنید. اگر می خواهید از لوازم جانبی شخص ثالث استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها دارای گواهی MFi هستند. این لوازم جانبی برای شارژ ایمن اپل واچ شما تایید شده اند و اجزای موجود گرمای بیش از حد تولید نمی کنند و در نتیجه از سلامت باتری محافظت می کنند.

2. Optimized Battery Charging را فعال کنید

وقتی شارژ باتری بهینه را فعال می‌کنید، اپل واچ شما از روال شارژ روزانه‌تان یاد می‌گیرد. مشاهده می‌کند که معمولاً چه زمانی ساعت خود را شارژ می‌کنید و چه مدت به برق متصل می‌ماند. بر اساس این یادگیری، این ویژگی به کند کردن روند پیری باتری کمک می‌کند.

در اینجا نحوه فعال کردن آن در Apple Watch آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2: روی باتری ضربه بزنید.

مرحله 3: روی سلامت باتری ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه یافتن ایستگاه های شارژ EV در نقشه های گوگل در اندروید و آیفون

مرحله 4: کلید “شارژ باتری بهینه” را روشن کنید.

هدف این ویژگی کاهش مدت زمان شارژ کامل اپل واچ شماست. اگر معمولاً آن را یک شبه شارژ می کنید، این ویژگی می تواند شارژ باتری را تا 100 درصد تا قبل از بیدار شدن به تعویق بیاندازد. هدف پشت این کار این است که باتری خود را در سطح بهینه نگه دارید و از مواردی که برای مدت طولانی کاملاً شارژ می ماند جلوگیری کنید. چنین شرایطی ممکن است به پیر شدن باتری کمک کند.

 

3. از تخلیه کامل باتری خودداری کنید

توصیه می‌شود از تخلیه کامل باتری اپل واچ خودداری کنید زیرا باتری‌های لیتیوم یونی قبل از کاهش ظرفیت، تعداد چرخه‌های شارژ محدودی دارند.

تخلیه مکرر به صفر و شارژ مجدد می‌تواند این چرخه‌ها را سریع‌تر مصرف کند، که منجر به سایش زودرس و کاهش عمر باتری در طول زمان می‌شود. بنابراین، معمولاً توصیه می شود که آن را در محدوده متوسط ​​​​مانند 20 تا 80 درصد نگه دارید.

4. اپل واچ خود را به روز کنید

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در Apple Watch شما الگوریتم‌های مختلفی را پیاده‌سازی می‌کنند که به باتری کمک می‌کند تا با نیازهای روزافزون انرژی برنامه‌ها و خدمات سازگاری داشته باشد. علاوه بر این، اگر اپل متوجه هر گونه باگ نرم افزاری شود که باتری را به طور غیرضروری تخلیه می کند و به پیر شدن باتری کمک می کند، این اشکالات با به روز رسانی نرم افزار حذف خواهند شد.

در اینجا نحوه به روز رسانی اپل واچ خود آورده شده است. 

مرحله 1: برنامه Watch را در آیفون جفت شده باز کنید.

مرحله 2: روی General ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Software Update ضربه بزنید.

مرحله 4: در صورت وجود، یک به‌روزرسانی جدید را دانلود و نصب کنید.

اپل واچ شما باید حداقل 50 درصد از سطح باتری را داشته باشد و با نصب آپدیت در حال شارژ باشد.

 

این همه آن چیزی است که باید در مورد سلامت باتری اپل واچ خود بدانید. اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در مورد سلامت باتری اپل واچ

1. چرا کلید «شارژ باتری بهینه» در اپل واچ من در دسترس نیست؟

این ویژگی فقط در watchOS 7 و بالاتر موجود است. مطمئن شوید که اپل واچ خود را به آخرین سیستم عامل به روز کرده اید.

2. آیا اپل با هر آپدیت نرم افزاری عملکرد اپل واچ را کاهش می دهد؟

اپل مدعی است که از یک سیستم پویا برای حفظ تعادل عملکرد و عمر باتری با هر به روز رسانی نرم افزار استفاده می کند. از این رو، ممکن است متوجه کاهش عملکرد شوید.

3. هزینه تعویض باتری اپل واچ چقدر است؟

ممکن است تعویض باتری اپل واچ شما تقریباً 99 دلار هزینه داشته باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق، با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید.

خراب شدن باتری ها طبیعی است

به بهانه حفظ سلامت باتری و تلاش برای حفظ آن در حد 100% مطلوب، آنچه را که دستگاه شما ارائه می دهد از دست ندهید. از همه بهترین ویژگی هایی که اپل واچ شما با آن ارائه می شود استفاده کنید و در صورت نیاز آن را شارژ کنید – کنترل زیادی روی علم باتری ندارید. باتری‌ها قدیمی می‌شوند و هر چه باشد خراب می‌شوند!

امیدواریم از این مقاله نحوه بررسی سلامت باتری اپل واچ: هر آنچه که باید بدانید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OWOUHK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *