نحوه شناسایی، مصاحبه و استخدام یک مدیر رشد برای یک استارتاپ در مراحل اولیه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم نحوه شناسایی، مصاحبه و استخدام یک مدیر رشد برای یک استارتاپ در مراحل اولیه
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

آب ها هستند هنگام ایجاد یک استارتاپ هرگز آرام نشوید. در واقع، آنها معمولاً کاملاً متلاطم هستند. با این حال، با استخدام صحیح در موقعیت رشد، می توانید به راحتی به سمت ساحل حرکت کنید.

فردی که به دنبال آن هستید، استراتژی‌های رشد را ایجاد و اجرا می‌کند، ابتکارات بازاریابی را مدیریت می‌کند و در نهایت باعث افزایش درآمد می‌شود. برداشت غیررسمی‌تر من از این نقش این است که کسی است که اصول رشد را عمیقاً درک می‌کند، در یک تا دو رکن رشد تخصص قابل توجهی دارد و می‌داند چگونه یک تیم مؤثر بسازد.

من به شما توضیح خواهم داد که چه زمانی و چگونه مدیر رشد خود را استخدام کنید، کهن الگوهای آن‌ها، اینکه چگونه این نقش از سایر پست‌های اجرایی بازاریابی متمایز می‌شود، و چه انتظاراتی از این استخدام در سه ماهه اول آنها باید داشت.

رئیس کهن الگوهای رشد

در دهه بازاریابی رشد من، تعداد کمی از رهبران رشد را دیده‌ام که در استارت‌آپ‌های مختلف شروع به کار کرده‌اند و همگی دارای سطوح مختلف تجربه هستند. برای آسان‌تر کردن کار، من این نامزدها را در سه دسته اصلی یا کهن الگوها دسته‌بندی کرده‌ام:

  1. عمومی ها: تجربه در مورد چندین ستون رشد.
  2. متخصصان: تخصص عمیق در یک رکن.
  3. سطوح سوم: داده ها، امور مالی/VC، VC یا محصول.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 لوازم جانبی لپ تاپ گیمینگ زیر 50 دلار

در حالی که دیده‌ام اعضای هر دسته به‌عنوان مدیران رشد موفق شده‌اند، به شدت توصیه می‌کنم که از هر دو دسته یک یا دسته دو برای استارت‌آپ‌های اولیه تا سری B استخدام کنید.

هنگام ایجاد یک تابع رشد از صفر، داشتن فردی که بتواند اجرای کانال‌ها و کمپین‌های اولیه شما را هدایت کند، حیاتی است. وقتی نوبت به دسته سه می‌رسد، من تنها بعد از اینکه یک تیم رشد از قبل تشکیل شده بود، با تلاش‌های آنها حول بهینه‌سازی تلاش‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌ها و محصول، شاهد موفقیت بودم.

خارج از این سه کهن الگوی اصلی، دو طعم مهم وجود دارد که در بین گروه ها سازگار است:

این دو طعم می‌توانند موفقیت تلاش‌های رشد شما را ایجاد یا شکست دهند، زیرا نوع بازاریابی آنها بسیار متمایز است. کسی که از یک پیشینه گسترده در کسب وب در یک شرکت B2B مانند Rippling می آید، برای رشد در یک استارتاپ مصرف کننده B2C مانند مناسب نیست.

اکثر بازاریابان رشد به شدت B2B یا B2C را شاخص می کنند، زیرا شغل آنها معمولاً در این مسیر باقی می ماند. با این حال، دیدن بازاریاب‌هایی که در حال رشد هستند که هم در خرید و هم در زمینه وب تجربه دارند، بسیار رایج است و استخدام آنها کاملاً قابل قبول است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین راه حل برای عدم کارکرد Apple Music در Google Maps در آیفون

گاهی اوقات یک تک شاخ را خواهید یافت که یک متخصص عمومی است و در زمینه B2B، B2C، موبایل و وب تجربه دارد. اگر انجام دهید، فوراً آنها را استخدام کنید.

Head of Growths طعم های مختلفی دارد.

سرهای رشد طعم های مختلفی دارند. اعتبار تصویر: جاناتان مارتینز

نحوه مصاحبه

من خوش شانس هستم که در هر دو طرف میز مصاحبه برای سمت‌های سرپرست رشد، عمدتاً در استارت‌آپ‌های فناوری B2C، بوده‌ام، بنابراین درک خوبی از آنچه برای مصاحبه‌شوندگان شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند، دارم.

در زیر نمونه سوالاتی برای پرسیدن و چند مطالعه موردی که دیده ام به خوبی کار می کنند آورده شده است:

سوالات مصاحبه:

  • مهم ترین معیارهای رشد برای پیگیری استارتاپ ما چیست؟
  • چگونه موفقیت در تلاش های رشد ما را اندازه گیری می کنید؟
  • ما در قیف خود با مشکلاتی روبرو هستیم – چگونه تجزیه و تحلیل و بهینه سازی می کنید؟
  • به نظر شما بزرگترین اهرم های رشد ما چیست و چرا؟

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UkP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *