چرا اپل واچ من شارژ نمی شود و چگونه آن را تعمیر کنم؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چرا اپل واچ من شارژ نمی شود و چگونه آن را تعمیر کنم؟ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

در حالی که اپل واچ یک شگفتی مطلق است، به خصوص با ویژگی هایی مانند تشخیص سقوط خودکار، نظارت بر ضربان قلب و غیره، عمر باتری چیزهای زیادی باقی می ماند. اما وقتی در نهایت به شارژر وصل می شوید اما شارژ شروع نمی شود چه اتفاقی می افتد؟ و چرا اپل واچ شارژ نمی شود؟ بیایید دریابیم.

 

چرا اپل واچ من شارژ نمی شود و چگونه آن را تعمیر کنم؟

با محبوبیت اپل واچ، تعدادی شارژر شخص ثالث در بازار موجود است که قابلیت هایی مانند شارژ سریع را نوید می دهد. با این حال، اگر با مشکل شارژ مواجه هستید، توصیه می کنیم از شارژر رسمی اپل واچ استفاده کنید. اگر قبلاً این کار را انجام می‌دهید اما هنوز نمی‌توانید بفهمید که چرا اپل واچ شما شارژ نمی‌شود، به خواندن ادامه دهید.

چرا اپل واچ من شارژ نمی شود؟

قبل از اینکه به رفع این مشکل بپردازیم، اجازه دهید به چند دلیل برای شارژ نشدن اپل واچ شما، به خصوص پس از مرگ، نگاهی بیاندازیم:

  • شارژر به درستی به درگاه شارژ متصل نیست. در این حالت، شارژر را جدا کرده و دوباره وصل کنید تا زمانی که بشنوید که در جای خود محکم می شود.
  • کابل شارژ شکسته یا پیچ خورده است. در این صورت سعی کنید با کابل دیگری شارژ کنید.
  • تداخلی بین شارژر و درگاه شارژ وجود دارد که باعث می شود به درستی وصل نشود.
  • Screen Curtain روشن است و از دیده شدن صفحه ساعت شما با وجود اتصال شارژر جلوگیری می کند.
  • یک مشکل نرم افزاری باعث می شود اپل واچ شما به درستی شارژ نشود.

توجه : اگر اپل واچ شما بیش از 80 درصد شارژ نمی شود، به این دلیل است که شارژ بهینه شده را فعال کرده اید. برای غیرفعال کردن آن، به Settings > Battery > Battery Health بروید > Optimized Battery Charging را خاموش کنید.

نحوه رفع شارژ نشدن اپل واچ پس از مرگ

اکنون که درباره علت شارژ نشدن کامل یا اصلاً اپل واچ بیشتر می دانیم، اجازه دهید ۸ مرحله عیب یابی برای رفع این مشکل را بررسی کنیم.

1. اپل واچ و شارژر را تمیز کنید

یکی از دلایل اصلی شارژ نشدن اپل واچ شما می تواند به سادگی کثیفی و زباله باشد. همانطور که بیشتر و بیشتر اپل واچ ها در برابر گرد و غبار گواهی می شوند، استفاده از آنها برای فعالیت های خارج از منزل نیز افزایش می یابد. این می تواند ساعت اپل شما را مستعد گرفتن و جمع آوری اشیاء خارجی در اطراف محل شارژ کند و از شارژ صحیح ساعت شما جلوگیری کند.

شارژر و پورت شارژ را پاک کنید
منبع: اپل

در این صورت، مطمئن شوید که بدنه اپل واچ و حتی شارژر شما قبل از استفاده کاملا تمیز شده است تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که هر بسته بندی را از اطراف شارژر و درگاه شارژ اپل واچ خود جدا کنید. سپس برای بررسی مجدد اپل واچ خود را شارژ کنید.

2. به Apple Charger متصل شوید

اگر شارژ اپل واچ شما تمام شده است، توصیه می کنیم آن را با شارژر رسمی اپل وصل کنید. همچنین می توانید این کار را انجام دهید اگر ساعت شما یک رعد و برق قرمز را نشان می دهد. این بدان معناست که ساعت نیاز به شارژ فوری دارد. این رعد و برق قرمز پس از اتصال شارژر در یک حلقه قرار می گیرد. و هنگامی که شارژ کافی وجود دارد، به طور خودکار به یک رعد و برق سبز تغییر می کند.

اگر ساعتی کاملا مرده را شارژ می کنید، باید بتوانید رعد و برق سبز را پس از 30 دقیقه شارژ ببینید. با این حال، اگر می خواهید ساعت را به طور کامل شارژ کنید، ممکن است لازم باشد بین 2 تا 2.5 ساعت صبر کنید.

3. پرده صفحه را خاموش کنید

پرده صفحه یک ویژگی عالی حفاظت از حریم خصوصی است که صفحه ساعت شما را خاموش می کند تا از چشمان کنجکاو محافظت کند. سپس اطلاعات از طریق ویژگی VoiceOver منتقل می شود.

با این حال، هنگامی که این تنظیم فعال است، ممکن است به طور تصادفی به نظر برسد که اپل واچ شما شارژ نمی شود، به خصوص پس از مرگ.

برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، بررسی کنید و ببینید که آیا پرده صفحه در اپل واچ شما خاموش است یا خیر. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.  

مرحله 1: در آیفون خود، برنامه Watch را باز کنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Accessibility ضربه بزنید.

مرحله 3: روی VoiceOver ضربه بزنید.

تنظیمات دسترس‌پذیری را باز کنید

مرحله 4: کلید پرده صفحه را خاموش کنید.

پرده صفحه را خاموش کنید

اکنون، دوباره اپل واچ خود را شارژ کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

4. بستن اجباری و راه اندازی مجدد اپل واچ

بستن و راه اندازی مجدد اپل واچ به اجبار به رفع هر گونه اشکال یا اشکال موقتی که مانع از شارژ کامل ساعت شما می شود، کمک می کند. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: در اپل واچ، یک بار Digital Crown را فشار دهید تا صفحه اصلی باز شود.

مرحله 2: اکنون تنظیمات را باز کرده و روی General ضربه بزنید.

تنظیمات اپل واچ را باز کنید

مرحله 3: به پایین اسکرول کنید و روی Shut Down ضربه بزنید. منتظر بمانید تا اپل واچ شما خاموش شود.

ساعت اپل را خاموش کنید

مرحله 4: اکنون دکمه کناری را برای حداقل ده ثانیه یا تا زمانی که لوگوی اپل را ببینید فشار دهید و نگه دارید.

شارژر را دوباره وصل کنید و دوباره چک کنید. اگر اپل واچ هنوز شارژ نمی شود، به رفع مشکل بعدی ادامه دهید.

5. Connections و Apple Watch را بررسی کنید

اگر اپل واچ شما همچنان با دستگاه شما جفت نمی شود یا بار اول به درستی جفت نشده است، ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری شود. این ممکن است بر کیفیت شارژ ساعت شما نیز تأثیر بگذارد. برای رفع این مشکل، می‌توانید Apple Watch خود را لغو جفت کرده و مجدداً جفت کنید تا مشکلات مرتبط را برطرف کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه Watch را باز کنید و روی All Watches در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.

مرحله 2: به اپل واچ خود بروید و روی نماد i در کنار آن ضربه بزنید.

تنظیمات جفت شدن اپل واچ را باز کنید

مرحله 3: روی «Unpair Apple Watch» ضربه بزنید.

لغو جفت اپل واچ

دستورالعمل ها را برای تکمیل فرآیند لغو جفت کردن دنبال کنید. پس از اتمام، از برنامه Watch استفاده کنید تا یک بار دیگر اپل واچ خود را با آیفون خود جفت کنید. سپس، دوباره ساعت خود را شارژ کنید.

6. حالت ذخیره نیرو را غیرفعال کنید

همانطور که از نام آن پیداست، Power Reserve به اپل واچ شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری کارایی داشته باشد. هنگامی که درصد باتری ساعت شما به زیر 10 درصد کاهش یابد، این حالت به طور خودکار فعال می شود. همچنین می توان آن را به صورت دستی فعال کرد.

دکمه Side را فشار دهید

با این حال، زمانی که در نهایت اپل واچ خود را شارژ کنید، این ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. در این حالت دکمه Side را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. پس از راه اندازی مجدد ساعت، حالت ذخیره انرژی خاموش می شود.

7. به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

اگر مشکل شارژ نشدن درست اپل واچ به دلیل نقص نرم افزاری باشد، اپل فوراً یک به روز رسانی برای حل این مشکل منتشر می کند. بنابراین، بررسی کنید و ببینید آیا در حال حاضر هر گونه به روز رسانی نرم افزاری در انتظار است. سپس آن را نصب کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر. در اینجا چگونه است.

توجه: این روش فقط در صورتی کار می کند که اپل واچ شما بالای 50 درصد شارژ شده باشد و به شارژر متصل باشد.

مرحله 1: برنامه Watch را در آیفون خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی General ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا، روی Software Update ضربه بزنید.

به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

اگر به روز رسانی در دسترس است، آن را دانلود و نصب کنید. سپس شارژر اپل واچ را دوباره وصل کنید تا ببینید آیا ساعت شما به طور معمول شارژ می شود یا خیر.

همچنین بخوانید: چگونه اپل واچ را به آخرین نسخه watchOS به روز کنیم

8. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

اگر اپل واچ شما پس از مرگ شارژ نمی شود، حتی پس از انجام اصلاحات بالا، پیشنهاد می کنیم با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. ممکن است یک پورت شارژ آسیب دیده یا یک مشکل سخت افزاری مرتبط باشد که مانع از شارژ شدن اپل واچ شما می شود.

آن مشکلات شارژ را برطرف کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بیشتر متوجه شوید که چرا اپل واچ شما به درستی شارژ نمی شود و متعاقباً این مشکل را برطرف کنید. علاوه بر این، اگر در مورد جزئیات سری یا مدل اپل واچ خود سردرگم هستید، می توانید راهنمای ما را نیز بررسی کنید.

امیدواریم از این مقاله چرا اپل واچ من شارژ نمی شود و چگونه آن را تعمیر کنم؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VPiqiA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *